Tři kluci, kteří chtějí digitalizovat trh. S novou skupinou AIM nabízí vybranému projektu milion ve svých službách

Zakladatelé AIM: Martin Jiras, Martin Krupauer a Ondřej Žáček

Foto: AIM

Kreativní agentuře se těžko prodávají digitální služby, zatímco technologické studio má zase stejný problém s nabízením marketingu či videoprodukce. To je jeden z důvodů, proč se rozhodly spojit síly dvě tuzemské firmy WeBetter a Mountain Lift, čímž vznikla skupina Another Important Move (AIM). Ve více než dvacetičlenném týmu se teď chtějí postarat o revoluci na domácím trhu v oblasti digitalizace a komunikace, a to u největších firem i mladých startupů.

„Hlavním důvodem spojení je, že chceme budovat něco, co bude na českém trhu bráno vážně a komplexně, což by se jen jedné z agentur povést nemohlo,“ popisuje pro CzechCrunch Martin Jiras, ředitel agentury WeBetter. Obě firmy se ostatně již léta vzájemně doporučovaly a také spolupracovaly na různých projektech.

„Nebojíme se říct, že do spolupráce vstupujeme s velkými ambicemi. Máme pro to slušný základ, naší nejsilnější stránkou je maximálně zkušený tým, který je schopný postarat se o špičkové služby v mnoha oblastech,“ říká Ondřej Žáček, CEO Mountain Lift, s tím, že AIM chce prorazit i za hranicemi Česka a první dvě vlaštovky se již objevily na americkém kontinentu.

Nový subjekt Another Important Move tak má tři zakladatele. Ondřej Žáček, Martin Jiras a druhý spoluzakladatel WeBetter Martin Krupauer ve firmě drží stejné, třetinové podíly. Samotný AIM pak po svém vzniku získal po deseti procentech v Mountain Lift i ve WeBetter. Právě trojice zakladatelů má z oborů, jež chce nyní posunout na další úroveň, dlouholeté zkušenosti.

2_aim_zleva_ondrej-zacek-martin-jiras-martin-krupauer-jpg-min

Zakladatelé AIM: Ondřej Žáček, Martin Jiras a Martin Krupauer

Foto: AIM

Krupauer programoval první weby ve třinácti letech a prošel několika e-commerce projekty, Žáček už jako teenager pracoval coby designér pro přední automobilky, působil v IBM, Blueberry a vedle Mountain Liftu pracuje i pro Microsoft na pozici senior designéra aplikace Teams. Jiras se zase může pochlubit zkušenostmi z e-commerce a marketingu, na vysoké škole navíc pořádal klubové akce a festivaly pro tisíce lidí.

Zkušenosti se tak podepsaly i na dobrých výsledcích obou společností. WeBetter bez reklamních budgetů klientů letos dosáhne v obratu zhruba na šest milionů korun a Mountain Lift aktuálně cílí na zhruba čtyři miliony korun, přičemž obě firmy mají podobný meziroční růst kolem 40 procent. Již v rámci jedné skupiny pak v příštím roce míří na obrat dvacet milionů korun.

AIM chce konkurovat větším a zavedeným hráčům na trhu, svým klientům plánuje nabídnout digitální know-how, kolektivní řešení, inovace, modernizaci nabízených služeb, marketing, VR či AR. Kromě toho se jako nová skupina chce věnovat vývoji vlastních produktů. Firmy zároveň věří, že po spojení budou v zahraničí působit prestižněji a komplexně.

Navíc stále cítí prostor pro vznik komunikační skupiny nabírající specializované týmy jako CGI, motion design, média, PR a eventy, čímž by vytvořily unikátní kombinaci expertů. A navzdory tomu, že je digitalizace buzzwordem posledních minimálně několika let, pořád na trhu vidí velkou příležitost.

„Minimum firem si dokáže plně představit, co se digitalizací vlastně myslí. Bereme na sebe tak trochu i roli mentora a našim klientům tento pojem objasňujeme. Dle mého názoru je digitalizace menším buzzwordem, než byla loni umělá inteligence. Skoro každý startup si jako marketingový tríček do svých projektů zařadil AI, přestože ve finále to mělo s AI společného tolik jako makra v excelových tabulkách,“ komentuje Jiras.

„AIM chce posouvat hranice digitálního světa v globálním měřítku. Díky tomuto propojení jsme schopni poskytnout specializované služby s velkým citem pro detail a klient nemusí komunikovat s více dodavateli. Výsledná řešení budou designově sjednocená, rychleji vypracovaná, pružnější a za lepší cenu. Stavíme na komplexitě a nejsme další marketingovou skupinou,“ doplňuje Jiras.

Dosavadní ředitel agentury WeBetter si přitom uvědomuje, že podobných firem nebo agentur, které řeší digitální transformaci, je spousta. Jako největší rozdíl oproti konkurenci nicméně vnímá fakt, že AIM není agentura, ale technologicko-komunikační skupina.

3_aim_zleva_martin-jiras-ondrej-zacek-martin-krupauer-jpg-min

Zakladatelé AIM: Martin Jiras, Ondřej Žáček a Martin Krupauer

Foto: AIM

„Většina vznikajících subjektů je pojata jedním směrem, třeba marketingově, mediálně či vývojářsky. My propojujeme kreativitu a technologie s dalšími službami. V Česku se tomu blíží již prodaná Kindred Group. Nikdy nebudeme ‚nafouklou firmou‘, ale stavíme na menších, velice specializovaných týmech. Ty zastřeší silné jméno AIM,“ doplňuje Jiras.

Obě společnosti historicky pracovaly pro české i zahraniční klienty, mezi kterými je například IBM, Microsoft, Blueberry, Mercedes-Benz, Nestlé či Policie České republiky. Co se týče dřívějších projektů, u nich velké změny zatím nenastanou a všechno běží podle zavedených pravidel. Nové projekty stávajících klientů pak budou firmy řešit na individuální bázi.

Navzdory spojení si do budoucna chtějí zachovat autonomii a možnost realizovat také vlastní projekty, největší aktuální změna tak je, že firmy už nefungují jako dva oddělené subjekty, ale sdílí interní komunikaci, řízení projektů i management.

„Byla to pro nás novinka. Nikdo z nás není zastáncem velké administrativy, ale řekl bych, že jsme to zvládli relativně rychle a jednoduše. Primárně jsme řešili nástroje pro společné projektové řízení, sjednocení komunikace, CRM systém nebo například stejné účetnictví pro všechny tři firmy,“ popisuje Jiras s tím, že reakce na spojování jsou pozitivní také v obou týmech.

Milion zdarma pro vybraný projekt

Nově vzniklá skupina se navíc při příležitosti svého založení zavázala k tomu, že vybranému klientovi poskytne služby v hodnotě jednoho milionu korun zdarma. Může jít o čerstvě vznikající startup, neziskovou organizaci nebo i zaběhlou společnost s miliardovými obraty.

„Hlavní myšlenkou za tímto krokem je pomoci firmám poškozeným během letošní pandemie koronaviru, nastartovat ekonomiku a prodeje daných firem v digitálním prostředí a následná snaha vytvořit si z nich dlouhodobé klienty,“ říká Jiras.

Požadavky pro vstup do výběrového řízení se odvíjejí od typu firmy, startupům mladším než dva roky bude stačit pitch deck a media budget minimálně 100 tisíc korun, starší společnosti budou potřebovat rozpočet od 300 tisíc korun a obrat více než pět milionů korun. Další detaily zveřejní agentura začátkem roku příštího roku, registrace pro firmy jsou již otevřené.

Partnerem článku a celého CzechCrunche je společnost Another Important Move. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.