To, co je Michael Jordan pro Nike. Hvězda NBA Stephen Curry spouští vlastní sportovní značku pod Under Armour

Stephen Curry

Foto: Under Armour

Na basketbalových palubovkách září Stephen Curry hlavně v místech, odkud může střílet za tři body. A že se mu to daří, když patří k těm nejlepším v lize. Hvězdný americký basketbalista, hrající za tým Golden State Warriors, ale nechce vynikat jen na hřišti. Nyní se totiž vrhá i do sportovní módy, a to se značkou Under Armour, která si chce z Curryho vypěstovat vlastního Michaela Jordana.

Paralela s jedním z nejúspěšnějších basketbalistů všech dob není v tomto případě vůbec zcestná. Byl to právě Jordan, který spolu s Nike v osmdesátých letech rozjel vlastní značku tenisek (a poté oblečení) s jeho příjmením v názvu, díky čemuž otevřel brány velkým spolupracím mezi zaběhlými sportovními firmami a špičkovými hráči. Od té doby se podobná partnerství jen rojila, právě především v NBA.

Ačkoliv většina zvučných hráčů prestižní basketbalové soutěže spolupracuje zejména na teniskách (od LeBrona Jamese přes Kevina Duranta až po Jamese Hardena), Stephen Curry se nyní pouští do širšího sortimentu. Pod značkou Curry Brand posílá spolu s Under Armour ven nejen basketbalové boty, ale také několik funkčních trik, šortek, tílek i polokošil, se kterými míří rovnou na golfisty.

stephen-curry_2

Stephen Curry se pouští do sportovní módy

Foto: Under Armour

Under Armour slibuje, že se nabídka bude do budoucna rozšiřovat, přičemž už nyní, od dnešního dne, je první kousky z nové kolekce možné objednávat z oficiálního webu. A byť jde pro obě strany nepochybně o důležitý krok, možná ještě důležitějším momentem bude, až se z Curry Brand stane mnohem zažitější pojem. Je totiž pravděpodobné, že s ní bude Under Armour dělat podobné kroky jako Nike se značkou Jordan.

I když je Nike ve srovnání s Under Armour násobně větší, což ostatně potvrzují tržby od loňského do letošního září přesahující 37 miliard dolarů oproti hranici 4,5 miliardy, kterou zaznamenal Under Armour, pro druhou jmenovanou značku může být tato spolupráce naprosto zásadní v dalším růstu. Protože je Stephen Curry jedno z nejslavnějších basketbalových jmen současnosti, může přitáhnout pozornost mladých, kteří UA chybí.

Navíc je více než jisté, že jméno Stephena Curryho z basketbalových vod nikdy nezmizí, z čehož může Under Armour do budoucna (pokud budou spolupráci neustále udržovat) výrazně těžit. Ostatně tak to má i Nike s Michaelem Jordanem. Na dobrém jménu značky mohou přidat i dodatečné plány, které Curry má. Konkrétně chce pomáhat chudým rodinám s tím, aby jejich děti měly lepší přístup k basketbalu, respektive sportu obecně.

Právě těm bude věnovat část ročních příjmů z Curry Brand, přičemž cílem je do pěti let vytvořit až dvacet nových, bezpečných míst pro hraní a podporovat až 125 programů, které mohou přimět mladé ke sportu a přitáhnout nové trenéry, jež je ve hře posunou dále. Dohromady tak plánuje pozitivně ovlivnit více než 100 tisíc mladých talentů, což je v dnešní „internetové“ době čím dál zásadnější.

curry-brand-1

Stephen Curry během tréninku

Foto: Under Armour

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.