Slavný boxer Floyd Mayweather se vrací. V ringu se utká s youtuberem Loganem Paulem a opět v tom budou velké peníze

Logan Paul bude zápasit se slavným Floydem Mayweatherem

Foto: Fanmio

Ještě před pár lety by mnozí sportovní fanoušci nad amatérskými boxerskými zápasy youtuberů mávli rukou. Dost možná proto, že nevěřili, v jak obrovský fenomén to celé může vyrůst. Mohou za to především bratři Paulové, Logan a Jake, kteří své jméno umí skvěle prodat takřka kdekoliv a vydělat při tom miliony dolarů. Konkrétně Loganův „boxerský vliv“ je natolik velký, že přilákal i jednoho z nejslavnějších boxerů všech dob.

To, co začala jako přestřelka na Twitteru, se nakonec stává skutečností. Youtuber a podcaster Logan Paul se v ringu utká s neporaženým Floydem Mayweatherem, který drží bilanci 50-0 a je jedním z nejlepších boxerů, které kdy svět viděl. A byť půjde jen o exhibici, jež by se neměla počítat do oficiálních statistik, ohlášení tohoto klání šokovalo nejen boxerský svět. I kvůli milionovým odměnám, které na účastníky čekají.

Vedle toho, že jsou Paul a Mayweather mistry svých oborů, jsou v první řadě schopnými byznysmeny. Teprve pětadvacetiletý youtuber má příjmy jak z počtu zhlédnutí a reklam, tak ze značky Maverick Clothing, která dříve bývala pouhým byznysovým doplňkem, avšak dnes tvoří podstatnou část jeho příjmů. V jednom ze svých podcastů dokonce zmínil, že za první rok provozu vygenerovala příjmy okolo 30 až 40 milionů dolarů (650 až 870 milionů korun v dnešním kurzu).

logan-paul-1

Logan Paul během svého podcastu Impaulsive

Reprofoto: Impaulsive/YouTube

Mayweather je pak ještě o několik úrovní výše. I proto se mu přezdívá Money. Za svou profesionální kariéru, která trvala od roku 1996 do roku 2015 (respektive 2017, viz níže), si měl vydělat přes jednu miliardu dolarů (21 miliard korun v dnešním kurzu) a zařadil se k takovým sportovním velikánům jako Michael Jordan, Tiger Woods nebo Arnold Palmer. Do toho má vlastní promotérskou firmu Mayweather Promotions i lifestylovou značku TMT.

Opomenou-li se jejich jmění, které v případě Paula činí podle Celebrity Net Worth zhruba 19 milionu dolarů a Mayweathera okolo 450 milionů, obě osobnosti spojují taktéž pečlivě vybudované internetové základny. Pokud lze brát Instagram jako měřítko síly jejich mediálního vlivu, Logan má 18,6 milionu sledujících a Floyd o necelých 6 milionů více. I díky tomu si za své veřejné výstupy mohou říkat opravdu o velké peníze.

Když například Logan Paul boxoval ve druhém zápase s britským youtuberem KSI, jen za účast v ringu si měl přijít na 900 tisíc dolarů (téměř 20 milionů korun). Navíc nepočítaje procenta z prodaných lístků, ať už fyzických nebo digitálních, tzv. PPV (pay-per-view). I to je však jen zlomek oproti Mayweatherovi, který za boxerský zápas se slavným MMA zápasníkem Conorem McGregorem v roce 2017 inkasoval rekordních 275 milionů dolarů (6 miliard korun).

Je tedy zřejmé, že ani v tomto exhibičním klání, které se uskuteční 20. února 2021, nebude o peníze nouze. Půjde o další tzv. money fight, který s boxem nemusí mít ani tolik společného, což ostatně řada profesionálních boxerů i fanoušků sportu kritizuje – podle mnohých totiž tyto typy zápasů posouvají box na hranici zábavního pořadu, nikoliv regulérního sportu. Ale na tom minimálně přímým účastníkům příliš nezáleží, když se v celém procesu točí stovky milionů dolarů.

Kontroverze i dva miliony PPV

To hlavní bude i teď s největší pravděpodobností plynout právě z pay-per-views, tedy virtuálních vstupenek, které si diváci kupují, aby mohli zápas sledovat doma. A společnost Fanmio, která bude klání vysílat, už zveřejnila ceny, jež jsou obtočené okolo zajímavého a potenciálně vysoce lukrativního modelu. První milion vstupenek se prodává za 25 dolarů za kus, přičemž po vyprodání se suma zvýší na 40 dolarů.

Pokud se navíc divák rozhodne PPV zakoupit až po 28. prosinci, bude muset vynaložit už 60 dolarů. A když bude nakupovat na poslední chvíli, respektive od 11. února, zmizne z jeho účtu 70 dolarů. A zdaleka všichni si rozhodně nekoupí lístky hned. Marketingová kampaň k celému exhibičnímu zápasu totiž bude teprve gradovat a fanoušci tak bude lákat postupně.

floyd-mayweather

Floyd Mayweather

Foto: Mayweather Promotions

Boxerské duely často nabírají na síle hlavně díky tzv. trash talkům, tedy silným provokacím, které nemusí končit jen u slov. A to diváky pochopitelně zajímá. Mnohdy se i podle toho rozhodují, zda budou na zápas koukat, nebo nikoliv. Právě tyto situace se budou krystalizovat až během následujících týdnů, kdy budou pořádány tiskové konference a podobně, což celé klání ještě více zmedializuje.

Toho si je vědom patrně i boxerský komentátor Mike Coppinger, který na svém Twitteru uvádí, že se klidně mohou prodat až dva miliony pay-per-views, což vychází na minimálně 65 milionů dolarů (1,4 miliardy korun). A pokud se k tomu přičtou ještě sponzorské dary nebo případná vysílací práva, může tato suma o další desítky milionů narůst. Kolik ovšem obdrží oba aktéři, to se zatím přesně neví.

Fenomén, který zviditelnili Britové

Floyd Mayweather versus Logan Paul je prozatím třešničkou na dortu původem internetového fenoménu, kdy si parta mladých tvůrců videí nasadila ochranné helmy, dvanáctiuncové rukavice a šla do amatérského boje. O jeden z prvních viditelnějších zářezů tohoto typu se postarali britští youtubeři Joe Weller a KSI v roce 2018. Právě po skončení tohoto klání vyzval vítěz klání KSI bratry Paulovi. A trend se dostal za oceán.

3dsimo-team-min

Přečtěte si takéMultifunkční klíč ke štěstí. České nástroje a stavebnice 3Dsimo odemykají brány nekonečné kreativní zábavy

Následoval vyhajpovaný souboj sourozenců, kdy Logan stál proti KSI (remíza) a mladší Jake pro bratrovi KSI Dejimu (výhra pro Jakea). A zatímco Logan Paul proti KSI v odvetě v roce 2019 prohrál, Jake Paul porazil dalšího youtubera (AnEsonGib) a posunul svou boxerskou laťku na další úroveň. Před pár dny navíc nekompromisně knockoutoval bývalého basketbalistu NBA Natea Robinsona. A teď vyzývá slavného Conora McGregora, zatímco jeho bratr se bude chystat na Mayweathera.

Všechna tato směsice jmen jen potvrzuje, že jde o seriózní byznys, ve kterém se bojuje o velké peníze, přičemž očekávaný fight mezi Loganem a třiačtyřicetiletou boxerskou legendou může celý tento trend posunout o několik úrovní dál. Ať už finančně, tak mediálně.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.