Pražská posilovna Železná koule zbořila Hithit. První milion korun vybrala za necelé 4 hodiny a předběhla Vasky

Michal „Radar“ Vrátný, zakladatel Železné koule

Foto: Archiv MV

Je tomu pár měsíců, co na české crowdfundingové platformě Hithit pokořil zlínský výrobce obuvi Vasky rekord v nejrychleji vybraném milionu korun. K tomu, aby překonal dosavadní rekord DVTV, mu stačilo pouhých pětadvacet hodin. Teď ovšem na Hithit vtrhla oblíbená pražská tělocvična Želená koule a výrazně tam zamíchala kartami, když první milion vybrala za necelé čtyři hodiny.

Železná koule si odjakživa zakládala na tom, aby pro své klienty zajišťovala ideální tréninkové zázemí bez posilovacích strojů. Od roku 2010, kdy ji Michal „Radar“ Vrátný založil, stavěla na cvičících metodách pouze s vlastní váhou, činkami a kettlebelly. Protože byla jiná než ostatní fitka, těšila se velkému zájmu veřejnosti a postupně se z ní stal pražský lovebrand.

O popularitě Želené koule svědčí i fakt, že jí za deset let na trhu prošlo pod rukama více než sedm tisíc studentů a každoročně napříč svými pěti tělocvičnami zprostředkuje přes devět tisíc lekcí. Letošní rok je však kvůli protipandemickým opatřením poněkud odlišný a Vrátný se svým týmem potřeboval vymyslet, jak udržet byznys v chodu i za zavřenými dveřmi.

zelezna-koule

Kettlebell jako jeden z doplňků posilovny Železná koule

Foto: Železná koule

Ačkoliv tomu dlouho odolávali, nakonec se rozhodli pro formu online tréninků, které nyní chtějí posunout na profesionálnější úroveň. Chystají totiž novou platformu Online koučink, co má koule, jež kombinuje tréninkové programy s instruktážními videi a speciálním bonusovým obsahem s cílem vylepšit domácí cvičení. Potřebují však financování.

Proto spustili crowdfundingovou kampaň na Hithitu a dali si za úkol vybrat od lidí minimálně 555 555 korun, což se jim povedlo až překvapivě rychle – za 68 minut. Na první milion pak dosáhli již po 3 hodinách a 45 minutách, čímž stanovili „hithitový“ rekord. A nová platforma se slibně rýsuje.

„Říkali jsme si, že by bylo naprosto skvělé nasbírat 2,5 milionu korun, protože to celé spolkne fakt hodně peněz. Nechceme je nutně rvát do marketingu, ale přímo do samotného produktu a do práce lidí, kteří ho s námi pomáhají tvořit. Včetně našich trenérů. A pokud bychom zvládli tři miliony, vytvořili bychom i mobilní aplikaci,“ říká pro CzechCrunch Michal Vrátný.

koule-app

Chystaná platforma Online koučink, co má koule

Foto: Železná koule

Podle aktuálního vývoje navíc nejde o žádnou utopii. V době psaní článku lidé přispěli Železné kouli už více než 2,3 milionu korun, což je od včerejších 11.00, kdy kampaň začala, pro tvůrce nadmíru uspokojivé a zároveň překvapivé. Navíc je dost možné, že překoná veleúspěšné kampaně výrobce konopných tenisek Bohempia, dokumentu V síti i zmíněné značky Vasky.

„Chceme s našimi studenty pracovat trochu jinak. Proto do naší platformy zahrneme podrobně vysvětlené cviky, aby je zvládl každý, spustíme vylepšený tréninkový program, se kterým máme bohaté zkušenosti, a zajistíme i takzvaného kouče. Ten bude v uzavřené skupině pomáhat všem členům – budete mu moci poslat video, aby zhodnotil, zda daný cvik děláte správně,“ objasňuje Vrátný chystané funkce.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.