Pojištění jako benefit pro zákazníky do každého e-shopu. Mall Pay nabídne pojistky produktů i menším hráčům

Adam Kolesa, CEO Mall Pay

Foto: Mall Pay

Když si kupujete třeba nový telefon, možná vám k němu e-shop při nákupu nabídne prodlouženou záruku nebo pojištění pro případ krádeže. To však umí zpravidla jen ti největší hráči mezi internetovými obchodníky. Nabídnout takové benefity i pro menší a střední e-shopy chce nyní fintechový startup Mall Pay.

Projekt ze společné garáže Mall Group a ČSOB tím poprvé rozšiřuje paletu služeb, dosud totiž po vzoru tuzemského Twista a dalších světových firem stavěl na odložených platbách. Nově online obchodníkům nabídne také pojišťovací produkty, čímž využívá skutečnosti, že v něm poloviční podíl od loňského roku drží velká banka.

Společně s ČSOB Pojišťovnou připravilo Mall Pay několik druhů pojištění, které si budou moci zákazníci pořídit přímo během nákupu produktu třeba i v malém specializovaném e-shopu. Právě takové obchody totiž na podobné doplňkové služby s ohledem na svou velikost zpravidla nedosáhly.

„Jako provozovatel e-shopu na běžné pojištění pro své zákazníky pravděpodobně nedosáhnete, protože nebudete mít minimální obraty ani garantované prodeje. Pojišťovny nemají zájem dávat tento benefit někomu, kdo prodá týdně třeba jen desítky kusů,“ popisuje pro CzechCrunch situaci na trhu Adam Kolesa, šéf Mall Pay.

mall_pay_pojisteni

Mall Pay e-shopům nově nabídne i pojištění produktů

Foto: Mall Pay

Český startup sice není úplně první, kdo se o nabídku pojišťovacích služeb i pro menší hráče pokouší, ale přináší výhodu v podobě maximální automatizace celého procesu. Mall Pay se tak v e-shopu napojí na seznam produktů a ke každému z nich díky chytrému algoritmu automaticky přiřadí vhodnou pojistkou. Může jít o pojištění pro případ poškození či krádeže nebo prodlouženou záruku.

Důležitá může být pro obchodníky také skutečnost, že nemusí využívat Mall Pay pro odložené platby, ale pojišťovací produkty mohou zavést nezávisle na tom, jaké platební metody nabízí. K dispozici je navíc mají zcela zdarma, protože byznys model je postaven na samotném pojištění, které platí zákazník.

„ČSOB Pojišťovna má logicky byznys na jednotlivých pojistkách, Mall Pay benefit a konkurenční výhodu pro e-shopy a zprostředkovatelskou provizi od pojišťovny,“ potvrzuje Adam Kolesa. Podmínky vychází z klasického pojištění ČSOB Pojišťovny, přičemž Mall Pay dokáže zprostředkovat i menším hráčům podmínky, na něž by běžně nedosáhly.

„Jde to díky tomu, že má Mall Pay rámcovou smlouvu, tudíž se u pojišťovny bere jako jeden klient, který agreguje velké množství produktů z různých e-shopů. Tím e-shop dosáhne na stejné podmínky jako třeba největší hráči. Vyřešili jsme za e-shopy nepříjemné věci – jsme prostředníkem mezi pojišťovnou a obchodníkem,“ doplňuje Kolesa.

Pro zákazníka má být pojištění cenově podobné jako u největších e-shopů, zaplatí tedy průměrně kolem 12 až 13 procent z ceny produktu. V Mall Pay věří, že díky jednoduché implementaci a rostoucímu zájmu zákazníků o podobné doplňkové služby získají první desítku partnerů ještě letos – do příští vánoční sezony už chtějí jít se stovkou partnerů.

Se svou odloženou platbou je Mall Pay po dvou letech ve více než 150 e-shopech a uvádí přes 100 tisíc klientů. Před měsícem oznámilo spuštění vlastních platebních karet, kterých v rámci pilotu rozdistribuovalo již téměř tisíc. Jedná se o další způsob, jak dostat své služby k více zákazníkům, kteří mohou díky kartám odkládat platby nejen v e-shopech s integrovaným tlačítkem Mall Pay, ale i kdekoliv jinde.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.