Online supermarket Rohlik.cz je připraven na dvojnásobný vánoční nápor. Reklamace nově vyřídí obratem online

Zakladatel Rohlik.cz a skupinový CEO Tomáš Čupr a šéf českého Rohlik.cz Petr Pavlík

Foto: Rohlik.cz/CzechCrunch

Celý letošní rok se pro Rohlik.cz nesl ve znamení velkého růstu, ale i tak v předvánočním čase tradičně zažije jeden z největších náporů. Největší tuzemský online supermarket, který letos cílí na tržby ve výši 8 miliard korun, hlásí, že je připraven i v následujících hodinách a dnech obsloužit co největší počet zákazníků. A spouští několik novinek, které ještě zlepší jeho služby.

„Daří se nám zásobovat všechny naše zákazníky kvalitními potravinami i pro vánoční svátky. Důkazem je, že i teď si můžete vybrat z dostupných časových slotů ještě v den objednání. Jsme připraveni obsloužit až dvojnásobný zájem zákazníků v porovnání s loňskými Vánocemi,“ říká pro CzechCrunch šéf českého Rohlíku Petr Pavlík.

Bývalý šéf likérky Stock Plzeň – Božkov a společnosti Albert převzal otěže tuzemské pobočky letos v létě, kdy mu je předal zakladatel Rohlíku Tomáš Čupr. Ten se přesunul do role skupinového CEO, aby mohl řídit velkou expanzi internetového obchodu s potravinami, který už loni zamířil do Maďarska, tento měsíc začal rozvážet také v Rakousku a příští rok se chystá do Německa.

V Česku má ve dnech 22. a 23. prosince otevřeno pro zákazníky od 6 do 24 hodin, aby jich zvládl obsloužit co nejvíce, a rozváží i na Štědrý den, a to od 6 do 14 hodin. Zavřeno má pouze v pátek 25. prosince. Šetřit čas chce navíc nakupujícím nejen tím, že nemusí fyzicky do obchodu, ale také dalšími novými vylepšeními.

cupr-rohlik2

Zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr

Foto: Rohlik.cz

O Rohlíku je známo, že staví na maximálně prozákaznickém přístupu, a tak když je s něčím v objednávce problém, obvykle uživatelům obratem vrací kredity. To platí i nadále, avšak nově nebude nutné volat nebo psát na zákaznickou linku, ale celá reklamace se vyřeší online. „Jsme jediný obchod s potravinami v Česku, který tuto možnost nabízí,“ říká Pavlík.

Zákazník si na webu nebo v aplikaci vybere položku, kterou chce reklamovat, a kompenzace v podobě kreditů je mu okamžitě připsána na účet. Jen pokud by uživatel překročil určitou přijatelnou mez počtu reklamací, je vyzván například k doložení fotografie o poškozeném zboží. U členů Rohlík Premium taktéž dál platí, že získávají i při online reklamaci dvojnásobnou kompenzaci.

Dalším vylepšením, které má zlepšit nákupní zkušenost na Rohlíku, je možnost sledování stavu svého nákupu a zjištění předpokládaného času, který se nově ukáže přímo v hlavičce webu nebo v aplikaci. Zatímco Rohlík ukazuje právě čas příjezdu, konkurenční Košík.cz před časem vsadil na sledování polohy jezdce na mapě. Místo SMS pak nakupujícím s mobilní aplikací začne Rohlík posílat push notifikace.

U online supermarketu s rohlíkem v logu platí, že si lze nákupy nechat poslat také do nových výdejních boxů, které se začínají objevovat prozatím v různých částech Prahy, a od začátku prosince je v něm možné nakupovat kávové kapsle Nespresso (a také je použité vracet).

Připravenost na vánoční vrchol pak hlásí i zmíněný konkurent v podobě Košík.cz, kde taktéž očekávají dvojnásobný počet zákazníků oproti loňsku. „Celý letošní rok je díky své rekordní poptávce jednou velkou přípravou na Vánoce. Stále máme kapacitu na to odbavit většinu zákazníků, jezdíme včas a jsme připraveni rozvážet poslední objednávky přímo na Štědrý den,“ uvádí Jan Škrabánek, marketingový ředitel Košík.cz.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.