EA chce dominovat trhu se závodními hrami. Za 1,2 miliardy dolarů koupí Codemasters, tvůrce sérií F1 a Dirt

Autentická simulace závodů formulí ve hře F1 2019

Foto: Codemasters

Ultimátní silniční závody Grid, zablácené rally Dirt a nekompromisní pálení pneumatik v královně motorsportu F1. Ačkoliv jsou všechny tyto populární herní série odlišné svým zaměřením, přeci jen mají jedno společné – stojí za nimi slavná britská vývojářská společnost Codemasters. Právě o ní ale v posledních týdnech kolují spekulace o možném prodeji a nyní vše napovídá tomu, že nového majitele skutečně získá. A ne jen tak ledajakého.

Americký videoherní gigant Electronic Arts oznámil, že s Codemasters uzavřel dohodu o prodeji, jehož cena by se mohla vyšplhat až na 1,2 miliardy dolarů (zhruba 26 miliard korun). Podle oficiálních informací má transakce, spočítaná na základě sumy 7,98 dolaru za jednu akcii Codemasters, proběhnout v prvním čtvrtletí příštího roku. A pokud se tak stane, bude to pro EA největší akvizice v historii.

„Příležitost spojit Codemasters a Electronic Arts za účelem tvorby skvělých a inovativních závodních her pro naše fanoušky je pro nás velmi podmanivá. Roste jak náš průmysl, tak i žánr závodních her, a společně můžeme být lídry v nové éře závodní zábavy,“ dodává k chystané akvizici šéf Electronic Arts Andrew Wilson. Pro EA může jít skutečně o další krok, jak se stát ještě výraznější postavou na poli racingových her.

nfs-hp_1

Remasterovaná verze závodní hry Need for Speed: Hot Pursuit

Foto: EA

EA už kdysi ukázalo, jak žánr závodních her posunout. Již v roce 1994 vydalo první díl veleúspěšné série Need for Speed, na kterém demonstrovalo schopnost velmi dobře pracovat s herní dynamikou a na tehdejší dobu povedenou grafikou. Od té doby vydalo dalších čtyřiadvacet dílů, přičemž jeden z těch nejslavnějších, Hot Pursuit, se dočkal i letošního remasteru. Nehledě na to, že se oblibě těší také série pro mobilní zařízení Real Racing.

Codemasters na druhou stranu pilovalo především formule, respektive sérii F1, která je naprostým standardem pro všechny, jež si chtějí zahrát ty nejkvalitnější závody v královské disciplíně motorsportu. Dokonce v ní jezdili i profesionální jezdci během zrušení klasických závodů. Dále Britové stojí za slavnou sérií Colin McRae Rally, která se postupem času přejmenovala na Dirt – a ta naopak patří k tomu nejlepšímu, co mohou hrát fanoušci rally.

Mít všechny tyto hry pod jednou střechou včetně know-how vývojářů Codemasters tak pro EA dává smysl z hlediska budování dominantnějšího postavení v oblasti závodních her, což se může hodit i v „boji“ proti Sony, který má exkluzivně na PlayStationu Gran Turismo, a Microsoftu, který drží sérii Forza Motorsport. EA navíc bude chtít hry od Codemasters posunout do interaktivnější roviny pro hráče, a to díky zkušenostem v datové analytice a předplatitelských službách. Konkrétnější informace ale nejsou zatím známy.

Zajímavý je také fakt, že britské studio měl původně koupit americký herní vývojář a distributor Take-Two Interactive (Rockstar Games či 2K Sports), který za něj nabízel částku okolo 970 milionů dolarů. EA ale evidentně nabídlo vyšší cenu a podle všeho je rozhodnuto. Co se vedení týče, ty nejdůležitější osoby včetně senior managementu mají v Codemasters setrvat i poté, co bude firma patřit Electronic Arts.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.