Chceme z Česka udělat vzor pro celý svět. S Mobilním rozhlasem jdeme i do Ameriky, říká Ondřej Švrček v podcastu

Ondřej Švrček, zakladatel Mobilního rozhlasu

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Ondřej Švrček je veselá kopa a dost možná i díky svému pozitivnímu životnímu přístupu dokázal dostat Mobilní rozhlas tam, kde je. Do komunikační platformy pro obce a města je dnes zapojeno již přes tisíc samospráv a příští rok vyrazí pomáhat také starostům ve světě. Dostat tak moderní způsoby komunikace do konzervativní státní správy ale nebylo jednoduché. I o tom mluví Ondřej Švrček v novém CzechCrunch Podcastu.

„Teprve teď začínají samosprávy a státní správa chápat, že je potřeba aktivně komunikovat s občanem. Žijeme v roce 2020, všechno se digitalizuje a zefektivňuje, a tak by tomu měla odpovídat i komunikace státní správy směrem k občanovi,“ říká osmatřicetiletý zakladatel Mobilního rozhlasu.

Vytrvalou prací se mu daří přesvědčovat stále více starostek a starostů, kteří na moderní způsoby komunikace s občanem naskakují. I díky tomu teď do Mobilního rozhlasu poslala desítky milionů korun tuzemská investiční skupina Pale Fire Capital, která ho chce rychle rozšířit do světa.

„Kdybych věděl, jak to bude složité, tak nevím, jestli bych do toho šel znovu. Teď je ale mým cílem udělat z Česka vzorovou zemi, jak by měla vypadat chytrá komunikace státní správy s občanem,“ hlásí Ondřej Švrček v CzechCrunch Podcastu, který si můžete pustit v přehrávači níže nebo ve vašich podcastových aplikacích, včetně Spotify, Apple Podcastů a Google Podcastů:

O čem dalším byla v podcastu s Ondřejem Švrčkem řeč?

***

„Hlavním cílem Mobilního rozhlasu je informovaný a aktivní občan,“ vysvětluje brněnský podnikatel. V jeho platformě je zaregistrováno téměř půl milionu občanů, kterým již bylo zasláno přes 23 milionů zpráv. Právě rychlé zprávy přímo do mobilního telefonu jsou to, co občané a nakonec i samosprávy velmi oceňují.

„Telefon má člověk pořád u sebe a všechno dostane hned, má přehled. Bleskové zprávy už mnohdy pomohly, třeba i při pátrání po pohřešovaných osobách, které řešíme ve spolupráci s policií,“ popisuje Švrček. Zdaleka to však není jen o rychlých zprávách do mobilu.

Z Mobilního rozhlasu se postupem času stala komunikační síť pro aktivní občany, kteří jednak mají přímou linku na svého starostu, ale mohou se také podílet třeba na participativním rozpočtu, hlásit podněty a problémy, na které narazí, a také chválit. Co všechno Mobilní rozhlas umí a kde třeba dokáže obcím ušetřit peníze, rozebíráme podrobně v podcastu.

svrcek1

Ondřej Švrček, zakladatel Mobilního rozhlasu

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Řeč je samozřejmě také o nejnovější investici od trojice Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý, kterým Ondřej Švrček přenechal většinu ve firmě. Sám prý sice takový obchod neplánoval, ale když si uvědomil, že zahraniční expanzi by už sám nezvládl, šel do toho.

„Na začátku myšlence Mobilního rozhlasu nevěřil skoro nikdo. Jsem rád, že teď už nám věří i investoři. Všichni se na mě dívali, že jsem blázen, že se chci pustit do byznysu se státní správou,“ vzpomíná dnes již s úsměvem Švrček a plánuje, jak se svou komunikační platformou prorazí ve Spojených státech.

O tom, co je při expanzi v plánu, do jakých zemí půjde a kdo ji vlastně odřídí, či o spolupráci s novými investory i státní správou hovoří Ondřej Švrček v našem podcastu, který najdete ho online jak na Spotify, Apple Podcastech nebo Google Podcastech, tak ve svých oblíbených podcastových aplikacích.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.