Za záchranu gastra. Zlínští Creepy vytvořili aplikaci, která restauracím urychlí proces objednávek

Aplikace Sebou funguje jako bezplatný objednávkový systém pro restaurace a další podniky

Foto: Creepy studio

Když se v březnu během první koronavirové vlny zavřely podniky, zlínská kavárna Kafö chtěla otevřít okénko i dělat rozvozy, přičemž samotné objednávky plánovala přijímat rovnou přes Instagram. Partička ze studia Creepy, které se zaměřuje na vývoj webů a aplikací, ovšem věděla, že to jde dělat efektivněji, a proto se pustila do práce na jednoduchém objednávkovém formuláři.

Na něm nakonec vznikla aplikace Sebou, která nabízí přehled objednávek, správu nabídek a skladu, výběr platby hotovostí či převodem na účet nebo selekci způsobu dopravy. Samotné restaurace, pro které je tato aplikace k dispozici bezplatně a bez provizí, si mohou vše nastavit na svém účtu za pár minut.

Toho využilo na 200 podniků po celém Česku, byť aktuálně je na ní podle tvůrců aktivní přibližně polovina z nich. Celkově však už aplikace zlínského studia pomohla vyřídit více než deset tisíc objednávek. „V porovnání s jarem jsou čísla více než dvojnásobná a aplikace stále roste,“ pochvaluje si hlavní vývojář a spoluzakladatel Creepy David Žák.

dsc01719

Aplikace Sebou funguje bezplatně jako pomoc podnikům

Foto: Creepy studio

„Na začátku všichni kolem nás šili roušky. My jsme tohle viděli jako formu naší pomoci v době karantény. V gastronomii máme hodně kamarádů a přišlo nám logické jim aspoň takto pomoci. Tehdy jsme říkali, že je zdarma v době karantény, a to stále platí,“ doplňuje s úsměvem pro CzechCrunch.

Pokud by taková aplikace byla klientskou zakázkou, její hodnota by se pohybovala kolem půl milionu korun. „V březnu jsme jí obětovali hodně času, a především pokračovali vývojem nových funkcí. Teď plánujeme další sadu včetně platební brány a více se zaměřujeme na propagaci, aby se dostala mezi co nejvíce podniků, kterým může pomoci,“ říká David Dvoráček, který má na starosti design a propagaci aplikace.

Sebou fungovalo i během léta, po uvolnění vládních opatření a opětovném otevření restaurací pochopitelně klesl jak zájem, tak i návštěvnost uživatelů. Ve druhé vlně však opět poutá pozornost a studio Creepy očekává zvýšený zájem o aplikaci i po skončení karanténních opatření.

K vývoji na trhu zároveň Davidové ze studia doplňují zajímavý insight – pro samotné podniky byla docela klíčová jejich aktivita na sociálních sítích a práce, kterou dělaly v rámci brandingu a marketingu, již před pandemií.

„Podniky, které se sociálními sítěmi přirozeně pracovaly a uměly nabídku dobře sdílet svým zákazníkům, vycházely z našich dat nejlépe. Dokázaly se rychle přizpůsobit době, bylo pro ně jednodušší na své profily dostat zákazníky a tím získat více objednávek,“ popisuje zkušenosti Dvořáček.

fitify-1

Přečtěte si takéZe studentského projektu do 180 zemí světa. České Fitify se svým virtuálním fitness koučem dobývá domácí cvičení

Samotné studio Creepy, které vzniklo před sedmi lety a dnes zaměstnává jedenáct lidí, je podle svého spoluzakladatele Žáka aktuálně relativně v pohodě. Během jarního lockdownu sice přišlo o svého největšího klienta, jiní však začali růstu díky transformaci do digitálu a další se ozvali i v reakci na aplikaci Sebou.

„Momentálně jsme do příštího roku plní a doufáme, že druhá vlna nějak výrazně nepoškodí naše klienty,“ doplňuje Žák. „I přes investici do Sebou, kdy jsme v březnu a dubnu měli minimální příjmy, letos očekáváme růst, ale ne tak výrazný jako v předchozích letech.“

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.