Tequila ve tvaru blesku, po které se bleskově zaprášilo. Elon Musk zhmotnil svůj žert a představil Tesla Tequilu

Tequilový unikát ve tvaru blesku

Foto

Když Elon Musk v roce 2018 tweetoval o příchodu speciální tequily pod značkou Tesla, mnozí ho měli za blázna. Jiní ale v koutku duše věřili, že by alkohol s nálepkou jedné z nejprogresivnějších automobilek světa přeci jen mohl uvést, když už v minulosti pobavil svět šortkami na popíchnutí investorů, plamenometem nebo limitovaným surfařským prknem. Teď, po dvou letech, exkluzivní lahev skutečně přišla, zároveň však ale velmi rychle zmizela.

Ačkoliv Musk tehdy lákal na to, že jeho tequila ponese název Teslaquila, na který si dokonce obstaral i ochrannou známku, nakonec změnil názor. Na oficiálním webu Tesly se totiž objevila lahev pojmenovaná jako Tesla Tequila, a to rovnou ve stylovém oranžovém designu připomínajícím blesk. Nejspíš proto, že symbol blesku zdůrazňuje rychlost a elektromobilitu, tedy aspekty, na nichž Tesla staví.

Uvnitř této unikátní lahve z ručně foukaného skla se podle popisu skrývá 100% de agave añejo tequila mísící chutě sušeného ovoce, vanilky a skořice, která stárla v sudech z francouzského dubu. A aby Tesla zdůraznila prestiž a eleganci tohoto nápoje, rovnou k němu přibalila i podstavec se svým logem, díky němuž může stabilně stát a dělat radost všem fanouškům i sběratelům.

tesla-tequila2

Tesla Tequila

Foto: Tesla

Stejně jako ostatní doplňkové produkty, které kdy Elon Musk nechal vyrobit, i Tesla Tequila se bleskově vyprodala. Zákazníkům nevadila ani cena 250 dolarů, což je zhruba 5 600 korun. Zkrátka na sobě měla logo Tesly a to stačilo. Po speciálním alkoholu, jenž měl před dvěma lety původně vyjít jako narážka na bankrot firmy, se zaprášilo a je nepravděpodobné, že bude znovu naskladněn.

To ovšem neznamená, že se Tesla Tequila nebude prodávat. Možná ne oficiální cestou, ale spíš přes eBay, kde už teď lidé prodávají lahve tohoto moku za mnohdy až nepřiměřeně vysoké sumy. A většina z nich je prázdná.

I touto vtipnou novinkou se Tesla opět mediálně připomněla, byť to prakticky vůbec nemá zapotřebí. Už několik čtvrtletí se totiž automobilce se sídlem v kalifornském Palo Altu nevídaně daří a boří všechna očekávání investorů i veřejnosti. Za poslední, respektive třetí kvartál letošního roku utržila 8,7 miliardy dolarů, což je o 400 milionů více, než se předpokládalo ze stran analytiků. A to ještě nepředstavila svůj Roadster.

Byznys s tequilou táhne i celebrity

Elon Musk ovšem zdaleka není jedinou známou osobností, která to s vlastní značkou tequily někdy zkusila. Opomeneme-li fiktivního Russe Hannemana ze seriálu Silicon Valley, jenž své osobní překročení miliardového jmění slavil tequilou Tres Commas, narazíme i třeba na Michaela Jordana. Ten spoluzaložil značku Cincoro, která patří k těm nejdražším tequilám na trhu.

Svůj brand rozjel i americký herec George Clooney, který na lihovarnický trh dorazil se značkou Casamigos a pak ji za miliardu dolarů prodal alkoholovému obrovi Diageo (který mimo jiné před nedávnem koupil i gin Ryana Reynoldse). Zářez v tequilovém byznysu má i hudební duo The Chainsmokers, které drží podíl v JaJa Tequila.

casamigos-clooney-gerber21.crop2

George Clooney a Rande Gerber, zakladatelé tequily Casamigos

Foto: Casamigos

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.