Realitka pro váš ojetý vůz. Služba Ajedeš pomůže s prodejem auta a vezme si za to provizi

ajedes1

Foto: Ajedeš

Tým Ajedeš: Daniel Honzík, Michal Skuhrovec a Michal Buk

0Zobrazit komentáře

Prodej a nákup ojetých vozů tím nejjednodušším způsobem se v poslední době stává velkým tématem. A není se čemu divit, obzvlášť při pohledu na statistiky, které mluví o maximální částce 250 tisíc korun, kterou jsou Češi při koupi nového vozu ochotni zaplatit. Zatímco nákup ojetého vozu dnes může být poměrně jednoduchým a hlavně rychlým procesem, s prodejem je to o něco složitější.

Změnit by to chtěla tuzemská platforma Ajedeš, která si klade za cíl soukromníkům prodávajícím svůj starý vůz podat pomocnou ruku a celý proces prodeje udělat co nejpohodlnější. Pokud dnes totiž chcete prodat svůj ojetý vůz, máte jen několik málo možností. Buď zajedete do některého z autobazarů, nebo se můžete pustit do prodeje vozu na vlastní pěst.

Ani jedna z variant není pro prodejce příliš atraktivní, jelikož od něj bude vůz vykoupen za nižší částku, popřípadě musí sám pracně oslovovat kupce a hledat toho, který je za vůz ochoten zaplatit požadovanou částku. Právě nad tímto problémem se před dvě lety zamyslel Michal Skuhrovec, velký nadšenec do automobilů, ekonomie a práva, který přesně takové dilema řešil při prodeji svého vozu.

Vyhledáš a jedeš

Avšak namísto toho, aby jako mnozí jiní nad celou problematikou jen tak mávl rukou a šel dál, začal přemýšlet o službě, která by učinila prodej vozů soukromníků daleko jednodušší.

„I nadšenci s dobrým pozorovatelským talentem, kvalitním fotoaparátem, slušným ‚básnickým střevem‘ a trochou obchodnického talentu zabere hned několik pokusů zjistit, jak správně prodat auto, přičemž jedinou alternativou je vždy poměrně ztrátové přenechání prodeje bazaru či dealerovi,“ říká Skuhrovec.

Do svého projektu postupně přizval Daniela Honzíka, který již měl bohaté zkušenosti s prodejem vozů, a také Michala Buka se specializací na softwarový vývoj. Společně začali pracovat na projektu, který nyní spouštějí pod názvem Ajedeš. Jeho cílem je ve třech jednotlivých krocích pomoci majiteli prodat vůz ke spokojenosti všech zúčastněných stran.

ajedes2

Foto: Ajedeš

Tým Ajedeš si dává za cíl pomoci soukromníkům s prodejem jejich ojetého vozu

Během těchto kroků se zájemce nejdříve dozví, jaká je hodnota jeho vozu. Ta je maximálně upřesněna následující technickou prohlídkou, která stanoví přesnou cenovku s ohledem na technický stav vozu. „Majiteli nasloucháme a můžeme se dohodnout i na ceně vyšší, nicméně vždy jen v určitém realistickém pásmu. Pokud by tedy majitel projevil zájem o naši službu, avšak se zjevně nerealistickou cenou, k dohodě bohužel nedojde,“ doplňuje Skuhrovec.

Poté přichází na řadu poslední a vlastně nejdůležitější část procesu prodeje ojetiny, během které tým Ajedeš zajistí veškeré náležitosti týkající se zprostředkování prodeje. Zajistí umytí vozu, jeho nafocení a vyvěsí inzeráty, a to jak na svém webu a sociálních sítích, tak na zavedených inzertních portálech.

„Naše vozy jsou prezentovány na Sauto.cz od Seznamu, jakožto páteře pro český trh, a Mobile.de, který je středobodem evropského trhu. Jsme také na Instagramu, který v rámci Instagram for Business udělal obrovský skok a ukazuje, jak velký potenciál pro prodej i tak ‚velkého‘ zboží skýtá. A pracujeme také s lidově oblíbeným Bazošem,“ vypočítává šestadvaceitletý spoluzakladatel portálu.

Ajedeš zajišťuje také komunikaci s případnými zájemci, pro které následně spolu s majitelem pořádá tzv. návštěvní dny. Během nich je vůz odprezentován vícero zájemcům najednou, aby nemusel prodejce neustále vítat nové a nové hosty a vůz jim dokola ukazovat.

Již výše zmíněné cenové pásmo společnosti dává jasné mantinely v případě setkání se zájemcem, který má snahu o ceně vyjednávat. Podle Michala Skuhrovce však díky svým zkušenostem již vědí, kdo používá jaké praktiky, a jsou od prodejců schopni překupníky odfiltrovat. Zároveň Ajedeš myslí na potenciální kupce, a proto se snaží vyhnout vozům s nejasnou minulostí a technickými problémy, v čemž mu pomáhá smluvní partner v podobě společnosti Cebia, což je specialista na prověřování vozidel.

bentley-mulliner-bacalar1

Přečtěte si takéUž jen elektricky, hlásí Bentley. Britské luxusní vozy budou mít do deseti let výhradně elektromotoryUž jen elektricky, hlásí Bentley. Britské luxusní vozy budou mít do deseti let výhradně elektromotory

Spolupráce mezi Ajedeš a prodejcem trvá nejméně osmdesát dnů, což vychází z průměrné statistiky portálu Mobil.de, podle které trvá prodej ojetého vozu standardně tři až čtyři měsíce. Pokud se vůz podaří prodat, Ajedeš si bere z hodnoty prodaného vozu 5,9 % a majiteli vozu vrátí peníze investované do technické prohlídky a dalších služeb.

Platforma se chce stále více opírat o moderní technologie, jako jsou umělá inteligence a automatizace, a zlepšovat s nimi své služby. Proto doufá, že se jí díky těmto nástrojům podaří postupně získávat stále větší množství klientů a přidávat i služby spojené s financováním a pojištěním. Tím by platforma nabídla komplexní službu týkající se i provozu a vlastnictví vozidla. K tomu však bude nejdříve nutné najít ideálního partnera na finančním trhu.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym