Křetínský s Tkáčem už jsou největšími akcionáři Foot Lockeru. Do teniskového impéria nalili další miliardy

Daniel Křetínský koupil podíl v americkém Foot Lockeru

Foto: EPH/GOAT/CzechCrunch

Zdá se, že ostřílený investiční tandem Daniel Křetínský a Patrik Tkáč neztrácí chuť skupovat akcie velkých firem ani během podzimní sezóny. V rámci své společnosti Vesa Equity Investment totiž vyrazili pro další várku akcií amerického Foot Lockeru, ve kterém koupili dalších 4,5 milionu kusů.

V teniskovém impériu, které na přelomu tisíciletí nastartovalo komunitu sneakerheadů, tak česko-slovenská dvojice navýšila svůj podíl na 10,3 procenta. Jde tak o 4,3procentní zvýšení oproti květnu, kdy Křetínský a Tkáč do Foot Lockeru vstoupili poprvé a uzmuli šest procent. Aktuální hodnota akcií Foot Lockeru se pohybuje okolo 38 dolarů za kus.

Vesa Equity Investment se díky této investici, kterou včera zveřejnila americká Komise pro obchodování s cennými papíry (SEC) a jako první na ni upozornil magazín Forbes, zároveň stala největším akcionářem Foot Lockeru. Překonala tak i americkou skupinu Vanguard Group, která v něm drží 9,4 procenta.

Pokud bychom podíl Vesy přepočítali podle aktuální tržní situace, jednalo by se zhruba o 400 milionů dolarů, tedy přibližně 8,8 miliardy korun. Jde tak o více než dvojnásobek ve srovnání s květnovou situací, kdy agentura Bloomberg referovala o hodnotě pohybující se na úrovni 169 milionů dolarů, tedy 4,2 miliardy korun.

Právě na jaře letošního roku na tom Foot Locker nebyl úplně nejlépe. První pandemická vlna tohoto slavného prodejce tenisek zasáhla v plné síle a přinutila ho zavřít většinu svých prodejen. Těch bylo do příchodu krize zhruba 2,5 tisíce. Spolu s tím tak musel snížit očekávání finančních výsledků a hodnota jeho akcií od začátku roku klesla zhruba o třetinu.

A zatímco Foot Locker trpěl, český miliardář a jeho slovenský kolega měli ideální příležitost. Stejně jako v případě britské pošty Royal Mail (kde jsou také největšími akcionáři) nebo retailového řetězce Macy’s, kde podíl koupili, aby ho za pár týdnů prodali a vydělali stovky milionů dolarů, i u Foot Lockeru využili propadu na finančním trhu.

Nyní je ale situace s Foot Lockerem o něco pozitivnější a během třetího čtvrtletí firma vykázala velmi solidní výsledky. Lépe se totiž adaptovala na online prodej a dosáhla čistého zisku ve výši 128 milionů dolarů, přičemž si meziročně polepšila o šest milionů dolarů.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.