Jedle přesně podle vašeho gusta a až domů. DoDo startuje online prodej vánočních stromků

Logistický startup DoDo nově doveze i vánoční stromek

Foto: DoDo

Nakupovat se teď nebudou ve velkém jen vánoční dárky, ale také stromky. A není příliš překvapivé, že se i pořízení ztepilého smrčku, jedličky či snad borovice přesouvá na internet. Mnoho lidí sice bere pořízení vánočního stromku jako každoroční rituál a chce si budoucí okrasu svého obývacího pokoje dobře prohlédnout, ale i s ohledem na současnou situaci a vládní opatření dává nákup online smysl.

Situace hodlá využít také Michal Menšík, který je v poslední době nejvíce vidět díky svému rychle rostoucímu logistickému startupu DoDo, ale pro online prodej vánočních stromků využil šíři svého podnikatelského záběru. V rámci skupiny V-Sharp mu totiž patří také online květinářství Florino a právě na něm si bude možné stromek pořídit.

Menšík rozhodně nepřichází s online prodejem vánočních stromků jako první, ale chce celou zákaznickou zkušenost posunout. To znamená, že si bude možné vybrat přímo konkrétní kus prémiové normandské jedličky, které ve Florinu nafotili i natočili ze všech stran, a jeho doručení si pak objednáte na přesný časový slot. Budete tak mít jistotu, že vám nepřijde stromek, se kterým nebudete spokojení.

Stromky pocházejí z dánské rodinné farmy a na Florinu si aktuálně můžete vybírat zhruba ze čtyřiceti jedlí různých vzhledů i velikostí. Ceny startují na 900 korunách a doručení, které může být klidně do pár hodin od objednání po celé Praze, stojí 99 korun. DoDo přitom slibuje, že stromky bude doručovat až do 23. prosince, přičemž podle poptávky bude samozřejmě rozšiřovat i nabídku.

michal-mensik2

Michal Menšík, výkonný ředitel logistického startupu DoDo

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Celý projekt navíc dostal i dobročinný rozměr, kdy zájemci o nákup stromku mají možnost připlatit si za speciální „dobrostromek“. Tím přispějí na splnění přání dětí z dětských domovů. „Rozhodli jsme se spojit s organizací Radost dětem a věříme, že prodejem stromků na Florinu o něco vylepšíme Vánoce nejen zákazníkům, kterým dovezeme stromek až domů, ale také znevýhodněným dětem,“ popisuje Menšík, který stojí v čele skupiny V-Sharp.

Miliardová investiční skupina V-Sharp vznikla před rokem a vedle nejviditelnějšího startupu DoDo jsou její součástí také e-commerce akcelerátor Inveo, platforma Riverbit na automatickou předpověď poptávky a optimalizaci firemních procesů a projekt Ydistri. Ten se zaměřuje na redistribuci tzv. deadstocku, tedy zboží, které v kamenných obchodech nemá odbyt na konkrétní pobočce či prodejně a zároveň může podléhat expiraci či sezónnosti.

První akvizicí V-Sharp se zároveň před rokem stalo online tržiště Atoto, které hraje důležitou roli také v online prodeji vánočních stromků. Na technologiích Atoto totiž byl letos na podzim spuštěn zmíněný květinový e-shop Florino. Na jaře pak díky nim spustil online supermarket Košík.cz svůj projekt Hotovky. Také o tom mluvil Michal Menšík v našem CzechCrunch Podcastu.

„Naše skupina chce sdružovat zajímavé firmy a startupy, které dělají e-commerce efektivnější, udržitelnější a inovativnější. Na jaře jsme díky Atoto byli v řádu dnů schopni zareagovat na nastalou situaci a s Košíkem postavit úplně nový projekt Hotovek. Nyní jsme vytvořili e-shop, díky kterému mohou lidé v této komplikované době koupit konkrétní vánoční stromek z pohodlí a bezpečí domova,“ dodává CEO V-Sharpu Michal Menšík.

florino-stromek

Na Florinu si vyberete konkrétní stromek

Foto: CzechCrunch

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.