Heureka chce vytěžit silný rok. Největší emisi dluhopisů české e-commerce navyšuje na 3,2 miliardy korun

Tomáš Braverman, CEO Heureky

Foto: Heureka

Stejně jako celý e-commerce trh i největší skupina cenových srovnávačů Heureka Group těží z pandemie a na svých webech vítá návaly nakupujících ze zavřených kamenných prodejen. Právě tuto příznivou situaci chce Heureka využít k dalšímu růstu, a tak se rozhodla navýšit svou emisi dluhopisů o dalších 650 milionů. Celkem to s původně oznámenou emisí ze začátku roku dělá 3,2 miliardy korun.

Na přelomu listopadu a prosince si budou moci další čeští investoři nakoupit dluhopisy s nominální hodnotou 10 tisíc korun, úrokem 5,25 % p.a. a splatností v roce 2025. Na trh se budou umisťovat prostřednictvím J&T Banky a PPF banky, v budoucnu se plánuje jejich obchodování i na pražské Burze cenných papírů.

Celková výše emise dluhopisů Heureky dosáhne 3,2 miliardy korun, což je v české e-commerce historicky nejvíc. Pro srovnání, například Tomáši Čuprovi investoři ve formě dluhopisů půjčili na vykoupení původních akcionářů a další růst online supermarketu Rohlik.cz dohromady téměř 1,2 miliardy korun a nedávný a velice úspěšný vstup internetové lékárny Pilulka na burzu firmě vynesl 300 milionů korun.

Heureka Group aktuálně působí na devíti evropských trzích, za loňský fiskální rok vykázala provozní zisk 19,9 milionu eur, tedy více než 500 milionů korun. Meziročně přitom zaznamenala 20% růst. „Průměrná měsíční návštěvnost webů Heureka Group rostla v prvním pololetí letošního roku o 10 % a ještě před hlavní sezonou tak dosáhla průměrného ročního růstu z minulých let,“ říká Tomáš Braverman, CEO Heureka Group.

Jak prozradil na naší nedávné konferenci CzechCrunch Onlajn, Češi nakupují online jako nikdy předtím a celý trh čeká neuvěřitelné období – vládní opatření totiž mají dopad na nákupní chování zákazníků. Ti, co na internetu nakupovali letos poprvé, byli obecně s fungováním e-commerce spokojeni a plánují takto nakupovat i nadále. Doba přitom nahrává velkým hráčům, v souvislosti s probíhajícími trendy proto chce Heureka posílit své aktivity.

„Interně pracujeme například na sjednocení tří platforem na mezinárodní jednotnou platformu nebo vývoji jednotného marketplace, který e-shopům jediným kliknutím umožní nabídnout své produkty napříč všemi zeměmi Heureka Group,“ popisuje Braverman. V rámci externích aktivit pak Heureka portfolio svých služeb rozšiřuje pomocí akvizic.

V září se skupina poprvé v České republice rozhodla vstoupit do dalšího projektu, konkrétně šlo o společnost Testuj.to, jež provozuje marketingový nástroj pracující se zákaznickými komunitami. Díky tomu byl cenový srovnávač schopný získat ještě více recenzí.

Samotná Heureka byla před rokem vyčleněna ze ztrátové Mall Group, její vlastníci však zůstali stejní – po 40 procentech drží skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, EC Investments podnikatelů Daniela Křetínského, Patrika Tkáče a Romana Korbačky, přičemž zbylých 20 procent drží Rockaway Jakuba Havrlanta.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.