Edenred chce podpořit prodeje obědů z výdejních okének. Pro zákazníky spouští cashback a restauracím sníží poplatky

Digitální stravenka od Edenredu

Foto: Edenred

Tuzemský gastro segment prochází kvůli vládním nařízením souvisejícím se snahou omezit šíření koronaviru velkou zatěžkávací zkouškou. Z tohoto důvodu vznikají projekty na podporu restaurací a s vlastním programem přichází také společnost Edenred. Držitelům stravenkové karty v rámci cashback programu vrátí za každý nákup jídla v restauraci na karetní účet pět korun.

Cílem Edenredu je postiženému sektoru přivést co největší počet zákazníků k výdejním okénkům během lockdownu a následně pak i po znovuotevření provozoven. Program Hurá do restaurace, do kterého se musí uživatel na získání cashbacku nejdřív registrovat, platí od dnešního dne a v první fázi je zaměřen na prodeje obědů právě přes výdejní okénka.

Aktuálně by tak mělo být možné objednat oběd ve více než tisícovce restaurací, přičemž Edenred vrátí pět korun za každou platbu jídla nad sto korun. To by měla splňovat většina zakoupených obědů, celorepubliková průměrná cena za jídlo je aktuálně ve výši 135 korun a 20 haléřů. Cashback program je zaměřen jen na restaurace a neplatí tak pro nákup jídla v obchodech.

„Naší snahou je motivovat lidi k opakovanému nákupu obědů a později i k co nejčastějším návštěvám restaurací. To, čím celý gastro sektor nejvíce trpí, je nízká návštěvnost a náš program by ji měl zajistit. K útratám takto pobízíme čtvrt milionu majitelů našich stravenkových karet,“ říká generální ředitel společnosti Edenred Nicolas Eich.

edenred-card

Digitální stravenka od Edenredu

Foto: Edenred

Ve druhé polovině listopadu pak firma plánuje program rozšířit a restauracím umožní zdarma propagovat jejich vlastní nabídky v mobilní aplikaci pro uživatele karet Edenred. Provozovny tak podle plánu stravenkové firmy mají získat reklamní prostor a zákazníci zajímavé nabídky ve svém okolí.

V rámci širší podpory pak společnost sníží provize restauratérům, kteří o to požádají, a to na 4,5 procenta s platností do konce března 2021. Podle vyjádření firmy provize restaurací obecně končí na šesti procentech, konkrétní výše v jednotlivých případech závisí na obratu a historii obchodního vyjednávání.

„Naším krokem jsme chtěli ulevit zejména menším a středním restauracím, které jsou pod největším tlakem a na které koronavirová krize dopadla nejvíce. Pomoc se týká všech restaurací, které o to pomocí webového formuláře požádají,“ vysvětluje Eich pro CzechCrunch.

Do března příštího roku firma zavedla také expresní proplácení papírových stravenek, čímž chce podpořit cash flow restaurací. Zároveň Edenred ještě na jaře spustil vyhledávač provozoven s otevřenými výdejními okénky a tuto službu obnovil i nyní v druhé vlně pandemie.

Partnerem článku a CzechCrunche je společnost Edenred. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.