Drink na ráno bez kocoviny. Americký startup vyrábí konopný nápoj, do kterého investovala i Gwyneth Paltrow

Konopný „tonicový“ nápoj značky Cann

Foto: Cann

V podobných situacích už mnoho z nás někdy bylo. Na pátek si naplánujete párty s přáteli, vypijete možná až nedůstojné množství alkoholu a ráno pomalu nemůžete ani otevřít oči, natož vylézt z postele. S kocovinou pak bojujete celý den a říkáte si, že už k drinkům ani nepřičichnete. V Kalifornii ovšem vymysleli takový nápoj, který má pocit omámení také navozovat, ale neměl by způsobovat krušná a bolestná rána.

Jmenuje se Cann, přichází ve formách malých designových plechovek a je natolik zajímavý, že do startupu, který tento nápoj vyrábí, investovali i světové celebrity. Mezi nimi je i influencer a youtuber Casey Neistat, ovšem tou nejvýraznější je americká herečka Gwyneth Paltrow, jež nyní tráví více času rozvíjením své wellness firmy Goop než na hollywoodských parketách.

„Má v sobě hrdinskou přísadu, která je skvělá jak pro uklidnění člověka, tak pro nahrazení alkoholu,“ zmiňuje Paltrow pro server CNBC. Asi tušíte, že onou „hrdinskou přísadou“ je THC, látka obsažená v konopí, kterou z hlediska zájmu veřejnosti v posledních letech sice válcuje duševně šetrnější CBD, ale i tak je stále velmi populární. O to víc ve státech USA, kde je marihuana vesměs legální.

cann-1

Designová plechovka Cann

Foto: Cann

Právě z kanabinoidů THC a CBD nápoj Cann vychází. V jedné plechovce (237 ml) tohoto perlivého moku jsou obsaženy konkrétně dva miligramy THC a šest miligramů CBD, tudíž nejde o žádné závratné množství, ale s nezkušenými lidmi může lehce zamávat. Podobně jako jedno pivo. Cann totiž staví na tom, že by pití jeho plechovek mělo navozovat „povzbuzující sociální opilost“ a naopak díky účinkům THC a CBD tlumit ranní kocovinu.

Je poněkud složité definovat, jak přesně se „povzbuzující sociální opilost“ může projevovat, na druhou stranu nelze očekávat, že by Cann způsoboval rychlou ztrátu soudnosti. Navíc na jednu plechovku obsahuje zhruba 30 až 35 kalorií, což se může hodit pro všechny, kteří si chtějí hlídat svou štíhlou linii i během pití. Pro úspěch Cann je ovšem možná ještě důležitější, jak se vizuálně a chuťově prezentuje.

Vzhledem k tomu, že jsou tyto marihuanové nápoje nabízeny v několika příchutích včetně citrónu, pomeranče, grapefruitu nebo rozmarýnu, vždy přichází v různých designových kombinacích, prostřednictvím kterých chtějí nalákat co nejvíce lidí. Pokud by ležela taková plechovka na stole, dozajista půjde o dobrý konverzační ice breaker.

paltrow-1

Gwyneth Paltrow

Reprofoto: Goop/YouTube

„Cann je průsečíkem dvou skupin lidí – těch, kteří vyznávají střízlivost, a těch, kteří vyznávají marihuanu,“ zmiňuje Paltrow, která považuje léčivé a uklidňující účinky během decentního užívání konopí za důležité pro oblast wellness. Proto věří, že se Cann může stát dobrou alternativou pro obě tyto skupiny.

I když není zřejmé, kolik Paltrow, Neistat a další hvězdy jako Rebel Wilson, Ruby Rose, Darren Criss, Baron Davis nebo Tove Lo do kalifornského startupu investovali, na databázi Crunchbase se můžeme dozvědět, že již v lednu letošního roku dokázal Cann uzavřít investiční kolo ve výši pěti milionů dolarů, které bylo vedeno newyorskými skupinami Imaginary Ventures a JM10 Partners.

cann-2

Balení plechovek od Cann

Foto: Cann

Současně také ukazuje, jak silný tento trend v zámoří je. Vzhledem k tomu, že v Kalifornii a dalších státech USA je povoleno rekreační užívání marihuany, nabízí se ideální příležitost pro růst nových byznysů. Ať už jde o rozvozové služby nebo výrobu ochucených gumových medvídků od Marthy Stewartové.

Silně rostou právě i tržby konopných nápojů, a to nejen díky Cann, ale především díky společnosti Canopy Growth, která patří mezi největší skupiny zabývající se marihuanovým byznysem. I ta totiž experimentuje s produkty, se kterými cílí především na špičkové sportovce.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.