Český startup Mews kupuje za stovky milionů cloudové řešení od Trivaga. Otevře si tím cestu na nové trhy

Richard Valtr, zakladatel startupu Mews

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Ještě loni měl po posledním investičním kole český startup Mews nakročeno ke statusu jednorožce. Firma vyvíjející systém pro správu rezervací hotelů však byla výrazně zasažena globální pandemií koronaviru a souvisejícím propadem cestovního ruchu, proto během jara rychle přehodnotila plány a našla svůj nový směr.

V rámci podpory dalšího růstu v Evropě teď Mews oznámil akvizici produktové řady Base7booking od přední globální platformy Trivago, ve které má 62% podíl globálně největší hráč trhu Expedia. Transakce, jež je díky zapojení silných globálních jmen pro tuzemské startupy poměrně netradiční, se podle informací CzechCrunche pohybovala v řádu jednotek milionů eur, tedy ve stovkách milionů korun.

Base7booking je cloudový systém správy nemovitostí, který využívají zejména nezávislé podniky. Mews přebírá samotný produkt, jeho zákazníky i tým zákaznické podpory. Startup věří, že tato akvizice povede k jeho dalšímu upevnění na evropském trhu, a to především v Německu, Švýcarsku a Rakousku, kde má Base7booking podstatnou část svých zákazníků.

valtrwelle

Spoluzakladatelé Mews Richard Valtr a Matthijs Welle

Foto: Mews

„Sdílíme spolu mnohé: silnou pozici v Evropě, stoprocentně cloudový software a především snahu usnadňovat životy jak samotných hoteliérů, tak jejich hostů. Zároveň ročně investujeme miliony eur do výzkumu a inovací. Věříme, že spojením s Base7booking přineseme zákazníkům ještě lepší zážitky,“ říká CEO Mews Matthijas Welle.

„Ačkoliv náš obor tvrdě zasáhly důsledky pandemie, rozhodli jsme se, že se nepříznivou situací nenecháme ovlivnit a budeme ji vnímat jako příležitost k dalšímu rozvoji. Těšíme se, že se tisícovka zákazníků Base7booking připojí k Mews, aby mohli začít plně využívat naší technologie pro hladkou správu ubytovacích zařízení,“ doplňuje svého kolegu zakladatel Mews Richard Valtr.

Platformu Mews, jež dokáže řešit kompletní management hotelů včetně personálu, aktuálně využívá více než 1 600 ubytovacích zařízení v 62 zemích po celém světě. S novou strategii se však od jara více zaměřuje na diverzifikaci svých činností.

Jednou z nich je připravovaný projekt Spacetime, který bude mít za úkol rozšířit portfolio nabízených služeb z rezervací hotelových pokojů například o rezervace různých prostor jako parkoviště a zasedačky, dále pak objektů jako kola, auta a přistýlky nebo služby masérů, kadeřníků či uklízeček.

„Když jsme nad tím přemýšleli, došlo nám, že není nutné se zaměřovat pouze na hotelové pokoje, kterým jsme se věnovali doposud,“ popisuje Honza Široký, CTO Mews.

Vizí firmy je nabídnout možnost určit si časový úsek, ve kterém budou klienti moct rezervaci využívat, a to v minutách, měsících nebo letech. „Otevíráme možnosti, ze kterých by mohlo v budoucnu těžit nejen pohostinství, ale i jiné obory podnikání,“ dodává Široký.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.