Česká pošta před vánoční špičkou rozšiřuje síť Balíkoven. Se Sazkou v listopadu otevře 1 500 výdejen balíků

Česká pošta rozšiřuje svou síť Balíkoven

Foto: Česká pošta

Česká pošta před největším náporem souvisejícím s vánoční špičkou otevře 1 500 nových externích výdejen balíků, které umožňují vyzvednutí zásilek i mimo klasické pobočky. Zvýšení počtu takzvaných Balíkoven přichází díky nové spolupráci se společností Sazka a státnímu podniku se tak podaří do konce listopadu rozšířit tuto síť na dva tisíce výdejních míst.

„Spolupráce se Sazkou a rozšíření sítě přináší České poště dvě zásadní výhody. Budeme našim klientům ještě blíže, než tomu bylo dosud, a zvýšený zájem o balíkové služby České pošty rozprostřeme do širší sítě poboček,“ říká k novince ředitelka Balíkovny Jana Sedláková.

V kombinaci s klasickými pobočkami tak bude Česká pošta disponovat celkově více než 5 200 lokalitami, kde si zákazníci mohou balíčky vyzvednout. Částečně konkurenční služba Zásilkovna, populární zejména při objednávání zboží z e-shopů, má v tuzemsku k dispozici zhruba 3 800 výdejních míst, a to včetně nedávno představených Z-Boxů, tedy stále populárnějších výdejních boxů.

Česká pošta chce skokovým rozšířením sítě posílit své postavení na balíkovém trhu a zároveň rozšířit skladovou kapacitu pro zvládnutí vánočního provozu. Letošní sezona bude podle očekávání opět rekordní, růst nakupování na internetu a také poptávka po doručování balíčků je navíc podpořena i pandemií koronaviru a souvisejícím vládním opatřením omezujícím provoz kamenných obchodů.

„Dnes, kdy se zavírají obchody a nikdo neví, co bude, je přeprava a jistota doručení balíků zejména z internetových obchodů zásadní potřebou pro občany naší země. Česká pošta garantuje její kvalitní zajištění a potřeby zákazníků v České republice je připravena stoprocentně pokrýt,“ doplňuje Sedláková.

Konkurence v doručování balíčků se tak na tuzemském trhu ještě více zahušťuje. Velké expanzní plány tento týden oznámila například nově vzniklá logistická společnost WeDo, jež spojuje dříve fungující firmy In Time a Uloženka s tisícovou sítí výdejních míst. Kromě toho své sítě rozšiřují i největší e-commerce hráči, a to zejména ve formě výdejních boxů. Kromě Alzy, Mallu, Rohlíku či Zásilkovny je nedávno představila také internetová lékárna Pilulka.cz.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.