Affiliate síť Dognet letos přinesla konverze za miliardu korun a má přes 600 kampaní. Nově spolupracuje i s Mall.sk

Peter BrejčákPeter Brejčák

dognet-tym

Tým původem slovenského Dognetu

Letošní rok je pro tuzemskou e-commerce scénu rekordní. Lidé v reakci na pandemii koronaviru a zavřené kamenné obchody stále více nakupují online, což pomáhá rozvoji navazujících služeb i marketingu. Svými čísly to dokazuje i původem slovenská společnost Dognet, která v tuzemsku, na Slovensku, Maďarsku a dalších zemích regionu střední Evropy provozuje vlastní affiliate síť.

Ta funguje na principu propojování inzerentů, většinou e-shopů, a publisherů, kteří v případě dokončení a zaplacení nákupu zákazníkem získávají provizi. Podle vyjádření Dognetu význam affiliate marketingu a zájem o něj letos enormně vzrostl jak na straně inzerentů, tak publisherů.

„Stále více je vnímán jako důležitý a optimalizovatelný zdroj návštěvnosti a objednávek na jedné straně a možnost monetizace a obchodní příležitost na straně druhé,“ popisuje pro CzechCrunch Roman Dobiáš, Country Manager Dognetu v Česku s tím, že správně nastavená affiliate strategie dokáže zvednout počet objednávek až o 15 procent.

dognet-tym

Foto: Dognet

Tým slovenského Dognetu, který funguje i v Česku a mnoha dalších zemích

Za letošní rok tak Dognet očekává 60% meziroční růst, celkem pak letos k polovině listopadu doručila affiliate síť inzerentům přes 620 tisíc konverzí s obratem přes jednu miliardu korun. Do konce roku očekává překonání hranice 800 tisíc konverzí. V tuzemsku, kde společnost otevřela svou pobočku v listopadu 2018, zaznamenává dokonce růst o 118 procent.

Celkový počet affiliate kampaní na Dognetu překonal hranici 600. Dle Dobiáše oceňují inzerenti na affiliate marketingu zejména výkonnostní model, kdy je provize vyplacena jen za reálnou, tedy zaplacenou objednávku, ale také možnost různě nastavovat samotné provize, což umožňuje pracovat se strategií rozdílnosti marže u kategorií a produktů.

V letošním roce Dognet spustil zatím 162 nových kampaní, což je o 20 procent více oproti loňsku a historicky nejvíce za jeden kalendářní rok. Mezi nově zapojené firmy patří například slovenský Mall.sk, před vánoční sezonou společnost připravila také kampaně pro maďarský Euronics a John Garfield nebo již dříve pro Decathlon a Alzu.

Další e-shopy ještě v průběhu roku využily možnost expanze na západní trhy, kterou Dognet umožňuje díky na jaře oznámené spolupráci s jednou z největších západoevropských affiliate sítí Tradedoubler. Možnosti využily i například ManuTea.cz, GATE.shop nebo ElektronicStar.cz, naopak na svých trzích Dognet zastřešuje kampaně pro Reserved, CROPP i Senetic s tím, že další se připravují.

Roste také počet publisherů, a to zejména v Česku – za poslední dva roky o polovinu na současných téměř pět tisíc. „I na straně publisherů zaznamenáváme dosud neobvyklý růst zájmu. Jednak průběžně oslovujeme a zapojujeme i publishery, kteří dosud na čistě výkonnostní bázi nepracovali. A jednak se snažíme naším dlouhodobým vzdělávacím programem podporovat vznik a budování zcela nových affiliate projektů,“ popisuje Dobiáš.

Jak vyplývá z dat Dognetu, až 60 procent z konverzí sítě letos pochází z obsahových projektů, jež mají pro affiliate marketing největší význam. Konkrétně jde o kvalitní magazíny, katalogy, recenzní projekty nebo blogy.

dognet-w

„Obsahové projekty dokáží efektivně zacílit na široký potenciál online trhu a pracovat hlavně s bezplatnou organickou návštěvností z vyhledávačů, kterou daný e-shop těžko získá. Věříme, že u Dognet je podíl takto vysoký i díky tomu, že ve spolupráci s inzerentem dokážeme připravit atraktivní a zároveň dlouhodobě udržitelné affiliate kampaně a klíčovým publisherům průběžně pomáháme tento potenciál vytěžit,“ vysvětluje Dobiáš.

Jak dále upozorňuje, navzdory tomu, že má Dognet nasazených více než 600 kampaní, pracuje výlučně se „success fee“ modelem. V něm inzerent neplatí žádné jiné poplatky, a to ani na úvod spolupráce, ani měsíční či jiné paušály.

Z tohoto důvodu však síť nedokáže spustit každou kampaň, o jejím úspěchu navíc rozhoduje atraktivnost pro publishery a jejich rozhodnutí, zda a kolik do propagace dané kampaně na své riziko investují. Atraktivnost kampaně není dána jen výškou provize, ale také velikostí e-shopu, známostí značky, konverzním poměrem, průměrnou hodnotou objednávky i samotným sortimentem a potenciálem na online trhu.

lego-colosseum-min

Přečtěte si takéRekordních 9 036 dílků štěstí. LEGO představilo římské Koloseum, které je jeho dosud největší stavebnicíRekordních 9 036 dílků štěstí. LEGO představilo římské Koloseum, které je jeho dosud největší stavebnicí

„Proto affiliate sítě neumí pracovat s malými e-shopy čistě jen na provizní bázi – často by se jim vložený čas na spuštění a správu kampaní nikdy nevrátil. Publisheři raději volí atraktivnější e-shopy, na kterých více vydělají. Proto se doporučuje spouštět affiliate kampaň, až když e-shop vyroste a vybavuje průměrně tisíce objednávek měsíčně, respektive dosahuje obrat alespoň dvanáct milionů korun ročně,“ dodává Dobiáš.

Vedle samotného byznysu se Dognet podílí také na vzdělávání potenciálních inzerentů – stejně jako partnerských e-shopů – v rámci meetupů a knih. Poslední z nich je přes 100 tipů od padesátky lidí z affiliate i online byznysu.

dognet-knihy

Partnerem článku a celého CzechCrunche je společnost Dognet. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.