Z populárních Stories se stává nástroj firemní komunikace. Slack s nimi chce zjednodušit práci na dálku

Krátká, mizející videa dorazí ještě letos i na Slack

Foto: Slack

Začal s nimi Snapchat, pak je okopíroval Instagram a posléze jeho mateřský Facebook společně s aplikací WhatsApp. Brzy v menší obměně dorazí populární krátká a mizející videa zvaná Stories navíc také na LinkedIn. Ani na největší profesní síti světa jejich cesta neskončí. Do konce roku by se totiž měly objevit také ve Slacku, jednom z nejoblíbenějších nástrojů pro týmovou komunikaci.

Firmy po celém světě v reakci na pandemii stále více spoléhají na digitální spojení, a právě díky této nové funkci by Slack chtěl snížit počet nekonečných videohovorů a sáhodlouhých zpráv, které mnohdy zabírají více času, než je zdrávo. „Do velké míry se podobají Stories na Instagramu či Snapchatu, jsou ale ve Slacku,“ přiznává ředitel firmy Steward Butterfield v rozhovoru pro The Verge.

Na rozdíl od zmiňovaných sociálních sítí ovšem Slack předpokládá, že místo sdílení krátkých, po 24 hodinách mizejících videí s domácími mazlíčky nebo záběry z dovolených budou jeho uživatelé Stories využívat například na sdílení denní agendy nebo jiné pracovní updaty.

Další krok k nahrazení neefektivních e-mailů

„Co kdybychom namísto patnáctiminutového denního stand-up metingu nahráli s předstihem video… a meetingů se zbavili?“ představuje Butterfield smýšlení nad novou funkcí. Slack zatím se svou obdobou Stories experimentuje, nahraná videa by se ale mohla zobrazovat vedle jednotlivých kanálů, aby je měli jednotliví uživatelé „po ruce“.

Firma věří, že jde o přirozenější způsob komunikace a současně i neformálnější a flexibilnější metodu, jak se lidé mohou účastnit schůzek, aniž by je reálně organizovali. Ve svém blogu to Slack přirovnává k náhodným a spontánním setkáním v kancelářích, během kterých mohou vznikat užitečné brainstormingy nad konkrétními výzvami nebo úkoly.

S novou funkcí se Slack ovšem nechce zaměřit jen na video – podobným způsobem chce pracovat také se zvukem a lidem umožňovat spontánní hovory v různých kanálech. Když pak bude probíhat online konverzace, další lidé se budou moci jednoduše přidat a kdykoliv zase odhlásit. Podobně jako v situacích, kdy se třeba na pár minut zastaví ve firemní kuchyňce.

„Myšlenka je, že nejde o telefonát, který by začínal a končil. Jde o něco, kam vstoupíte a zase kdykoliv odejdete, zatímco hovor v rámci jednoho kanálu pořád běží,“ popisuje konkrétnější představy šéf Slacku s tím, že nejde o nástroj pro špehování, nýbrž prvek určený pro specifický druh spolupráce – zejména pro menší týmy, které úzce pracují na daném problému.

Z prostředí Slacku nejde o jedinou novinku, která by měla ještě více ulehčovat komunikaci. Několik měsíců poté, co představil možnost vzájemného propojování různých firem v rámci jednotlivých kanálů, teď podobným způsobem umožní komunikovat jednotlivcům z jakýchkoliv organizací.

Spojení má být umožněno na základě unikátního linku, který obě strany po schválení spojí v klasickém chatovacím okně aplikace. Podle Butterfielda si budou moci uživatelé odkaz napsat například na Twitter nebo vizitky a jednodušeji se tak propojovat s ostatními. I s touto novinkou tak jde o další krok Slacku k naplňování firemní vize, kterou je nahrazování neefektivních e-mailů.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.