Vstříc zákazníkům i e-shopům. PPL zavádí novou službu, díky níž bude vracení balíků snadnější a daleko rychlejší

Depo a dodávka logistické společnosti PPL

Foto: PPL

Objednané zboží nesedí, nevypadá jako na obrázku nebo neudělalo takovou radost, jakou jste od dárku předpokládali? Ve většině případu je nutné na vlastní náklady vše zabalit a e-shopu zaslat zpět. Najdou se však i takové výjimky, které myslí na co možná největší komfort zákazníka a již dopředu mu pomocí předtištěné zpětné etikety umožňují zboží bezplatně a rychle zaslat zpět.

Zpravidla to nabízí e-shopy s oblečením, které věří, že díky jednodušší možnosti vrácení zákazník riskne nákup i případně nesedícího kousku. Mezi ně patří třeba About You nebo Zalando. Již brzy by však mohli zpětnou etiketu, která bývá dlouhodobým standardem i u Amazonu, nacházet u svých zásilek zákazníci většiny e-shopů, které odesílají zboží právě skrze PPL.

To totiž zavádí novou službu pod označením PPL Parcel CZ Return, která – jak uvádí server ChannelWorld – umožní maloobchodníkům vybavit každou jejich zásilku zpětnou etiketou, Podle PPL, bývalé české společnosti, jež dnes spadá pod skupinu Deutsche Post, vychází nová služba vstříc nejen zákazníkům, ale i samotným e-shopům.

ppl-balik

Balíky v depu logistické společnosti PPL

Foto: PPL

Množství zboží objednávaného online totiž neustále narůstá, což vytváří jak větší tlak na přehlednost v procesu dodávek, tak důraz na zevrubnější kontrolu přijímání vráceného zboží a komunikaci se zákazníky. „Obchodníci si v naší webové aplikaci můžou zvolit tisk zpětné etikety, kterou následně vloží do odesílaného balíku. Pokud zákazník není se zbožím spokojený, stačí, aby etiketu nalepil na ten samý balík a odevzdal ho na jednom z našich 2 000 podacích míst – PPL Parcelshopů,“ vysvětluje Milan Loidl, marketingový manažer PPL CZ.

Podle průzkumů, které si nechalo PPL vyhotovit v průběhu ledna letošního roku, počet vratek každoročně roste o desítky procent. Objednané zboží dnes odesílá zpět prodejcům celkem 39 % českých kupujících, přičemž až 25 % využívá balíky pro navrácení nevyhovujícího zboží, zbylých 14 % prostřednictvím balíků zboží mění za jiné.

„Dosud jsme vrácení zboží realizovali pouze s vybranými e-shopy, bez jednotného řešení. Nyní tuto možnost dáváme všem online obchodům, které s námi spolupracují. Službu jsme zároveň navrhli tak, aby byla maximálně uživatelsky přívětivá,“ dodává Loidl.

Zda ji e-shopy nabídnou svým zákazníkům zdarma, nebo využití této služby podmíní určitým poplatkem, bude záviset přímo na prodejcích. Stejně tak může prodejce určit, zda zákazník může balík předat objednanému řidiči, nebo jej má zanést na některý z 2 113 parcelshopů nacházejících se na území Česka. Maximální váha vraceného balíku je stanovena na 31,5 kilogramu a cena za tuto službu se pohybuje od 115 do 290 korun včetně DPH.

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.