V Singapuru udělají z uzemněných Airbusů A380 restaurace s typickou palubní stravou. Za 30 minut bylo vyprodáno

Palubní strava, která v době pandemie láká

Foto: Singapore Airlines

Stravování v letadle je vždy něčím zvláštním, možná až výjimečným. Málokdo však jídlo servírované na palubě ve výšce jedenácti tisíc metrů nad zemí bere jako ryze kulinářský zážitek – zpravidla se totiž jedná o nutné zahnání hladu nebo narušení jinak monotónního, nekončícího sezení. Pandemie ovšem mění mnohé a jak ukazují singapurské aerolinky, o palubní stravu je zájem, i když se dá zajít kamkoliv jinam.

Letecký průmysl je jednou z několika hlavních oblastí, kterou koronavirová krize zasáhla opravdu tvrdě. Vzhledem k chaotickým opatřením lidé nelétají a flotily aerolinek jen staticky odpočívají v hangárech a na ranvejích. V důsledku toho se nevydělávají peníze, díky čemuž dochází k propouštění bez pozitivních vyhlídek na to, kdy by se situace mohla dostat do normálu. Globálně se očekávají ztráty přes 300 miliard dolarů.

Pro letecké společnosti tak nejde o vůbec dobré období, na druhou stranu mají alespoň více prostoru zapojovat své kreativní týmy k vymýšlení nových nápadů, jak krizi přečkat. A ideálně vydělat nějaké peníze navíc. S poměrně netradičním zážitkem před pár dny přišly singapurské aerolinky, které některá ze svých letadel stojících na letišti Changi Airport promění na dočasné restaurace.

singapore-airlines-6

Airbus A380-800 v barvách singapurských aerolinek

Foto: Singapore Airlines

Kdyby ale šlo o klasické restaurace tak, jak je známe. Uvnitř dvou Airbusů typu A380, největších dopravních komerčních letadel na světě, totiž chce nabídnout typickou leteckou stravou, která má oproti běžným pokrmům pochopitelně svá omezení. Nehledě na to, že pro strávníky zprostředkuje autentický zážitek, během něhož jim bude personál servírovat jídlo na malých táccích určených pro malé, sklápěcí stolečky.

Jak ale píše agentura Bloomberg, o stravování v letadle byl možná až nevídaný zájem. Poté, co Singapore Airlines spustily rezervace „sedadel“, uběhlo sotva jen 30 minut, než bylo kompletně vyprodáno. Lidem tak prakticky nevadilo, že nepoletí, ale představa, že budou sedět v letadle i v takto temných časech pro leteckou dopravu, zkrátka stačila na to, aby kabinu zaplnili.

Aby byl tento zážitek ještě pestřejší, aerolinky Singapuru nabídnou rovnou čtyři druhy menu, které by se za normální situace lišily tím, kde cestující sedí. V nejvyšší třídě stojí menu 474 dolarů, pasažéři v byznysu pak zaplatí 236 dolarů, ve třídě premium economy stojí pokrm zhruba 71 dolarů a lidem z economy bude jídlo nabízeno za v přepočtu 39 dolarů. Ti, kteří nechtějí platit penězi, mohou využít i nalétané míle (frequent-flyer).

Vzhledem k velkému zájmu rozšířily singapurské aerolinky nabídku z původního víkendu (24. a 25. října) i na víkend následující, přičemž přidají možnost zarezervování večeře na všechny tyto čtyři dny. Zároveň nejde o jedinou takovou iniciativu, prostřednictvím které chtějí bojovat s nepřízní osudu. Výhledově chtějí lidem doručovat jídlo přímo do jejich domovů, a to včetně instrukcí a playlistu, jak si zprostředkovat celkový onboardingový zážitek.

HyperFocal: 0

Jídlo na linkách singapurských aerolinek může vypadat lépe než v restauracích

Foto: Singapore Airlines

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.