Unikátní české ponožkoboty Skinners opět boří Kickstarter. Na nový model se bleskově vybraly už přes 2 miliony korun

Ve skinnerskách můžete klidně šlápnout na kostičky LEGO

Foto: Skinners

Od momentu, kdy čeští Skinners představili své první hybridní „ponožkoboty”, uplynuly již čtyři roky. Během nich se firma dostala do povědomí široké mase lidí, kteří je používají nejen pro výlety v přírodě, ale také na fitness tréninky nebo domácí chození. Skinners v tomto tažení pokračují i teď a uvádí novou generaci se širší špičkou, podpůrnou stélkou a větší výdrží.

Pro novou, odolnější verzi spustila společnost pod vedením Petra Procházky crowdfundingovou kampaň na Kickstarteru, od které si slibovala alespoň 40 tisíc dolarů. Tuto částku se jí k překvapení tvůrců podařilo nasbírat za úvodních šest hodin a aktuálně již lidé na nové „skinnersky” poslali více než 100 tisíc dolarů, tedy přes 2,3 milionu korun.

Cestou crowdfundingu ostatně kráčí brněnská firma s velkými úspěchy již od začátku své existence. První kampaň Skinners 1.0 slavila v roce 2016 prvenství mezi obuví na crowdfundingu a nový model vykročil stejným směrem, když se umístil v první desítce nejpopulárnějších projektů na Kickstarteru.

skinners-5

Petr Procházka (CEO) a Michaela Matějková (COO), spoluzakladatelé Skinners

Foto: Skinners

Skinners dlouhodobě bodují se zcela novým typem obuvi, který simuluje bosou chůzi a vyrábí se ručně bez zbytkového odpadu z ultrafunkčních vláken. Výsledný model je tedy velmi lehký, skladný, podporuje chodidlo v jeho přirozené pozici a zároveň jej chrání. Využití navíc najde také při sportu nebo při cestování.

První model přitom vyvinul zakladatel Petr Procházka z ponožky, aby pomohl svému kamarádovi, který si poranil nohu a nemohl tak chodit v klasické obuvi. Aby se ponožky rychle neproděravěly, připevnil k nim podrážku a první prototyp dokončil díky materiálu, který našel na staveništi. A tak byla budoucí skinnerska na světě.

Dnešní ponožkobota si zachovává původní podobu připomínající ponožku, prošla však čtyřletou evolucí a podle jejích tvůrců již lze označit za obuv. „V mnoha ohledech funkčně překračujeme i jiné typy obuvi, jako například sandály, nazouváky či crocsy. Dalším důvodem je to, že na Skinners se již zvenku nic neobouvá, naopak dovnitř doporučujeme používat tenké ponožky“ odpovídá na otázku, zda se jedná o ponožku, či botu, spolumajitelka firmy Michaela Matějková.

Ve Skinners tak zároveň věří, že by se do budoucna mohlo místo častého – jak sami říkají – „novotvaru ponožkobota“, který se v souvislosti s jejich produkty využíval, vžít právě jejich samotný brand. „Jsou to prostě skinnersky. V Americe se tento název vžil hned od začátku. Jde to dobře do pusy,“ usmívá se Matějková. Do povědomí by se mohly dostat stejně jako třeba crocsy, conversky nebo botasky. Konkurenci na trhu totiž Skinners nemají a svůj produkt si nechali patentovat.

Od vydání prvního modelu firma sbírala a vyhodnocovala zpětnou vazbu zákazníků. „Ještě lepší verze Skinners byla navržena po čtyřech letech výzkumu, vývoje a partnerství s profesionály z obuvnického průmyslu ve Zlíně i špičkovými sportovci,“ říká spoluzakladatel Petr Procházka. Před uvedením druhé řady testovali osm prototypů například i s maratonovými běžci.

skinners-2

Detailní záběr na novou generaci

Foto: Skinners

Na první pohled přitom vypadají Skinners 2.0 skoro stejně jako předchozí model, přibyla však vnitřní stélka, která odvádí vlhkost, a boty se tak nezapařují, jako tomu bylo dříve. Stélka je vyjímatelná, což usnadňuje vysychání a zabraňuje tvorbě zápachu. I nadále však platí, že Skinners lze bez problémů pravidelně prát v pračce.

Některým zákazníkům také vadila špička, která nenechávala moc prostoru prstům. „Skinners se přizpůsobují tvaru chodidla zákazníka. U druhé verze jsme dbali ještě více na to, aby obuv odpovídala tvaru a šířce chodidla. Díky tomu přináší ještě větší pocit volnosti a pohodlí,“ zmiňuje Matějková. Právě barefoot komunita, která chodí bosky nebo v botách s minimální podrážkou, často narážela na úzký prostor v přední části boty.

semerad-smid

Přečtěte si takéSpoluzakladatelé STRV jen tak z hecu oblétli kvůli oblíbeným posilovnám svět. Nakonec i díky tomu získali obří zakázku

Koncový zákazník, na kterého brněnská firma cílí, však není pouze nadšenec do barefoot obuvi, ale může to být každý aktivní člověk, který má doma více párů bot. Hybridní obuv Skinners se dá stočit do ruličky a kromě vycházek do přírody se dá využít například při přezouvání z bruslí, z cyklistických treter, při cvičení jógy nebo ve fitness centru.

Ve Skinners každopádně svou unikátní obuv doporučují hlavně pro přírodní povrchy nebo pro vnitřní prostory těm, kdo nemají rádi chlad od země. „Samotné mi bylo doporučeno pořídit si skinnersky trenérem, když jsem se hlásila na kruhový trénink,“ směje se Matějková. Trenér prý přitom ani netušil, že je Skinners česká firma, která má u nás i výrobu, natož že mluví se spoluzakladatelkou.

skinners-hike-min

Se skinnerskami se nemusíte bát vyrazit ani do přírody

Foto: Skinners

Díky Kickstarteru navíc začala firma s ročním obratem ve středních až vyšších desítkách milionů korun hned od zrodu komunikovat v angličtině a zaměřila se tedy rovnou na mezinárodní trh. Skinnersky nosí lidé po celém světě a za čtyři roky se jich prodalo 300 tisíc párů.

„Občas nás překvapí, kam až naše boty putují. Třeba nedávno jsme hledali na mapě ostrov Svatý Kryštof a Nevis,“ zmiňuje Petr Procházka. Aby však kovářova kobyla nechodila bosa, snaží se Skinners přiblížit více českým zákazníkům. Letos tak spustili i českou verzi webu, protože to usnadňuje také komunikaci s obchody. Na Hithit, tuzemskou obdobu Kickstarteru, se však z důvodu jasného globálního potenciálu produktu nechystají.

V rámci Kickstarteru si už nové skinnersky předplatilo přes 1 300 zákazníků. Cíl kampaně se firmě podařilo naplnit hned během prvního dne. Zbývá přitom ještě 43 dní, kdy si zákazníci mohou koupit nové skinnersky přes Kickstarter za zvýhodněnou cenu 45 dolarů (přes 1 000 korun). Zatím je ještě brzy, ale není vyloučeno, že se nový model Skinners 2.0 pustí po stopě svého předchůdce, na něž bylo tehdy na Kickstarteru a alternativním Indiegogo vybráno více než 2,3 milionu dolarů.

Fascinovaná nekonečnými schopnostmi lidského těla a vědomí. Aktuálně píše knihu o léčení.