Spojení e-commerce a crowdfundingu. Fingood otevírá e-shopům novou možnost financování až do 5 milionů korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

endler

Foto: Virtooal

Vít Endler vede crowdfundingovou platformu Fingood

Crowdfundingová platforma Fingood se před pár lety nacházela spíše ve fázi hibernace, jejímu rozvoji se totiž nikdo příliš nevěnoval. To se změnilo loni, kdy její vedení převzal bývalý generální manažer Mall.cz Vít Endler s jasným cílem – stát se relevantní volbou pro malé a střední firmy hledající financování. Teď v rozvoji pokračuje a zaměří se i na perspektivní obor e-commerce.

„Propojení oblasti e-commerce a crowdfundingu je na tuzemském trhu relativně unikátní, až na jednu výjimku žádná z tuzemských crowdfundingových platforem financování e-commerce nenabízela,“ popisuje Endler v rozhovoru pro CzechCrunch.

Segment e-commerce přitom rychle roste. Jen v loňském roce e-shopy dokázaly navýšit obraty o 15 procent na celkových 155 miliard korun, během prvních šesti měsíců letoška obraty navýšily až o třetinu a podle odhadů celý tento sektor v tuzemsku za celý rok překoná hranici 200 miliard korun.

Navzdory rychlému růstu však mají e-shopy výrazně ztížený přístup k bankovnímu financování, a proto jim chce Fingood nabídnout pomocnou ruku. Internetové obchody s obraty na úrovni deset až sto milionů korun na crowdfundingové platformě mohou získat půjčku od jednoho do pěti milionů korun s úvěrovou dobou v rozmezí šesti až šestatřiceti měsíců.

fingood-tym

Foto: Fingood

Tým české platformy Fingood

„I etablované e-shopy mají dnes bohužel ztížený přístup k bankovnímu financování. Přitom je nabíledni, že projekty se zdravou perspektivou potřebují kapitál i na kvalitní personál, nové vybavení nebo softwarový vývoj,“ říká Endler. Hlad investorů po rozšíření investičních možností a snaha diverzifikovat portfolia nyní podle čtyřiačtyřicetiletého ředitele dává šanci rostoucím e-commerce projektům získat financování za solidních a férových podmínek.

Probíhající příliv nových zákazníků nakupujících online a kratší úvěrové období, během něhož potřebují online projekty „infuzi čerstvé krve“, tak Endler považuje za zajímavou kombinaci pro potenciální investory. „Klademe správné otázky, a proto dokážeme dostávat správné odpovědi. To je pro udržení důvěry investorů na naší platformě klíčové,“ popisuje šéf Fingoodu, který má sám s e-commerce velké zkušenosti.

„Máme tu výhodu, že byznys e-shopů umíme dobře rozklíčovat. Vnímáme ho nejen z pohledu analýzy risku, a to ještě úplně jinak než banky, ale hlavně pohledem lidí z praxe. Kupříkladu náš CEO Vít Endler si prošel bouřlivým růstem polské pobočky Mall.cz na pozici generálního manažera a já sám se v e-commerce úspěšně pohybuji už od roku 2009,“ doplňuje Vít Hutař, CMO Fingoodu.

fingood

Foto: Fingood

Platforma Fingood

Jako hlavní výhodu crowdfundingového úvěru platforma považuje to, že e-shopy mohou kapitál poskytnutý investory využít svobodně a čistě podle svých potřeb. Investovat tak mohou například do skladových zásob, kapitál jim však může umožnit i nadechnout se a podpořit marketing, vyřešit personální otázky nebo využít nové příležitosti.

Součástí úvěrů na Fingoodu nejsou žádné skryté poplatky, firma tak vždy ví, za kolik a na jak dlouho si půjčuje. Crowdfundingová platforma po dodání a vyhodnocení všech potřebných podkladů osloví databázi svých investorů a projekt zviditelní v médiích a prostřednictvím online kanálů.

„Spojení e-commerce a P2B (peer-to-business) crowdfundingu dnes dává všem zúčastněným smysl více než kdykoli předtím,“ míní Endler, který se s platformou Fingood příští rok plánuje přehoupnout do zisku a o rok později chce profinancovat téměř miliardu korun.

Partnerem článku a CzechCrunche je společnost Fingood. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.