Křídla novým startupům. Do Česka míří akce Red Bull Basement, která hledá ty nejlepší studentské projekty

Horolezec Will Gadd během loňské akce Red Bull Basement v Torontu

Foto: Ryan Bolton/Red Bull Content Bull

Jeden inovativní nápad a příslib zajímavých podnikatelských příležitostí s globálním rozměrem. Možná to zní až příliš jednoduše, ale právě na této rovnici staví Red Bull svou mezinárodní studentskou akci Red Bull Basement, která letos míří i do Česka a CzechCrunch je jejím mediálním partnerem.

O jednom z nejzásadnějších hráčů na poli energetických nápojů se dlouhodobě ví, že jen na plechovkách svůj byznys nestaví. Pozici globálního lovebrandu si vydobyl i díky nejrůznějším akcím ze světa motorsportu, hudby, tance nebo gamingu. Aktivně navíc vstupuje také do oblasti technologií, inovací a startupů a zmíněný Red Bull Basement to jen stvrzuje.

V hlavní roli tohoto programu, který letos startuje svůj třetí ročník, stojí studenti. Přesněji řečeno vysokoškolští studenti s touhou a chutí vymyslet nový projekt, s nímž by mohli vylepšit a posunout nejen své univerzity, ale možná i celý svět.

Mezi dobré příklady patří studentky z Rakouska, které ovládly loňský ročník s aplikací Audvice pro vytváření a sdílení naučného obsahu, nebo třeba kanadský tým s platformou, jež by ve virtuální realitě pomáhala překonávát úzkostí. Za zmínku stojí i indičtí EnergyBird, kteří vymysleli systém pro konvertování energie z chůze na elektřinu.

Nejen tyto projekty se úspěšně zformovaly právě prostřednictvím akce Red Bull Basement, do které se zapojují i zkušení mentoři z celého světa, aby nadějným týmům poskytovali potřebné know-how a vysvětlovali jim, jak to ve světě technologií i byznysu doopravdy chodí. Něco podobného teď čeká i na české vysokoškoláky.

„Program Red Bull Basement pochopil, co bylo třeba pochopit už dávno – že vzdělávání a zkušenosti z reálného světa nejsou posloupnou záležitostí (to znamená, že vystuduji a pak budu teprve možná podnikat), ale musí se naopak aktivně propojovat od prvopočátku, abychom dosáhli co nejšťavnatějších a zároveň škálovatelných inovací,“ míní Sara Polak, spoluzakladatelka pražské organizace Innovation Disrupt House a mentorka programu.

Minutový pitch, který rozhodne

Zásadní otázka: jak začít? Už v těchto dnech mohou vysokoškolští studenti, kteří musí být starší 18 let a ovládat angličtinu na komunikativní úrovni, prostřednictvím redbull.cz/basement zasílat své přihlášky. Ty se skládají prakticky jen z jednoho videa o délce 60 vteřin, v němž co nejpoutavěji odprezentují svůj nápad.

Team Austria (Sophie Bolzer and Nadine Szentivanyi, Audvice)

Rakouské studentky s projektem Audvice

Foto: Ryan Bolton/Red Bull Content Bull

Přihlášky mohou zasílat do 25. října, pak se kolo uzavře a přejde se na hlasování, které bude mít v rukou široká veřejnost. Po vyselektování těch nejzajímavějších nápadů přijde na řadu fáze finálního výběru lokální odbornou porotou, která posoudí, zda je daný nápad proveditelný, dostatečně kreativní a jak velký má dopad.

Od 2. listopadu se pak přejde do akce. Porotci zvolí ten nejlepší nápad pro reprezentování České republiky v globálním finále. Tým s nejlepším nápadem získá přístup k pracovnímu prostředí, k práci s mentory tváří v tvář a také ke globální síti inovátorů.

blabu-strejcek-kovacik

Přečtěte si takéRestart s investicí od Mitonu. České Blabu nově zřídí online kancelář pro každého, kdo se živí předáváním zkušeností

Vývoj celého nápadu bude probíhat týden, přičemž od 10. do 13. listopadu se budou konat workshopy, sezení z mentory z různých zemí a další networking a vše vyvrcholí finální prezentací, které se zúčastní 38 projektů z celého světa. V ní globální porotci rozhodnou o „nejlepším projektu roku“, který bude nadále podporován. Například zmíněný indický tým EnergyBird se díky tomu dostal i do bootcampu Googlu.

red-bull-basement-key-visual

Vizuál akce Red Bull Basement

Foto: RedBull.cz

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.