Komerční banka má další velkou investici. S českým startupem Lemonero chce financovat e-shopy v celé Evropě

Luboš Malík a Jan Laštůvka, zakladatelé startupu Lemonero

Foto: Lemonero

Finančně-technologické startupy už dekádu narušují dlouhodobý status quo relativně konzervativní oblasti bankovnictví. Proto aby finanční domy dokázaly udržet tempo s inovacemi, stále častěji s mladými společnostmi navazují spolupráce nebo do nich rovnou investují. V posledním roce je na tuzemském trhu v této oblasti výrazně aktivní Komerční banka, která dnes oznámila další investici.

Mladý startup Lemonero poskytuje provozní financování e-shopům a Komerční banka v něm nově získává jedenáctiprocentní podíl. Výši investice sice ani jedna strana nechce oficiálně komentovat, ale podle odhadů CzechCrunch by se měla pohybovat v desítkách milionů korun.

Lemonero oficiálně vzniklo koncem loňského roku pod vedením Jana Laštůvky a Luboše Malíka, kteří mají zkušenosti z budování úspěšného startupu MonkeyData. Jeho služby dnes využívá více než 30 tisíc e-shopů po celém světě a se svým novým projektem teď chce dvojice podnikatelů změnit tradiční metody přístupu k provoznímu kapitálu. E-shopům umožní získat peníze potřebné k jejich růstu.

Půjčku dokáže Lemonero přes svou platformu vyřídit ve velmi krátkém čase, podle vyjádření firmy již do čtyřiadvaceti hodin. Celý proces funguje online včetně podpisu smlouvy a správy půjčky, jejíž maximální výše je stanovena na 300 tisíc korun. Firma se tak zaměřuje na začínající e-shopy nebo online obchodníky s potřebou vykrýt momentální výpadek cash-flow.

spolecna-fotka-z-podpisu-investice-min

Zástupci Komerční banky a Lemonero při podpisu smlouvy o investici

Foto: Lemonero

„Naší vizí je zjednodušit e-shopům přístup ke kapitálu, který tak nutně potřebují k růstu. Celý segment malých a středních e-shopů vnímáme jako extrémně podfinancovaný a věříme, že díky naší platformě dokážeme dostat peníze do e-shopů, které na ně v současnosti nedosáhnou, nebo mají cestu k nim složitou a zdlouhavou,“ popisuje Jan Laštůvka, CEO Lemonera.

Firma na trh vstoupila před rokem, kdy spustila pilotní provoz. Během něj půjčila vyšším desítkám e-shopů a celkově tak profinancovala desítky milionů korun. Teď v říjnu přechází na plný provoz a v aktuální vánoční sezoně včetně následného období chce v rámci české e-commerce profinancovat sto milionů korun.

K tomu ji pomůže právě partnerství s Komerční bankou, kdy Lemonero uzavřenou spoluprací získává přístup k velkému objemu kapitálu. V horizontu jednotek let by se pak měl objem půjčených peněz pohybovat v řádu miliard. Expanze se má kromě profinancovaných peněz týkat i rozšiřování produktu – aktuálně služba funguje jen na platformě Shoptetu, zkraje příštího roku mají přibýt další. V roce 2021 chce Lemonero také vstoupit do zahraničí.

Nově uzavřené partnerství s Komerční bankou by tak mělo startupu mělo pomoci naplňovat jeho vizi, zároveň podpořit ambici firmy stát se jedničkou na poli financování e-shopů v Evropě a změnit způsob, jakým dnes e-shopy získávají provozní financování.

„Chceme se dostat za hranice běžných bankovních služeb, chceme se stát lídrem ve spolupráci s inovativními fintechy a startupy. Právě společnost Lemonero je pro tento náš cíl skvělým partnerem, jelikož dokazuje, že i mladé startupy mohou být vhodným partnerem pro stabilní finanční instituci, jakou je Komerční banka,“ uvedl David Formánek, člen představenstva Komerční banky.

Spolupráce je pro banku jedním z dalších partnerství, jež uzavřela pomocí své dceřiné společnosti KB SmartSolutions. Finanční dům přitom jen před několika týdny oznámil jednu z největších fintechových investic v Česku do startupu Roger, během léta vložil desítky milionů do crowdfundingu nemovitostí Upvest a téměř rok buduje spolupráci s BudgetBakers.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.