Komerční banka dál šlape do startupů. S brněnským Rogerem upekla jednu z největších fintechových investic v Česku

Adam Šoukal, spoluzakladatel a CEO startupu Roger

Foto: Roger

Zakladatel finančně-technologického startupu Roger dlouho říkal, že o něčem, jako je spolupráce tradičních bank a inovativních startupů, je zbytečné mluvit, protože neexistuje, byť by si ji sám přál. Doba se ale posunula a zejména Komerční banka ukazuje, že je taková spolupráce možná. Právě s Rogerem teď navíc upekla jednu z největších fintechových investic v Česku.

Brněnský startup se specializuje na online aukce faktur. Během svého více než šestiletého působení již zvládl prostřednictvím tzv. faktoringu profinancovat přes 200 tisíc faktur v celkovém objemu přesahujícím 4,5 miliardy korun. Taková čísla zaujala i i tradičního hráče finančního trhu v podobě Komerční banky, která se rozhodla do Rogeru majetkově vstoupit.

V rámci první části velké transakce získává třetí největší tuzemská banka v počtu klientů podíl ve výši 24,9 %, přičemž v dalších třech letech má přednostní právo nabýt ve společnosti majoritu. Ani jedna strana nechce prozradit, kolik přesně Komerční banka do Rogeru vkládá, ale podle informací CzechCrunche se může výše investice vyšplhat až na střední stovky milionů korun.

„Částku nemůžeme ani naznačit. Lze však říci, že jde o jednu z největších investic do českého fintechu,“ potvrzuje pro CzechCrunch Michal Teubner z Komerční banky. Dosud největšími investicemi z českých finančně-technologických startupů se mohlo chlubit Twisto, které loni v květnu v posledním kole hlásilo investice přesahující 300 milionů korun.

adam-soukal-roger

Adam Šoukal, spoluzakladatel a CEO startupu Roger

Foto: Roger

„Vytvoření strategického partnerství se společnosti Roger je krokem směřujícím k naplnění vize Komerční banky. Tou je posouvat produkty a služby nabízené klientům více a více do digitální podoby tak, aby byly co nejpohodlnější a nejjednodušší. Chceme se dostat za hranice běžných bankovních služeb,“ říká David Formánek, člen představenstva Komerční banky.

Partnerstvím s Rogerem chce Komerční banka potvrdit své ambice a stát se lídrem právě ve spolupráci s inovativními fintechy a startupy. V červenci už ostatně v podobně stavěném dealu poslala desítky milionů korun do Upvestu a loni začala úzce spolupracovat s dalším tuzemským fintechem BudgetBakers.

„Za dobu dosavadní spolupráce jsme měli možnost poznat, že kvalita zákaznických služeb je pro Komerční banku absolutní prioritou, to je klíčové i pro Rogera a je to pevný základ dlouhodobé spolupráce. KB je navíc jedničkou v provozním financování firem, a to je oblast, na kterou se soustředíme i my a ve které se nám podařilo se stát největším českým fintechem,“ říká Adam Šoukal, CEO Rogeru, který loni zažil historicky nejlepší rok.

Brněnský startup funguje od roku 2013 a díky zmíněným zmíněnému faktoringu pomáhá společnostem, které trápí dlouhé splatnosti faktur. Na investiční platformě působí více než tisíc nezávislých investorů, kteří o anonymizovaně vystavené faktury s dlouhou splatností soutěží formou online aukce. Rychlejší proplacení vyjde firmy na několik jednotek procent podle délky splatnosti a hodnoty faktury.

Spolupráce s Komerční bankou Rogeru otevře širokou zákaznickou základnu, která čítá více než 1,6 milionů klientů, přičemž důležité v tomto případě je, že mnoho z nich jsou firemní zákazníci. Společně chtějí obě strany strategicky rozvíjet různé služby a produkty, v nichž si mohou být vzájemně nápomocné.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.