Jako v opravdovém sporťáku. Aston Martin uvádí propracovaný simulátor pro esportovce i skutečné závodníky

Nový závodní simulátor od Astonu Martin

Foto: Aston Martin

Kdo by si nepřál mít před domem zaparkovaný sportovní vůz, s nímž by si mohl kdykoliv dopřát trochu adrenalinu. Jenže s vlastnictvím auta krčícího se těsně u vozovky je spojeno mimo mnoha radostí i celá spousta starostí. Aston Martin proto nabízí řešení, které taktéž nabízí porci adrenalinu za volantem, aniž by bylo nutné řešit drahý servis, pojistky či zabezpečení.

Byť je Aston Martin etablovaným výrobcem sportovních automobilů, čas od času si rád střihne i jiný dopravní prostředek, jako například motocykl nebo helikoptéru. Se svým nejnovějším projektem pojmenovaným ARM-C01 se ovšem pustil do dalších neprobádaných vod rychlosti, tentokrát však v nezvykle statické podobě.

ARM-C01 je totiž závodní simulátor určený pro nevšední esportové zážitky. Nejedná se však o jen tak ledajakou sestavu monitoru, volantu, křesla a počítače. Simulátor zcela odpovídá rétorice automobilky stojící na špičkových technologiích zabalených do atraktivního designu.

aston-martin-simulator4

Celý monokok je tvořen z karbonových vláken

Foto: Aston Martin

Simulátor díky tomu sám o sobě působí jako automobil. Vše je ukryto ve skořepině z uhlíkových vláken, která má svou přední část vymodelovanou do podoby masky vozů Aston Martin s otvory pro nasávání vzduchu, mřížkou a dalšími detaily.

Zájemce si může vše odít do různých barevných kombinací, které celému simulátoru přidávají ještě více na atraktivitě. Řada nabízených stylů navíc přesně kopíruje barevné kreace, které Aston Martin nabízí i u svých modelů. Dále je k dispozici i surově vyhlížející varianta s obnaženými karbonovými vlákny.

„Pro designérský tým to byla výzva. I když simulátor není automobil, je inspirován našimi závodními vozy. Bylo nezbytné, aby vyzařoval stejnou eleganci a chlubil se stejnými dynamickými liniemi a vyvážením proporcí jako jakýkoli jiný Aston Martin se závodní linií. Dokážu si představit AMR-C01 v nejkrásnějším sídle jako samostatné sochařské dílo,“ vyjádřil se na adresu simulátoru Marek Reichman, kreativní ředitel automobilky.

aston-martin-simulator5

Byť zařízení působí, že se každou chvilkou rozjede, veškeré jízdní zážitky jsou zprostředkovány pouze virtuální formou

Foto: Aston Martin

aston-martin-simulator1

Příď simulátoru zdobí také logo automobilky

Foto: Aston Martin

Na sportovním vzhledu simulátoru přidává také speciální sedadlo. Hráč, který se do něj usadí, se ocitne ve stejné pozici, jako by se usadil do modelu Valkyrie, tedy vysoce výkonného sportovního modelu z dílen této legendární britské automobilky, což celý prožitek z virtuální jízdy značně umocňuje.

Celé zařízení je sestavováno ručně – to má na starosti společnost Curv Racing Simulators, se kterou Aston Martin na tomto projektu spolupracuje. Simulátor navíc běží na softwaru Asseto Corsa, jenž na obří zakřivený displej přenáší tratě a v simulaci dokonce zprostředkovává takové detaily, jako je nastavení uzávěrky diferenciálu či tuhost stabilizátorů.

aston-martin-simulator2

Simulátor nabízí neopakovatelný herní zážitek

Foto: Aston Martin

Aston Martin připomíná, že aktuální doba a situace ve světě esportům vyloženě nahrává a pomůže k růstu již tak dynamicky se rozvíjejícímu odvětví. Zároveň však dodává, že mimo esportových jezdců je takový simulátor perfektním nástrojem pro zdokonalování řidičských schopností jezdců, které čekají závody na reálných okruzích.

Celkem bude vyrobeno pouhých 150 kusů této lahůdky, tedy stejný počet jako v případě modelu Valkyrie. Simulátor se dostane do prodeje v období Vánoc s cenovkou 74 tisíc dolarů, tedy přibližně 1,7 milionu korun. To je částka, ze kterou si lze pořídit sportovní vůz například od Porsche, ovšem srovnávat simulátor s reálným vozem je nesmyslné. Byť je požitek z obou založen na podobných principech a emocích, obsah se od sebe zásadně liší.

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.