Do Alzy už můžeme i pro oblečení. Největší český e-shop otevírá módní tržiště a mezi prvními na něm vítá Zoot

Alza na svém e-shopu nově nabízí zboží Zootu

Foto: Zoot

Jednička tuzemského e-commerce trhu přichází v blížící se předvánoční sezóně se zásadní novinkou. Alza nově vstupuje také do módního segmentu a na své platformě začíná nabízet produkty z českého e-shopu Zoot. Pro začátek si tak zákazníci mohou vybírat ze zhruba pěti tisíc druhů zboží, mezi které patří bundy, kalhoty nebo trička. Sortiment plánuje Alza postupně rozšiřovat a přibývat mají i další kategorie.

Obě firmy tak využívají stále populárnější trend rozvoje tržišť, kdy e-shopy umožňují prodávat produkty konkurenčních obchodníků či přímo výrobců. Zajímavostí je, že tuto možnost od května nabízí i samotný Zoot, jenž ještě předtím spojil své síly s e-shopem Different a od té doby jej vede Milan Polák.

„Po spuštění našeho marketplace a neustálém rozšiřování partnerských výdejen radosti je to další způsob, jak se dostat k novým zákazníkům i mimo Zoot,“ pochvaluje si novou spolupráci Polák. „Letošní pandemická situace značně pomáhá k růstu e-commerce. Obzvláště v předvánočním období může většina nakupujících snadno pořídit veškeré dárky na jednom místě.“

milan-polak-zoot2-min

Milan Polák, spoluzakladatel módního e-shopu Different a šéf Zootu

Foto: Ivan Mladenov/Zoot

„Módní zboží je další velkou kategorií, kterou můžeme nabízet díky našemu partnerskému programu Alza Dropshipment. Spolupráce se silnými partnery nám umožňuje přenést výbornou zákaznickou zkušenost, jaká je standardem u našich tradičních segmentů, i na nákup oblečení,“ vysvětluje místopředseda představenstva Alzy Petr Bena, který se do nové funkce posunul letos v červnu.

Spolupráce dvou e-shopů v rámci dropshipmentu probíhá tak, že Alza vystupuje jako prodejce, který zákazníkům nabízí také poprodejní servis nebo služby call centra. Zoot pak zajišťuje skladové zásoby a expedici objednávek. Nakupující si je zatím mohou objednat s doručením na adresu, postupně má dojít k rozšíření na objednání s vyzvednutím na pobočkách či výdejnách Zásilkovny.

Alza, jež očekává, že na její platformě budou módní zboží nabízet i další obchodníci, začala s výraznějším rozšiřováním partnerského prodeje letos na jaře. Jak pro CzechCrunch v rozhovoru prozradil místopředseda představenstva Tomáš Havryluk, pro e-shop jde o jeden z hlavních růstových pilířů.

Pomocí něj začal největších tuzemský e-shop, jehož tržby sahají ke 30 miliardám korun, nedávno prodávat také alkohol a nápoje a další zboží nabízí i díky spolupráci s největším tuzemským poskytovatelem e-commerce řešení Shoptetem, kdy se jednotlivé e-shopy mohou na platformu připojovat přes doplněk Expando.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.