Další obrovský exit z Česka. Automatizační platformu Integromat kupují za miliardy korun Němci

Ondřej Gazda, spoluzakladatel a CEO Integromatu

Foto: Integromat

Automatizace v podstatě jakýchkoliv činností je velkým trendem posledních let, což se teď podepsalo na dalším velkém exitu tuzemského startupu. Sedmiletou automatizační platformu Integromat kupuje německý Celonis a výše transakce podle informací CzechCrunche překročila 100 milionů dolarů, tedy 2,3 miliardy korun.

Jedná se tak o další obří exit české firmy, když před měsícem oznámil prodej v podobných řádech jiný tuzemský startup Socialbakers. Zajímavostí na Integromatu je, že od svého založení v roce 2013 fungoval bez externích investic a dluhů, zároveň díky rychlému růstu dokázal být dlouhodobě ziskový.

„Tohle je velmi rychle rostoucí trh a my jsme zvyklí na každoroční dvojnásobný růst tržeb. Zároveň ale vnímáme obrovský potenciál naší technologie, která může společně s Celonisem definovat zcela nový rozměr pro systémy, procesy i lidskou práci,“ říká k akvizici Ondřej Gazda, CEO a spoluzakladatel Integromatu.

Česká platforma umí – zjednodušeně řečeno – propojit 500 různých nezávislých aplikací a služeb, které by jinak nebyly schopné navzájem komunikovat. Díky tomu svým více než 375 tisícům uživatelů u 10 tisíc zákazníků umožňuje automatizovat úkoly, které by jinak museli složitě zadávat přes různá rozhraní, nebo je museli dělat ručně.

integromat1

Tým českého startupu Integromat

Foto: Integromat

„Chápeme, jak uživatelsky přívětivá a jednoduchá musí automatizace být, aby byla široce přijata v rámci firmy. Náš ohromný růst je jen důkazem, že existuje enormní poptávka po novém a zcela odlišném prostředí pro automatizaci,“ doplňuje Gazda, jenž v Integromatu držel podíl s dalšími pěti společníky.

Jako konkrétní příklad fungování z praxe Integromat zmiňuje globální e-shop, jenž si pomocí něj automatizuje proces, kdy zákazník v jedné zemi vytvoří objednávku, ta následně putuje přepravci, vytvoří se číslo zásilky a to je doplněno do dané objednávky. Na konci zákazník dostane formou SMS nebo e-mailem informaci o kompletní objednávce a může v pohodlí sledovat, jak k němu jeho zboží míří.

„Složitost systémů způsobují především rigidní a fragmentovaná IT prostředí v kombinaci s neschopností propojit a automatizovat procesy, chod aplikací a systémů. Díky Integromatu můžeme našim zákazníkům pomoci zvolit úplně odlišný přístup a automatizovat intuitivně podle jejich potřeb,“ říká Alex Rinke, jeden ze zakládajících ředitelů Celonisu.

Integromat bude i po akvizici nadále fungovat nezávisle pod brandem Integromat by Celonis. Německý gigant a lídr na poli digitální analýzy procesů, jehož aktuální valuace se pohybuje kolem 2,5 miliardy dolarů, plánuje české řešení implementovat do své nové platformy pro řízení strategie procesů.

Akvizice tak spojí dvě rychle rostoucí firmy, jež umožní zákazníkům vytvářet jednoduché automatizace napříč stovkami systémů, které lidé používají při každodenní práci. Akvizice Integromatu, jeho technologií a zaměstnanců je úplná s tím, že ve firmě zůstává ze šestice původních zakladatelů spolu s Gazdou také technický ředitel Patrik Šimek.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.