Český startup Yieldigo pomáhá tvořit ceny v obchodech. Od investorů na to získal 54 milionů korun a chce dobýt Evropu

Zakladatelé Yieldiga Radim Dudek, David Klečka a Jiří Psota

Foto: Yieldigo

Trojice matematiků David Klečka, Radim Dudek a Jiří Psota se před lety věnovala matematickému výzkumu v oblasti cenotvorby letenek. Své zkušenosti se pak v roce 2016 rozhodla využít ve vlastním byznysu v oblasti retailu a založila startup Yieldigo, který díky využití umělé inteligence obchodníkům usnadňuje každodenní i strategická rozhodnutí o cenotvorbě. Aby se Yieldigo dokázalo rychleji prosadit ve světové konkurenci, získává teď investici ve výši dvou milionů eur, tedy necelých 55 milionů korun.

Investiční kolo vedl tuzemský venture kapitálový fond J&T Ventures s přispěním maďarského fondu PortfoLion ze skupiny OTP Bank a americkým Alchemist Accelerator. Ti tak navazují na první seed investory, venture kapitálový fond Presto Ventures a holding Patero, kteří do firmy před lety vložili 6 milionů korun. Dohromady Yieldigo získalo již 60 milionů korun, přičemž trojice jeho zakladatelů ve firmě drží i po nejnovější transakci stále nadpoloviční podíl.

„Díky investici urychlíme a posílíme expanzi Yieldiga na evropském retailovém trhu a použijeme ji na financování dalšího vývoje a aplikovaného vědeckého výzkumu. Posouváme se tak k našemu cíli stát se světově nejžádanějším nástrojem pro automatizovanou cenotvorbu nové generace,“ komentuje spoluzakladatel Yieldiga David Klečka.

david-klecka-yieldigo-min

David Klečka, zakladatel a CEO startupu Yieldigo

Foto: Yieldigo

„Velikost investice je v tomto vývojovém stupni enormní, získali jsme ji navíc během krize. Přistupujeme k ní jako k příležitosti, výrazně posílila poptávku po našem řešení,“ doplňuje pro CzechCrunch Jan Horák, marketingový šéf Yieldiga s tím, že letos v tržbách očekává přehoupnutí přes hranici jednoho milionu eur (přibližně 27 milionů korun). Zajímavostí přitom je, že startup má pouze něco málo přes deset zákazníků – v tomto případě je však důležitá jejich velikost.

Yieldigo dokáže na základě transakčních a dalších dat předvídat, jakým způsobem se zákazník pravděpodobně rozhodne v různých situacích, když nakupuje. Pomocí umělé inteligence tak díky predikcím umožňuje pomáhat nastavovat a řídit ceny desítek tisíc produktů ve stovkách různých prodejen. O tom, jak to celé funguje, nám již dříve popisoval spoluzakladatel a technický ředitel Jiří Psota.

Mezi klienty startupu patří například sítě supermarketů, lékáren či drogerií, jež jsou rozprostřeny především v České republice a na Slovensku, ale také v Polsku, Německu, Ukrajině a Rusku, kam zamířil ambiciózní startup před rokem. Yieldigo jim na základě vlastních dat, dat o konkurenci, tržních trendů nebo počasí pomáhá lépe dosáhnout svých cílů – zvyšovat podíl na trhu, automatizovat procesy, přesněji plánovat plánování nebo mít vyšší ziskovost.

„V J&T Ventures máme k oblasti retailu velice blízko a cítili jsme proto velké vzájemné pochopení. Navíc má Yieldigo opravdu špičkový tým a ověřený obchodní model s globálním potenciálem. Je skvělým příkladem inovativní technologické firmy, která dokáže i v době ekonomické krize růst a proměnit ji v příležitost,“ říká k investici Adam Kočík, Managing Director J&T Ventures.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.