Zásilkovna znovu posiluje. Kupuje projekt Trayto, se kterým chce usnadnit e-shopům expanzi do zahraničí

Zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková a Rostislav Urbánek, CEO Trayto

Foto: Zásilkovna

Logistická skupina Packeta, pod kterou patří Zásilkovna, oznámila další akvizici menší české společnosti, která ji má pomoci v dalším růstu a rozvoji služeb. Tentokrát jde o ostravskou technologickou firmu Trayto, donedávna známou jako BiddingTools Group. Hlavním smyslem spolupráce obou společností má být zjednodušení a zrychlení vstupu českých e-shopů na zahraniční trhy.

„Česká republika je e-shopová velmoc a řadě e-shopů je český trh malý. Stále více z nich má zahraniční ambice a my jim již nyní v dobývání nových trhů pomáháme, protože logistika do zahraničí je jedním ze základních kamenů úspěchu exportu. Koupí Trayta a využívání jeho unikátního know-how bude naše podpora expanze e-shopů ještě efektivnější,“ věří Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

Akvizice je pro skupinu Packeta dalším krokem k naplňování své vize stát se globální logistickou platformou, jak ambiciózní třiačtyřicetiletá podnikatelka opakovaně hlásí. Dnes firma doručuje zásilky do 33 zemí světa včetně letos spuštěných Spojených států a zanedlouho by mělo dojít také k rozšíření do oblasti Středního východu.

Trayto se v rámci svých tří produktů, BiddingTools, BiddingManager a Xemel, specializuje na automatizaci nabídek ve srovnávačích zboží jako Heureka nebo Zboží.cz v Česku a na Slovensku. Vedle takzvaného biddingu šestiletá ostravská firma vyvinula vlastní technologii na zpracování objemných datových souborů, jež pro e-shopy upravuje na míru dle jejich potřeb pro dosažení automatizace, zvyšování efektivity a prodejů.

simona-kijonkova2

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

„Obě společnosti vnímají řadu společných synergií, a to především v pomoci e-shopům v pronikání na zahraniční trhy. Zároveň také výrazně roste celý segment e-commerce nejen v Česku, ale v celé Evropě. Trayto aktivně řeší vstup na zahraniční trhy se svými produkty, které umožňují klientům Zásilkovny rychlejší a snadnější expanzi. Právě nyní je tedy ideální doba se spojit,“ vysvětluje Simona Kijonková.

Výši transakce pro CzechCrunch nechtěla komentovat ani jedna ze stran, podle našeho odhadu se pohybovala v řádu nižších desítek milionů korun. V roce 2018 Trayto (pod oficiálním názvem BiddingTools) utržilo přibližně 6,5 milionu korun se záporným výsledkem hospodaření ve výši 400 tisíc korun.

„Trayto je mladá technologická firma a výši obratu každým rokem navyšuje. V roce 2019 dosáhla, ještě pod názvem BiddingTools Group, obratu 10,2 milionu korun,“ doplnila aktuálnější výsledky Kijonková. Firma má ve svém portfoliu 500 e-shopů, svým klientům loni zprostředkovala dvě miliardy korun v obratech a spravuje jim výdaje na online reklamu ve výši téměř 100 milionů korun ročně.

Celý tým Trayto v čele se CEO Rostislavem Urbánkem bude ve firmě působit nadále a spolupracovat s obchodními a marketingovými týmy v Zásilkovně. „Do Packety jsme transakcí získali skvělé odborníky, kteří pomohou naplnit ambice skupiny být technologickým lídrem trhu,“ říká Kijonková s tím, že ve struktuře holdingu Packeta se nic nemění.

„Našli jsme synergie po osobní i pracovní stránce, až to přerostlo v prodej firmy Packetě. Jako Trayto máme zahraniční ambice a Packeta má letité zkušenosti s fungováním v zahraničí, takže si vzájemně pomůžeme v růstu,“ doplňuje Urbánek. „Obě naše technologicky zaměřené firmy mají společnou cílovou skupinu, a tou jsou e-shopy. Packetě proto dávalo smysl udělat z Trayta plnohodnotného člena skupiny.“

Pro Packetu, která během prvního pololetí vyrostla dvojnásobně a v obratech jen těsně minula miliardu, nejde o první podobnou akvizici. Koncem loňského roku matka Zásilkovny přebrala službu Zavezu zaměřující se na „spolujízdu“ zásilek.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.