Z malé vesnické prodejny větší supermarket. COOP v českých regionech spouští vlastní e-shop s potravinami

COOP v Česku spouští vlastní e-shop s potravinami a dalším zbožím

Foto: COOP

Obliba nakupování online neustále roste. Jedním z nejrychleji rostoucích segmentů jsou potraviny, a to se teď pokusí využít další maloobchodní hráč. Největší tuzemská síť potravin COOP představila vlastní e-shop, se kterým se plánuje zaměřit na regiony, jež jiní hráči často prohlížejí – menší města a vesnice.

Nová služba pod názvem E-COOP již funguje a do konce září by do ní mělo být zařazeno na 500 z přibližně 2 500 obchodů celorepublikové sítě, a to zejména z jižní a východní Moravy, Vysočiny a středních, jižních i západních Čech. Další prodejny budou přibývat v následujících týdnech a COOP postupně plánuje pokrýt celou republiku.

„Z malé vesnické prodejny tak vytváříme pomocí e-shopu díky nabídnutým službám v podstatě velký supermarket,“ říká Pavel Březina, předseda představenstva Skupiny COOP. „Lidem z menších míst jsme chtěli nabídnout plnohodnotný a bezpečný způsob nakupování, který dosud v regionech chyběl. V době s covidem jim odpadne zdlouhavé a nekomfortní dojíždění pro velké nákupy do větších míst,“ doplňuje.

coop2

Skupina COOP v Česku provozuje zhruba 2 500 prodejen

Foto: COOP

Lidé si během nákupu na E-COOP nejdříve vyberou prodejnu, kde si chtějí svůj nákup vyzvednout. Následně přejdou do e-shopu, který kromě potravin obsahuje také drogerii, potřeby pro domácnost nebo potraviny pro domácí mazlíčky. Samotný nákup je zdarma a podle vyjádření společnosti jsou k dispozici desítky tisíc položek, jejich výběr však může být omezený konkrétní provozovnou.

„Záleží na lokalitě, někde se přidává k sortimentu prodejny ještě zboží z velkoobchodu, jinde se naopak soustředí na rychlý nákup čerstvého zboží a lahůdek. Jde tak o kombinaci různých přístupů dle toho, v čem je který region a družstvo speciální,“ přibližuje pro CzechCrunch Lukáš Němčík, šéf marketingu a rozvoje Skupiny COOP, jež sdružuje celkem 47 spotřebních družstev.

Kombinuje se také samotné zboží v nákupu. Zboží z velkoobchodu COOP připraví a na danou prodejnu ho doveze v rámci pravidelného závozu, přičemž čerstvé zboží a další dostupný sortiment jsou připraveny přímo na prodejně. Tyto faktory pak logicky ovlivňují i čas doručení nákupu – v případě čerstvých potravin jde o dvě hodiny, doručení nákupu se zbožím z velkooobchodu trvá v řádu dnů dle závozu dané prodejny.

COOP navíc k vybraným prodejnám začne instalovat externí výdejní boxy s nepřetržitým provozem a vlastní chladící částí pro čerstvé potraviny. Vyzvednutí nákupu tak umožní i mimo provozní dobu prodejen.

cof

COOP u svých prodejen postaví boxy na vyzvedávání objednávek z e-shopu

Foto: COOP

„Celý nákup mohou zákazníci zaplatit buď online prostřednictvím platební karty, nebo až při vyzvednutí na prodejně. Speciální boxy pak budou mít vlastními platební terminály,“ popisuje Němčík s tím, že o doručení domů síť uvažuje v další fázi rozvoje projektu a jen ve vybraných lokalitách.

Maloobchodní síť COOP vstupem do onlinu napodobuje už několik konkurenčních hráčů. Kromě tradičně internetových obchodů Rohlik.cz a Košík.cz potraviny online dlouhodobě nabízí Tesco, ve spolupráci s vybranými prodejnami potravin svůj e-shop spustilo také Makro. Možnost expresního nákupu pak nabízí Žabka ve spojení s Bolt Food a od září i Dáme jídlo společně s Tesco Expres.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.