Whopper do auta nebo do ruky, ale bez lidského kontaktu. Burger King představil restaurace pro novou dobu

Vizualizace nové pobočky řetězce Burger King

Foto: Burger King

Přijet k tabuli, nadiktovat objednávku, popojet o pár metrů dál, objednávku zaplatit, přes stažené okénko auta ji převzít a pokračovat v jízdě. I na našem trhu je dnes naprosto běžné, že si své oblíbené jídlo od McDonald’s nebo KFC vyzvednete tak, že nemusíte vůbec vystupovat z vozu. Ve Spojených státech je pak tento komfortní způsob, známý jako drive-thru, ještě rozšířenější.

Byť se rozhodně najdou tací, kteří tomuto způsobu stravování neholdují, v době pandemie se ukázalo, jak důležitý může být. Především z hlediska ochrany zákazníků i personálu. Potvrzují to především právě Američané, kteří během dubna, května a června letošního roku podle dat firmy NPD Group zvýšili návštěvnost drive-thru o 26 procent.

A protože se neustále mluví o tom, že koronavirová krize zanechá v globální společnosti trvalé šrámy a změní přístupy zákazníků, nejen gastropodniky se na novou dobu začínají připravovat. Jedním z příkladů je také Burger King, který s téměř 19 tisíci pobočkami patří mezi nejsilnější řetězce s rychlým občerstvením na světě.

burger-king-3

Pergoly na parkovišti se solárními panely

Foto: Burger King

Tvůrci legendárního Whopperu představili nové koncepty svých restaurací, které mají návštěvníkům zajišťovat pohodlnější možnosti pro objednávání a konzumování nabízených pokrmů a zároveň šetřit prostor ve městech. Nazývají je „restauracemi zítřka“ a minimálně podle vizualizací lze vidět, že nová zázemí Burger Kingu mohou výrazně změnit jeho fungování.

Hned na první pohled si můžeme všimnout zvětšených prostor pro parkování a nových navigačních prvků umístěných na silnici. To proto, že Burger King věří, že zákazníci budou čím dál častěji jíst přímo v autech, potažmo si jídlo odvážet domů. Pro ně se otevírá několik možností, kde mohou při příjezdu zaparkovat.

Součástí nových restaurací mají být i speciální parkovací místa s přístřešky, jež poskytnou nejen stín, ale také případnou energii pro dobití elektrických vozů. Na střeše totiž budou mít solární panely. V těsné blízkosti parkovacího místa se pak bude nacházet zvláštní panel s výrazným QR kódem, který poslouží pro objednání jídla skrze aplikaci. Objednávku pak zaměstnanci Burger Kingu doručí zákazníkům přímo do vozu.

burger-king-2

Prosklené skříňky, do nichž se z kuchyně dává jídlo

Foto: Burger King

V případě, že bude řidič z auta přeci jen chtít vystoupit a jídlo si vyzvednout sám, nebude se muset s personálem vůbec střetnout. Stačí, když dojde k malým skříňkám u prodejny, kde na něj bude objednávka vyřízená přes aplikaci čekat. Burger King dodává, že bude klást maximální důraz na čerstvost a nemělo by se stávat, že by sendviče ve výdejní skříni seděly příliš dlouho.

„Brali jsme v potaz, že se chování zákazníků proměňuje. Naši hosté ovšem s našimi restauracemi chtějí i nadále interagovat. Výsledkem je proto nový designový koncept, který je atraktivní pro zákazníky a umožní našim franšízantům maximalizovat jejich návratnost,“ komentuje Josh Kobza, šéf operací v Restaurant Brands International, mateřské firmy Burger Kingu.

Drive-thru, kde vás obslouží pásy

Samozřejmostí je i několik oken pro drive-thru, z nichž lze objednávat jídlo přes telefon. Ovšem namísto toho, aby za okénkem seděl někdo z personálu prodejny, se vše řeší přímo z kuchyně, která se v jednom z plánů nachází nad průjezdem aut. Z ní se objednávky valí na pásech dolů a zákazníci si je mohou v daném okénku jednoduše jen přebírat.

fruitisimo5-jan-hummel-min

Přečtěte si takéZakladateli Fruitisima opět patří většina firmy. Krize nás hodně posunula, říká Hummel a chystá nové ovocné produkty

Ne vše ovšem stojí na technologiích a inovativních přístupech. Ačkoliv tomu doba nenahrává, Burger King si je jistý tím, že se lidé budou chtít v okolí prodejen nadále střetávat, a proto pro ně chystá venkovní i vnitřní posezení v jednoduchém, červeno-zeleno-bílém designu, opět s důrazem na šetření prostoru ve městech.

První sada těchto nových poboček by se měla otevřít již během příštího roku, a to konkrétně v Miami, kde Burger King sídlí, Latinské Americe a Karibiku. O bližších plánech pro Evropu, potažmo Českou republiku, prozatím firma mlčí.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.