Pilulka dokázala v krizi rychle reagovat a má za sebou historicky nejlepší půlrok. Utržila 1,6 miliardy korun

Martin Kasa, spolumajitel Pilulky

Foto: Pilulka

Koronavirová krize měla na mnoho firem negativní dopad, ale mezi e-commerce hráči situace často byla opačná, což nyní dokazuje také Pilulka. Skupina provozující internetový obchod a síť kamenných lékáren zaznamenala nejsilnější pololetí ve své historii, když za první půlrok letošního roku dosáhla na tržby ve výši 1,6 miliardy korun. To představuje růst o 45 procent.

Tržby z internetového prodeje Pilulce meziročně vyrostly o 68 procent, zatímco kamenné Pilulka lékárny utržily o 33 procent více než loni. Celkově tvoří tržby skupiny z poloviny online prodeje, druhou polovinu pak tržby kamenných lékáren, z nichž část provozuje přímo Pilulka a část franšízoví partneři. Během celého loňského roku skupina utržila téměř 2,5 miliardy korun.

„Dokázali jsme extrémně rychle reagovat na krizi, která přišla v březnu a sehráli důležitou roli v dodávkách lékárenského sortimentu. Potěšitelné je, že jsme provozně každý rok efektivnější, stoupá naše ziskovost ruku v ruce s růstem tržní pozice a navyšujeme technologický náskok před konkurencí,“ říká Martina Kasa, spolumajitel Pilulky s odkazem na situaci v březnu, kdy ze dne na den měli nápor na úrovni stovek procent oproti normálu.

pilulka.cz

Kamenná Lékárna Pilulka

Foto: Pilulka.cz

Společnost se zároveň poprvé pochlubila ziskem, který před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) a bez franšízových lékáren, jež nejsou součástí výkazů společnosti, představoval 16 milionů korun. Ve stejném období loňského roku přitom Pilulka vykázala ztrátu na úrovni 21 milionů korun.

„Na trzích, kde jsme již delší dobu a dosáhneme určitého objemu, jako je Česká republika, dokážeme být zajímavě ziskoví, a to i přesto, že nadále významně investujeme. Česko bylo za první pololetí provozně v zisku 21 milionů korun. Slovensko je též provozně ziskové,“ doplňuje Kasa.

Pilulka chce nadále expandovat v Rumunsku, kde je zatím provozně ztrátová, podle vyjádření však vyrostla na pětinásobek loňských tržeb. V plánu má také už dříve ohlášený vstup na maďarský trh, aktuálně však čeká na vhodnou politicko-hygienickou situaci. „Pozitivně vidíme i druhé pololetí, které je v našem oboru vždy tržbami silnější než první polovina roku,“ predikuje Kasa.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.