Okurková sezona letos není, hlásí Zásilkovna. Přes službu Mezi námi lidé poslali už dva miliony zásilek

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Loni v dubnu představila česká logistická společnost Zásilkovna službu Mezi námi, ve které umožňuje posílání zásilek mezi fyzickými lidmi. V podstatě tak začala konkurovat České poště a na trhu se podle nově publikovaných dat těší velké oblibě – v počtu přepravených zásilek překonala milník dvou milionů kusů. První milion byl překonán přibližně po roce fungování letos v květnu, druhý milion pak byl pokořen už během pouhých čtyř měsíců.

„Služba Mezi námi s mobilní aplikací, která umožňuje doručování zásilek mezi fyzickými osobami, se těší velké popularitě. Vypovídá o tom výrazný nárůst přepravených zásilek za poslední čtyři měsíce, které by měly být z pohledu logistiky okurkovou sezonou, přesto byl přes aplikaci doručeno v tomto krátkém období jeden milion zásilek,“ komentuje Simona Kijonková, CEO holdingu Packeta, do kterého spadá i Zásilkovna.

Mobilní aplikací Mezi námi si podle vyjádření firmy v Česku a na Slovensku dosud stáhlo 600 tisíc lidí. Zásilkovna u této služby sází na jednoduchost, kdy zákazník vyplní všechny potřebné údaje pro odeslání zásilky právě přes aplikaci a na podacím místě firmy sdělí pouze vygenerované heslo. Na samotnou zásilku nemusí nic psát ani lepit.

Cena služby začíná na 65 korunách, patří tak k nejnižším na trhu a dokáže odesílat i zásilky na dobírku, která je v tuzemsku pořád populární. Velkou výhodou služby je zároveň hustá síť výdejních a podacích míst, kterých Zásilkovna provozuje přes pět tisíc, z toho na 3 500 v České republice. Jejich počet by se měl do konce roku navýšit na čtyři tisíce, v Evropě na celkových 6 800.

Zásilkovně, respektive její mateřské skupině Packeta, se dlouhodobě daří rychle růst také v tržbách, jen za první polovinu letošního roku vyrostla dvojnásobně a těsně minula hranici jedné miliardy korun. Za celý rok pak očekává tržby ve výši 2,5 miliardy a ještě letos chystá spuštění dalších novinek.

„Plánujeme například spustit hodnocení řidičů při doručení na adresu a slevové kódy. Těšit se mohou také všichni, kdo nemohli službu využívat, protože nemají chytrý telefon. Pro ně bude nově dostupná přes webovou aplikaci, která umožní také snadnější podávání více zásilek najednou,“ říká produktový manažer David Pertl.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.