Odložené platby míří do dalších českých obchodů. Mall Pay vydá vlastní karty a spustí prémiové účty

Adam Kolesa, CEO Mall Pay

Foto: Mall Pay

Odložené platby, umožňující nákup ihned a zaplacení o několik týdnů později, dobývají českou e-commerce již nějakou dobu. Finančně-technologické startupy působící v této oblasti nabídku služeb stále rozšiřují a tuzemského průkopníka trhu Twisto teď částečně dohání konkurenční Mall Pay. Díky získání licence od České národní banky plánuje nabídnout prémiové účty s vlastními platebními kartami. Pro Mall Pay, které má přibližně 55 tisíc uživatelů, to znamená zásadní posun vpřed.

Prémiové účty začalo Mall Pay, které společně s e-commerce skupinou Mall Group rozvíjí ve společném podniku ČSOB, testovat okamžitě v reakci na získání licence poskytovatele platebních služeb malého rozsahu. Účty s kartou, jejichž vydavatelem bude ČSOB, plánuje nabídnout ještě před startem letošní vánoční sezony.

Prémiové účty by měly uživatelům nabídnout delší splatnost a vyšší limit na nákupy, zároveň bude odloženou platbu možné využívat všude, tedy i na místech, kde zatím nebyla implementována. Kromě e-shopů a dalších online služeb jde zejména o kamenné prodejny. Uživatelé v rámci prémiových účtů získají i další výhody, jako je doprava zdarma, služby pro domácnost nebo odměny za nákupy.

mall-pay

Služba Mall Pay nabízí odložené platby při nákupech v e-shopu

Foto: Mall Pay

„Takzvané BNPL platební metody – tedy buy now, pay later – patří v evropském regionu k těm nejrychleji rostoucím. V ČSOB věříme, že právě v doplnění samotné platební transakce o další benefity je cesta, kterou se bude vyvíjet online i offline trh,“ popisuje Michaela Lhotková, výkonná ředitelka ČSOB pro platební řešení a inovace, s tím, že propozice služeb účtů a karet bude Mall Pay nadále vylepšovat.

„Stáváme se jedním z mála e-commerce hráčů operujících s vlastní licencí. Hodláme toho využít a vybudovat v našem regionu platební nástroj, který na jedné straně poskytne maximální pohodlí pro zákazníky, na druhé straně zajistí maximální přínos pro zapojené e-shopy a online služby. Podíl odložených plateb má v Česku šanci na exponenciální růst a Mall Group chce být jedním z hlavních hybatelů tohoto trendu,“ říká Jakub Střeštík, obchodní ředitel Mall Group.

Mall Pay se přibližuje konkurenčnímu Twistu

Jak již bylo zmíněno, Mall Pay se oznámenými novinkami přibližuje nabídce konkurenčního startupu Twisto. Jeho účet, tedy stěžejní produkt firmy, aktuálně využívá přes 160 tisíc lidí v České republice a v Polsku. Nové konkurence se však tuzemská firma nebojí, naopak ji vítá. Rostoucí popularitu odložených plateb pak minulý týden potvrdila obřím investičním kolem také švédská Klarna.

„Stejně, jako když Mall Pay vznikalo, jsme měli radost a drželi jim palce. Už u odložených plateb se ukázalo, že když více firem investuje do růstu trhu, pomáhá tato situace všem. My jsme tedy opravdu rádi, že se přiblíží našemu platebnímu ekosystému. Sami víme, co znamená získat všechny licence, a pakliže si tímto tým Mall Pay prošel, má určitě velké plány a ambice, což ve výsledku prospěje trhu a na konci dne i Twistu,“ říká pro CzechCrunch Michal Šmída, zakladatel a CEO Twista.

michal-smida4

Michal Šmída, zakladatel a šéf startupu Twisto

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Z poskytnutých dat jeho startupu vyplývá, že za dobu existence Twisto Pay zpracovalo platby za více než dvě miliardy korun a jeho platební služby využilo už přes milion zákazníků. V České republice a Polsku spolupracuje s více než dvěma tisícovkami e-shopů, přičemž na domácím trhu jich je přes 1 200. Konkurenční Mall Pay aktuálně spolupracuje s přibližně stovkou internetových obchodníků.

Počátkem září Twisto spustilo Apple Pay na novém systému Marqeta, čímž se plně připravilo na plánované listopadové skončení spolupráce s německou společností Wirecard, jejíž pád výrazně zasáhl i fungování českého startupu. Pro Twisto ale nejde o jediné novinky poslední doby.

„Nyní jsme spustili, jako jedni z prvních v Evropě, možnost vydat virtuální kartu bez nutnosti vydat tu plastovou. Virtuální kartu tak vedle zákazníků s kartou (tarify Standard a Premium) dostanou zákazníci s tarifem online. Díky tomuto kroku mohou platit s Twistem na všech e-shopech a nejenom těch, které mají integrované Twisto Pay,“ dodává Šmída.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.