Karel Komárek sází na digitálního fitness kouče. KKCG posílá stovky milionů korun do německého startupu Freeletics

Miliardář Karel Komárek, majitel skupiny KKCG

Foto: KKCG

Sedm let starý startup, který má přes 48 milionů zákazníků ve 160 zemích a zapojuje do fitness a psychologického tréninku umělou inteligenci. Řeč je o německém Freeletics, které se z Mnichova probojoval až na globální trh a je jednou z největších fitness aplikací v Evropě, která aktivně zapojuje umělou inteligenci pro svého digitálního kouče.

Jen během posledního roku a půl se Freeletics podařilo zdvojnásobit počet předplatitelů na více než 600 tisíc a překročit 200 milionů dokončených cviků v rámci aplikace. Podstatná část uživatelů tak stále využívá aplikaci v bezplatném plánu, a proto potřebuje Freeletics masivně rozšiřovat uživatelskou bázi.

Právě na to nyní startup získává Series B investici ve výši 25 milionů dolarů, což je více než 570 milionů korun. Prostředky v tomto kole do Freeletics vložily fondy Jazz Venture Partners a Causeway Media Partners, ke kterým se připojila tuzemská skupina KKCG Karla Komárka. Podle informací CzechCrunche do startupu poslal jeden z nejbohatších Čechů nižší stovky milionů korun.

freeletics

Aplikace fitness startupu Freeletics

Foto: Freeletics

Investice přichází dva roky po předchozím kole, v němž Freeletics vybralo celkem 45 milionů dolarů. Mnichovský startup se chce aktuálně soustředit především na americký trh, kde je i přes rostoucí konkurenci v rámci fitness aplikací stále obrovský potenciál. Na zdraví se ve velkém začal soustředit také Apple se svou novou službou Fitness+ nebo Fitbit – obě firmy k tomu navíc využívají vlastní zařízení pro měření aktivity.

Freeletics žádné vlastní náramky nebo hodinky nemá, ale zato umí dle svých slov skvěle přizpůsobovat trénink pod digitálním koučem na základě denní aktivity milionů uživatelů. Po nastavení informací o sobě a svých denních návycích si stačí vybrat cíl, jako je například nabrání svalů nebo hubnutí, a v rámci několikatýdenního programu vás bude virtuální kouč postupně provázet jednotlivými cviky, hlídat aktivitu, nebo i skládat jídelníček.

„Jsme opravdu vděční za náš úspěch i za podporu naší fantastické komunity, které se nám v posledních měsících a letech dostalo. Při současném růstu nám toto financování umožní absolvovat další zlomové období. Financování použijeme na významné produktové inovace i celosvětovou expanzi, a to zejména na trhy, jako jsou Spojené státy,“ potvrzuje další plány šéf Freeletics Daniel Sobhani.

„Vzhledem k celosvětovým dopadům pandemie COVID-19 je dnes více než kdy jindy důležité poskytovat co možná nejkomplexnější a současně individuální řešení, díky kterému se lidé budou moci sebezdokonalovat fyzicky, psychicky i emočně,“ doplňuje.

danielsobhani

Šéf německého fitness startupu Freeletics Daniel Sobhani

Foto: Freeletics

Placené služby digitálního trenéra, který se učí na bázi umělé inteligence, pak začínají na 60 korunách týdně, respektive 240 korunách za měsíc. Všechny tréninky a plány jsou pak přizpůsobeny na míru každému uživateli. Freeletics navíc tvrdí, že mimo cviků a jídla samotného pomáhá také s psychologickým tréninkem, jelikož právě nastavení v hlavě je často pro změnu těla naprosto klíčové a příliš konkurenčních služeb se tomu nevěnuje.

Pokud jde o digitálního kouče jako takového, k dispozici je zhruba 3,5 milionu různých kombinací tréninků a nastavení, ze kterých systém vybírá. Podle Freeletics se tak přizpůsobí stejně dobře uživateli, který doma nemá žádné vybavení ke cvičení a je limitován prostorem, jako někomu, kdo rád běhá a silový trénink má jen na několik desítek minut denně v posilovně.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.