Exkluzivní teniska jako uznání od Adidasu. Footshop představil limitovanou edici Superstarů s vlastním logem

Nová spolupráce Footshopu a Adidasu

Foto: Footshop

Exkluzivní spolupráce jsou ve světě tenisek velice žádané a propojují vášeň sběratelství s netradičními designy. Své o tom ví i Footshop, který například koncem předloňského roku uvedl nápaditou siluetou v kolaboraci s americkou značkou KangaROOS a teď přichází dalším, ještě unikátnějším skvostem. Neletěl však daleko za oceán, ale pouze si odskočil do sousedního Německa.

Přední hráč české i evropské streetwearové módy, jehož obrat za rok 2019 činil zhruba 760 milionů korun, se spojil s Adidasem a k výročí půlstoletí od uvedení kultovního modelu Superstar, s nímž německý gigant způsobil revoluci na ulicích, představuje novou limitovanou edici. A byť si novinka zachovává linie Superstarů, nabízí pro zákazníky výjimečný zážitek inspirovaný běžným životem.

Nová kolekce, nazývaná jako Footshop x adidas Blueprinting, vychází ze dvou hlavních elementů. Ten jeden znázorňuje přírodu, respektive hiking do lesů, ten druhý naopak moderní městskou dobu. Tím prakticky propojuje dva odlišné směry a snaží se poukázat na rovnováhu mezi hektickým životem ve městech a relaxačními výšlapy po horských hřebenech.

adidas-footshop-5

Kombinace bílé a modré

Foto: Footshop

„Peter Kováč alias Kovkou, který s tímto konceptem přišel, pochází z Ružomberku, tedy z blízkosti slovenských hor. A protože se hory staly součástí jeho života, chtěl tento aspekt prodat také do nové kolaborace s Adidasem,“ říká pro CzechCrunch Peter Hajduček, zakladatel a šéf Footshopu, který se (nejen) o svém teniskovém byznysu nedávno rozpovídal v našem podcastu.

Pro Footshop je klíčové nejen to, že na této siluetě mohl pracovat s jednou z nejslavnějších sportovních firem světa, a dokonce si na ni našít své logo, ale také metoda, pomocí které vznikla. Návrhářský tým ji totiž založil na takzvaném modrotisku, což je technika potisku textilií a současně název pro tmavě modrou látku s bílými vzory, která se touto metodou vyrábí.

„Modrotisk je unikátní v tom, že se dodnes většina procesů dělá manuálně a je potřeba mít dost vzácné know-how. Navíc se tímto řemeslem zabývá už jen pár jedinců na území Česka a Slovenska. Dokonce je zapsaná i do seznamu nehmotného světového dědictví UNESCO,“ objasňuje speciální metodu Hajduček.

adidas-footshop-6

Látka čerstvě po zpracování

Foto: Footshop

Celý potisk se provádí prostřednictvím takzvané rezervy, respektive vykrývací směsi, která ochrání daná místa před kontaktem s barvivem a která se po barvení odstraní pouhým vypráním. Design kombinující právě bílou barvu s modrou včetně tematických symbolů a detailů na tkaničkách je pak výsledkem celé této práce.

„Jsem moc rád, že naše kolaborace po dvou letech spatří světlo světa. Šlo nám hlavně o to, abychom ukázali pevné základy naší spolupráce s firmou Adidas. Je to náš dlouhodobý partner a první společnost, která uvěřila naší vizi a plánům k otevření segmentu limitovaných tenisek,“ doplňuje majitel Footshopu, který před nedávnem spustil i vlastní second hand s prémiovým oblečením s levnějšími cenami.

adam-hejl

Přečtěte si takéČeská startupová štika ze Sydney. Adam Hejl chce zjednodušit investování do akcií a má na to první miliony

Limitovaná kolekce Footshop x adidas Blueprinting vychází 10. října v počtu 520 kusů s tím, že se zájemci o tento model budou muset před samotnou koupí nejdříve zúčastnit slosování. Každý pár bude mít své číslování a budoucí majitel tak bude vědět, kolikátý kus z kolekce zdobí jeho botník.

adidas-footshop-3

Pata s tematickým symbolem propojení dvou značek

Foto: Footshop

adidas-footshop-4

Vnitřní detaily

Foto: Footshop

adidas-footshop-2

Po procesu praní

Foto: Footshop

 

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.