Do Česka vstupuje slavná módní značka Gap. Začíná e-shopem, od konce roku otevře prodejny v Praze a Ostravě

Ikonické logo GAP

Foto: Gap

Na český trh míří další módní značka s bohatou historií a silným společenským vlivem. Poté, co v Praze otevřel svou největší prodejnu ve střední a východní Evropě Levi’s a očekává se letošní vstup fast fashion řetězce Primark v budově The Flow Building na Václavském náměstí, bude chtít uspokojit tuzemské zákazníky i americký Gap.

Známý výrobce džínových produktů, který se proslavil i přes své decentní mikiny s výrazným logem uprostřed, má na českém trhu otevřít rovnou dvě prodejny. Nepůjde však o samostatné pobočky v srdci měst, nýbrž doplňující butiky v obchodních centrech Westfield Chodov v Praze a Forum Nová Karolina v Ostravě.

Podle Hospodářských novin by se měly otevírat od konce letošního roku, a to pod hlavičkou společnosti CS Retail 1969, která je mimo jiné distributorem značky Under Armour a provozuje přes 100 obchodů oděvního brandu Sam 73. Vedle Česka přivede Gap také na Slovensko.

Součástí rozšíření tradiční americké značky bude i e-shop, který se spustí během tohoto měsíce. V tomto případě se ovšem pro české i slovenské zákazníky příliš mnoho nezmění, jelikož mohli Gap objednávat i na internetových obchodech jako About You nebo Zalando.

gap-8

Mikiny s výrazným logem GAP uprostřed

Foto: Gap

Ačkoliv má Gap, jehož příběh začali psát manželé Fisherovi v San Franciscu v roce 1969, poměrně bohaté portfolio oblečení a doplňků, do Česka přinese jen vybranou část. Především by se mělo jednat o džínové kusy a kolekci Gap Logo, kam spadají právě výrazné modely mikin či triček. Sortiment by měl být doplněn také o „trvale udržitelné produkty“.

Rozhodnutí o této expanzi se nicméně může zdát poněkud zvláštní. Gap totiž v posledních letech spíše pobočky zavírá, než otevírá, alespoň v Evropě, kde jejich počet od roku 2012 klesl ze 198 na 137. To může odpovídat i poněkud nešťastnému období firmy, jejíž akcie pravidelně velmi kolísají a je patrné, že má své nejlepší roky za sebou.

Loni však firma zaznamenala obrat 16,5 miliardy dolarů, a to i díky ostatním značkám, které pod její křídla spadají. Jedná se například o Old Navy, Banana Republic či Athleta, které Gapu dopomáhají k udržování pozice jednoho z největších amerických maloobchodních řetězců s módou.

Do Česka a na Slovensko navíc přichází v době pandemie, která staví oděvní průmysl před velkou výzvu. „Ze statistických dat za prvních sedm měsíců jsme zaznamenali propad tržeb v oděvním průmyslu o devět procent, přičemž jen za samotný červenec byl zaznamenán růst tržeb oproti červenci 2019 o 6,7 procenta,“ říká pro HN Jiří Česal, výkonný ředitel Asociace textilního, oděvního a kožedělného průmyslu.

I tak ale CS Retail 1969, respektive jeho mateřská společnost CS Apparel Group, věří v dobré výsledky. Podle serveru Across.sk být očekávaný obrat pro zbývající část letošního roku okolo 1,2 milionu eur, tedy něco přes 30 milionů korun.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.