Dáme jídlo vstupuje do nového segmentu. Ve spolupráci s Tesco Expres chce doručovat potraviny do 30 minut

Kurýr rozvozové služby Dáme jídlo

Foto: Dáme jídlo

Největší tuzemská služba svého segmentu Dáme jídlo rozšiřuje nabídku rozvozu jídel z restaurací o možnost objednat si také potraviny a další související zboží. Díky spolupráci s Tesco Expres vstupuje do zcela nové oblasti, kterou kvůli rychlosti doručení pojmenovává jako quick commerce. Zákazníkům totiž chce nákupy doručovat obvykle do 30, maximálně 45 minut od objednání.

Nová služba je dostupná v Praze a zákazníci si při objednávce nákupu mohou vybrat z deseti prodejen Tesco Expres. Cena za doručení nákupu je 69 korun a samotná objednávka musí přesáhnout částku 99 korun. V první fázi je zákazníkům k dispozici portfolio přibližně 600 položek.

„Pro rychlé doručení zboží objednaného online se ve světě vžil název quick commerce. Spoluprací s Tesco Expres nyní do tohoto rychle se rozvíjejícího segmentu vstupujeme. Věříme, že již velmi brzy budeme schopni našim zákazníkům doručit nejen potraviny, ale i další zboží,“ říká výkonný ředitel společnosti Dáme jídlo Filip Fingl a jako příklady jmenuje delikatesy nebo květiny.

Služba v praxi funguje tak, že zaměstnanec Tesca objednávku po jejím potvrzení zkompletuje a kurýr Dáme jídlo ji po příjezdu celou přebere. „Obě strany se tak v procesech velmi dobře doplňují. Díky tomuto systému jsme schopni deklarovat opravdu krátkou doručovací dobu,“ popisuje pro CzechCrunch Petr Indra, obchodní ředitel Dáme jídlo.

filip-fingl-dame-jidlo-min

Filip Fingl, CEO Dáme jídlo

Foto: Dáme jídlo

V další fázi pak Dáme jídlo počítá s postupným navyšováním dostupného zboží, zapojených prodejen Tesco Expres, ale i s rozšiřováním okruhu partnerů. Dle zkušeností německé společnosti Delivery Hero, která Dáme jídlo vlastní a nedávno se dostala do prestižního akciového indexu DAX, totiž segment služeb rychlého rozvozu jakýchkoliv produktů do 30 minut rychle roste.

„Spolupráce s Tesco Expres je pro nás tedy prvním krokem do této oblasti,“ doplňuje Indra s tím, že Dáme jídlo před implementací služby nejdřív muselo učinit nutné infrastrukturní změny platformy, které proběhly v polovině června.

Tesco věří, že nová služba bude mít u zákazníků úspěch právě díky rychlosti doručení. „Neustále se snažíme reagovat na rychle se měnící potřeby našich zákazníků a v dnešní uspěchané době je úspora času jednou ze základních podmínek při výběru služeb,“ popisuje výkonný ředitel Tesca pro Českou republiku Patrik Dojčinovič.

Pro maloobchodní síť supermarketů přitom nejde o první zkušenost s online prodejem potravin – na tuzemském trhu je zákazníkům rozváží do druhého dne už několik let. V tomto segmentu však konkuruje spíš Rohlíku a Košíku a spoluprací s Dáme jídlo cílí na jiný druh zákazníka.

„Vždy se snažíme reagovat na měnící se potřeby našich zákazníků a uspořit jim čas. Máme celou řadu zákazníků, které mají odlišné nároky, a právě tyto služby by měly pokrýt jejich přání a potřeby ohledně okamžitého doručení nákupu,“ popisuje pro CzechCrunch Václav Koukolíček, manažer komunikace Tesca.

„Online prodej potravin není vysoce profitabilní byznys. Málokdo to umí udělat tak, aby byl v zisku. My jsme se to naučili.“

Maloobchodní řetězec v rámci doručování nákupů, ať už expresně nebo do druhého dne, spoléhá na externí partnery. Loni zrušil vlastní flotilu a jeho rozvoz potravin přebral kurýrní startup DoDo.

„Náš stávající model nám úspěšně funguje a online prodej je jen jedním z našich prodejních kanálů. Online prodej potravin obecně není žádný vysoce profitabilní byznys. Málokdo to umí udělat tak, aby byl v zisku. My jsme se to naučili. Jedna z klíčových věcí, která vždy stojí nejvíc peněz, je flotila vozidel pro doručování objednávek,“ přibližuje Koukolíček důvody pro outsourcing logistiky.

dodo-fresh-2

Divize DoDo Fresh se soustředí na rozvoz potravin

DoDo podle něj dokáže auta využít daleko efektivněji v průběhu celého dne a díky spolupráci Tesco dokázalo výrazně optimalizovat náklady nebo profitabilitu online obchodu. I v případě spolupráce s Dáme jídlo tak jde o stejný model spolupráce, kdy dopravu zajišťuje třetí strana. Pro řetězec jde o cestu, jak zákazníkům produkty nabídnout v rekordně krátké době a využít již existující logistickou síť.

Zajímavostí je, že podobnou spolupráci jako Dáme jídlo a Tesco Expres letos představila také síť potravin Žabka, spadající do sítě Tesco, s konkurenčním Bolt Food. Podle vyjádření však příprava těchto projektů probíhala zároveň.

„Jsme rádi, že oba úspěšně běží a věříme, že zákazníci tento způsob nákupu ocení. Naše služby se snažíme neustále zdokonalovat a rozšiřovat počet zákazníků, které můžeme obsloužit,“ dodává Koukolíček.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.