Český startup Dayswaps firmám šetří čas s plánováním směn. Na další rozvoj teď získává 10 milionů korun

Zakladatelé Dayswaps Michal Čertický a Jakub Mynařík

Foto: Dayswaps

Manažeři při plánování směn svých zaměstnanců pořád dokola narážejí na ty samé problémy související s nikdy nekončícími úpravami a výměnami. To je zdržuje od práce, a právě tuhle situaci pomocí automatizace plánování a komunikace řeší český startup Dayswaps, jenž nově získal investici deset milionů korun.

Jakub Mynařík dostal nápad na vlastní podnikání ještě během studia, kdy zároveň pracoval v gastronomické společnosti Storyous. Během komunikace se zákazníky z řad restaurací přitom pořád narážel na problémy spojené s plánováním směn jejich zaměstnanců.

„Byla to první inspirace, která otevřela tok myšlenek a hledání vhodného řešení pro tento typ zákazníků s inspirací od existujících zahraničních konkurentů. Naši službu jsme ale chtěli přizpůsobit potřebám českých podniků a zároveň ji udělat jednodušší z pohledů zaměstnanců,“ popisuje pro CzechCrunch osmadvacetiletý startupista.

Mynařík se při budování byznysu rozhodl spojit se spoluzakladatelem Michalem Čertickým, který dnes působí na pozici technického ředitele, což před necelými třemi lety vedlo ke vzniku online nástroje Dayswaps. Ten firmám umožňuje plánování směn a zajišťuje jejich komunikaci. Stačí, když startupu řeknou, kolik a na jakých pracovních pozicích mají zaměstnanců a v jakém směnném režimu firmy fungují.

dayswaps-aplikace-min

Platforma Dayswaps

Foto: Dayswaps

„Pomocí našeho chytrého plánování, které bere v úvahu časové preference zaměstnanců a zároveň se řídí zákoníkem práce, ušetří náš zákazník i 80 procent svého času. Výsledný plán směn tak maximálně respektuje požadavky provozu, zaměstnanců i zákona,“ přibližuje Mynařík.

Největší přidanou hodnotu pro své zákazníky startupista vidí hlavně v úspoře času, a to díky automatické komunikaci pro všechny v podniku. Tuhle část systému se v Dayswaps snaží co nejvíce rozvíjet, protože s růstem počtu zaměstnanců z pohledu manažera dramaticky roste také komplexita plánování směn a s tím související časová náročnost.

V běžné praxi totiž plánování funguje tak, že po naplánování směn rozešle manažer rozpisy zaměstnancům a rovnou začne nekonečné kolečko výměn a změn. Samotní zaměstnanci musí komunikovat nejen mezi sebou, ale také s manažerem, který musí plán neustále aktualizovat ručně. Dayswaps díky automatickému vyřizování požadavků zaměstnanců informuje všechny zúčastněné a plán směn sám aktualizuje.

„Všichni tak mají v každou chvíli stoprocentně aktuální informace,“ říká Mynařík. Dnes už startup v devítičlenném týmu necelé stovce provozů přináší technicky propracované řešení se zákaznickou podporou i vývojem funkcí na míru.

Systém nejčastěji využívají manažeři v oblasti tzv. horeca (hotely, restaurace, catering), kde je důležitá flexibilita plánování a efektivní komunikace změn s ohledem na velký počet brigádníků. Příkladem může být síť kaváren Costa Coffee, další zákazníci pak působí v odvětví call center či obchodů.

mzalesak

Michal Zálešák z Lighthouse Ventures

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

„Chceme zefektivnit plánování směn a poskytnout silnou platformu pro všechny firmy, které mají zaměstnance. Na druhé straně stále myslíme na zaměstnance, protože ty jsou stavebním kamenem každé firmy. I jim chceme zjednodušit život a přinést do pracovního procesu technologie, na které jsou mimo práci zvyklí,“ popisuje Mynařík. Za tímto účelem bylo Dayswaps podpořeno také investicí deset milionů korun od tuzemského venture kapitálového fondu Lighthouse Ventures.

„Jakub se plánování a optimalizaci směn věnuje dlouhou dobu a je velmi dobrý obchodník a manažer. Věříme, že dal dohromady skvělý tým, co uspěje i na globálním poli. Dosavadní zájem podniků nás o tom zcela jistě utvrzuje,“ říká k investici zakládající partner v investičním fondu Lighthouse Ventures Michal Zálešák.

ondrejvlcek-avast

Přečtěte si takéAvast se za 10 let zvětšil čtyřicetkrát a dál roste. První rok v roli šéfa jsem se rozhodně nenudil, říká Ondřej Vlček

I díky investici tak Dayswaps, které dosahuje na tržby v řádech milionů korun, plánuje další rozvoj aplikace, aby byl nástroj schopný pokrýt celý proces řízení směn od plánování optimálních kapacit až po kontrolu docházky a export pro mzdové účetní. Díky tomu by se měla ještě více navýšit nákladová úspora zákazníků startupu.

„Tato rozšíření ocení především zákazníci, kteří potřebují detailnější data o svých směnách za účelem optimalizace rozdělení směn, využití jednotlivých zaměstnanců či jako podklad mzdových nákladů,“ doplňuje Mynařík s tím, že do budoucna Dayswaps plánuje také vykročit za hranice a nabídnout své služby celosvětově.

Partnerem článku a CzechCrunche je společnost Lighthouse Ventures. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.