Zásilkovna v prvním pololetí vyrostla dvojnásobně a těsně minula miliardu. Letos očekává obrat 2,5 miliardy korun

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Ruku v ruce s růstem české e-commerce, která během první poloviny roku vyrostla o třetinu a letos podle odhadů překoná 200 miliard korun, rostou i navazující služby. Výjimkou není ani logistická Zásilkovna se svou mateřskou skupinou Packeta, jež v prvních šesti měsících letošního roku zaznamenala obrat na úrovni 918 milionů korun. V meziročním srovnání jde o navýšení o 118 procent.

„Za výrazným nárůstem obratu a množství přepravených zásilek stojí především stále rostoucí trh e-commerce, který navíc urychlila pandemie koronaviru, kdy stále více zákazníků přesouvá nákupy zboží na internet. To platí jak pro Českou republiku, tak pro všechny evropské trhy, kde působíme,“ uvádí Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

Podle třiačtyřicetileté podnikatelky, která Zásilkovnu zakládala před deseti lety jako one-woman-show a vybudovala z ní skupinu s více než tisíci zaměstnanci, dokáže firma získávat stále větší podíl na trhu díky budování hustější sítě výdejních míst, rychlosti a komfortu doručení.

zasilkovna-dodavky

Dodávky Zásilkovny

Foto: Zásilkovna

Počet přepravených zásilek v polovině roku překonal hranici 14,5 milionu, což je meziroční nárůst o 103 procent. Za celý loňský rok se přitom vyšplhal na úroveň 19 milionů, pro celý letošek Packeta očekává překročení 35 milionů zásilek.

To se pochopitelně podepíše také na růstu tržeb skupiny, které by z loňských 1,3 miliardy měly vzrůst na letošních 2,5 miliardy korun, což je o 500 milionů víc než původní odhady z ledna, kdy Zásilkovna v letošním roce plánovala atakovat hranici dvou miliard korun.

„Očekáváme, že význam ceny v celém řetězci přepravy zboží bude v souvislosti s negativními dopady koronakrize na ekonomiku, a tedy i na peněženky zákazníků, dále růst. Výborně se také daří naší službě pro přepravu zásilek mezi fyzickými osobami Mezi námi, kde se blížíme hranici dvou milionů doručených zásilek,“ pochvaluje si Kijonková.

Packeta zároveň naplňuje svoje cíle v počtu výdejních míst, v Česku jejich počet začátkem léta překonal hranici tři tisíc. „S počtem výdejních míst cílíme v letošním roce na hranici čtyř tisíc, čímž se staneme největší sítí v České republice, v Evropě se celkově chceme dostat na číslo 6 800,“ doplňuje Kijonková.

qusion

Přečtěte si takéZačali jsme brzo. A bylo to to nejlepší, co jsme mohli udělat, říkají extrémně mladí podnikatelé Jiří Diblík a Ondřej Kopecký

Pro letošní rok Zásilkovna chystá kromě rozšiřování stávajících služeb i další novinky, mezi nimi například dlouho deklarované doručování zásilek do kufrů aut či zatím nespecifikovaný projekt v oblasti automatických výdejních míst.

V oblasti podpory logistiky Packeta plánuje otvírat i nová depa, jejich celkový počet do konce roku vzroste na 26 – čtrnáct z toho v České republice, sedm na Slovensku, tři v Maďarsku a dva v Rumunsku. Zároveň skupina plánuje i další geografické rozšíření doručování, po letošním otevření trhu ve Spojených státech chce spustit také odesílání zásilek do oblasti Středního východu.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.