Rohlik.cz ukázal závěrku, za rok vyrostl o dvě třetiny na 4 miliardy korun. Naplno šlape i do mezinárodní expanze

Tomáš Čupr, zakladatel Rohlik.cz

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Tomáš Čupr se svým internetovým supermarketem Rohlik.cz jede na plné obrátky. Tuzemská online jednička svého segmentu dokázala meziročně vyrůst o dvě třetiny, když svůj fiskální rok končící v dubnu uzavřela s obratem na úrovni 4,2 miliardy korun.

Firma zároveň už podruhé dosáhla zisku, tentokrát na úrovni 38 milionů korun, jak vyplývá z dnes zveřejněné účetní závěrky společnosti Velká Pecka s.r.o., která Rohlik.cz provozuje. V průběhu posledního roku a půl se navíc Čupr třikrát obrátil na investory, kteří mu na odkup dalších podílů a rozvoj Rohlíku ve formě dluhopisů půjčili dohromady téměř 1,2 miliardy korun.

Prostředky plánuje využít také na zahraniční expanzi, kterou Rohlik.cz charakterizuje jako jednu ze tří nejvýznamnějších událostí posledního roku. V prosinci pod značkou Kifli vstoupil do Maďarska a během prvních šesti měsíců na tamním trhu dokázal zákazníkům doručit 75 tisíc objednávek.

rohlik-cz-tasky-top

Nákup z online supermarketu Rohlik.cz

Foto: Rohlik.cz

Tím však období „dobývání Evropy“ pro Rohlík teprve začíná. Samotný Čupr se přesouvá na pozici ředitele celé skupiny, aby se mohl soustředit na strategii a expanzi, zatímco vedení české verze supermarketu od září převezme Petr Pavlík. Jen pár týdnů po oznámení chystané personální změny Rohlik.cz koupil minoritní část bulharské tržní jedničky v online nákupu potravin, ještě letos plánuje začít rozvážet v Rakousku a v příštím roce pak také v Německu, kde se začal ukazovat pod značkou Knuspr.

Online supermarket během fiskálního roku výrazně zasáhla také pandemie koronaviru, která způsobila značný odliv zákazníků od nákupů v kamenných obchodech. Rohlík tak zaznamenal enormní zátěž na provoz a systémy včetně webu, situaci však zároveň využil jako příležitost k dalšímu rozvoji a v rekordně krátkém čase spustil rovnou tři nové služby, ze kterých se Rohlik Bistro nabízející hotová jídla z vyhlášených restaurací stalo součástí stálé nabídky.

„Ostatní dvě služby (Suchý Rohlík a Turbo Rohlík) posloužili obyvatelům České republiky v nejkritičtějším období s dostupností potravin z bezpečí domova a zároveň společnosti pro zmapování nákupního chování zákazníků napříč regiony. Společnost se tak bude nadále zaměřovat na expanzi do dalších regionů České republiky ve své plné nabídce trvanlivého i čerstvého sortimentu již s konkrétní znalostí potřeb a očekávání zákazníků,“ popisuje výroční zpráva.

Třetím velkým milníkem pro Rohlik.cz bylo březnové dokončení akvizice části skupiny Sklizeno, konkrétně společnosti My Food Wholesales, čímž získal službu Freshbedýnky, vlastní výrobu, catering, gastro či velkoobchod představující zkrácení distribučního kanálu k farmářům.

„Právě spolupráce s farmáři a lokálními výrobci je jedním z klíčových pilířů služby Rohlik.cz od samotného vzniku. Umožňuje doručit zákazníkům kvalitní a čerstvý sortiment v rekordně krátkém čase (do šesti hodin z pole u zákazníka na stole) a také podporuje rozvoj českého venkova,“ pokračuje výroční zpráva.

Jak aktuálně probíhající fiskální rok Rohlíku dopadne, zatím není jasné. V domovském Česku chce letos v tržbách překonat osm miliard korun, očekávané výsledky na zahraničních trzích firma neprozradila. S nastaveným tempem expanze, obsazování několika trhů naráz a se svou největší přidanou hodnotou – doručování potravin v řádu 90 minut či dvou hodin – má ale potenciál stát se ve svém tržním segmentu důležitým evropským hráčem.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.