Nejdřív World of Warcraft hrál, teď z něj dělá velkolepé trailery. Podívejte se na epickou bitvu od Radima Zeifarta

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

world-of-warcraft-black-templeInsider

Foto: Blizzard

Trailer Radima Zeifarta vyobrazuje nájezd na Black Temple

0Zobrazit komentáře

World of Warcraft je multiplayerová počítačová hra situovaná ve fantasy světě plném trollů, elfů, kouzel a epických bitev. Stojí také na hraně závislosti, a to i dnes, patnáct let po svém vydání, kdy se počty hráčů stále pohybují v řádu několika milionů. Díky tomu se před časem podařilo českému 3D grafikovi a fanouškovi hry Radimu Zeifartovi nabrat miliony zhlédnutí, když vytvořil krátký, ale propracovaný trailer. Nyní se vrací s ještě epičtějším pokračováním.

Také Zeifart, neboli Hurricane na YouTube, přiznává, že od hraní WoW se už mnoho let drží daleko. Sám měl s aspektem návykovosti problém a naprosté pohlcení hráčskou zkušeností mu ztěžovalo jiné činnosti. Paradoxně má důsledkem „abstinence“ dostatek času na to, aby vytvářel fanouškovské trailery. Za videem dlouhým necelé čtyři minuty totiž stojí stovky hodin mravenčí práce. Z kódu samotné hry, kterou nemusí ani spustit, nejdříve vyextrahuje 3D data map, textur, objektů a podobně.

„Jelikož všechno dostanu v dost nekvalitní podobě, musím to pak v grafických programech uhladit, dát do scén, nasvítit, vyrenderovat a přidat hudbu,“ vysvětluje osmadvacetiletý Zeifart. Hlavní rozdíl mezi jeho procesem tvorby traileru a klasickou filmovou produkcí tak spočívá v tom, že fanouškovské video využívá už existující grafické prvky. „Já je jenom zpracuji do atraktivnější tvorby,“ dodává.

radim-zeifart-hurricane-world-of-warcraft

Foto: Archiv RZ

Radim Zeifart, který je také známý pod jménem Hurricane

Na jednu stranu se tedy jedná o poměrně jednoduchou záležitost, na druhou stranu ale kvalitní výsledek vyžaduje specifickou pozornost pro každý objekt. V tomto momentě se z koníčku stává poněkud nudná práce, jejíž smysl se objeví až za mnoha hodinách u počítače.

„Měsíce trávím jenom tím, že dávám dohromady jednotlivé detaily, musím na tom pracovat záběr po záběru, postavu po postavě. Teprve když mám vytvořenou první minutu videa, je vidět nějaká hodnota jinak celkem úmorné práce,“ líčí Zeifart, který se 3D grafikou také živí jako spoluzakladatel pražského studia NICE!. To se podílelo například na nedávné reklamě českého startupu Twisto a spolupracuje také s HBO, Cinestarem, Sazkou, Birellem či KPMG.

Odměnou se pak každopádně kromě vlastního zadostiučinění může pro Zeifarta stát i úspěch na internetu. Trailer na Naxxramas, oslavující začátky World of Warcraft, od vydání v polovině roku 2017 na YouTube nasbíral už téměř 3,5 milionu zhlédnutí a tisíce pochvalných komentářů. Podívat se na něj můžete na konci článku.

Jeho tvůrce tehdy nic podobného nečekal, vydání nového videa ale už pojal důsledněji i z hlediska získání většího dosahu. Kromě malých teaserů tedy kontaktoval také lidi ve vedení relevantních kanálů na sociálních sítích.

Konkurence Blizzardu

Zvýšené snahy o získání publicity přitom reflektují ještě vyšší míru práce, kterou Zeifart vložil do vytvoření pocty prvního rozšíření World of Warcraft. „Pokusil jsem se aplikovat vše, co jsem se naučil při práci v NICE!, takže jsem pracoval se simulacemi kouřů, kouzel a podobně,“ vysvětluje. Vždy je však ultimátním cílem divákům poskytnout zkušenost velice blízkou samotnému hraní.

V tomto ohledu se snaží konkurovat i oficiálním trailerům ze hry přímo od Blizzardu. Nemá sice zdaleka jejich prostředky, ale sází na lepší znalost. „Když se vytváří trailer ve studiu, grafici s předlohou ještě nemusí mít moc hlubokou hráčskou zkušenost. Já jsem naproti tomu hraním strávil léta, takže přesně vím, co hráči ocení,“ vysvětluje. Například střet s bossem tak má působit stejně jako přímo ve světě MMORPG, jen je lépe zachycený a obohacený o atraktivní efekty.

esuba-univerzita1

Přečtěte si takéNejslavnější český herní tým eSuba otevírá vlastní univerzitu. Chce v ní vychovávat nové esportové šampionyNejslavnější český herní tým eSuba otevírá vlastní univerzitu. Chce v ní vychovávat nové esportové šampiony

Čistě fanouškovské záměry ale nemusí nutně znamenat jen fanouškovskou odezvu. Zeifart si uznání hráčské komunity samozřejmě velmi cení, ale dalším výsledkem úspěchu videa bylo také otevření dveří do herního sektoru pro jeho domovské studio NICE!. „Použili jsme to tedy jako takovou vizitku,“ dodává s úsměvem.

Nyní, po deseti měsících práce na traileru vyobrazujícím epický nájezd na Black Temple, si chce chvíli odpočinout a časem se pustit do dalšího dobrodružství ve světě World of Warcraft. Do té doby jeho nejnovější video možná opět nasbírá miliony zhlédnutí – ostatně za necelé dva dny jich má už přes 360 tisíc.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym