Kingdom Come: Deliverance stále vynáší. České herní studio Warhorse za loňský rok utržilo přes 460 milionů korun

Česká hra Kingdom Come: Deliverance je oceňována díky svým atraktivním a realistickým krajinám

Foto: Warhorse

České herní vývojářské studio Warhorse Studios bylo založeno v roce 2011 a dlouhých sedm let trvalo, než vydalo svou první a zatím jedinou hru. Tou ale bylo Kingdom Come: Deliverance, jeden z nejambicióznějších domácích titulů poslední doby. Díky zajímavému, historicky věrnému zpracování a pozitivním recenzím se začala rychle prodávat a úspěch přetrvává dodnes.

V době kolem vydání Kingdom Come: Deliverance bylo takřka nemožné se mu vyhnout. Stalo se předmětem každodenních diskuzí na internetu a dokonce několika reportáží v televizních zprávách. V roce 2018, kdy vstoupilo do prodeje, dosáhlo na tržby 1,076 miliardy korun se ziskem 521,85 milionu, přičemž prvního půl milionu kopií se prodalo už za pár dnů.

Relativně rychle se tak vrátil časově i finančně náročný vývoj spojený se složitým hledáním vydavatele, crowdfundingem a rozpočtem v řádu stovek milionů korun. Minulý rok se pak nesl ve znamení jak rozšiřování hráčské základny, tak udržování zájmu té stávající vydáním dvou nových rozšíření, Kunových harcířů v únoru a Údělu ženy v květnu.

danielvavra

Spoluzakladatel a designér herního studia Warhorse Daniel Vávra

Foto: Warhorse

Herní záběry české krajiny se dokonce objevily napříč celou první řadou seriálu Mythic Quest na Apple TV+. Velký úspěch nakonec zpečetil jeden z největších obchodů v české historii, když Warhorse Studios za více než miliardu korun koupila rakousko-německá firma Koch Media, spadající pod švédskou skupinu THQ Nordic.

Všechny tyto kroky se do druhého roku života Kingdom Come: Deliverance promítly a studio zaznamenalo tržby ve výši 463 milionů korun za účetní období od 1. ledna 2019 do 31. března 2020 se ziskem po zdanění 210,2 milionu. Po stránce tržeb to je sice o více než polovinu méně než za prvních deset měsíců, na druhou stranu se nejedná o netypicky výrazný pokles. Firma odmítla dostupná čísla komentovat.

Naopak se ale sama letos v červnu pochlubila třemi miliony prodaných kopií, které oslavila několikadenní bezplatnou dostupností hry. Pokud od tohoto čísla odečteme dva miliony prodané do konce roku 2018, vychází nám počty přibližně odpovídající dostupným finančním výsledkům. Český herní byznys jako celek za rok 2019 vydělal 4,5 miliardy korun.

V současnosti Warhorse Studios pracují na zatím neznámém novém titulu. Celé studio zaměstnává kolem 140 lidí, přičemž ještě letos by mělo přibýt asi 40 dalších. 

Student filozofie a filmových studií, fanoušek vědy, umění a moderních technologií.