Detailnější, barevnější a lépe odrážející realitu. Google představil novou verzi svých map, které využívá miliarda lidí

Nový deisgn Google Maps (vpravo) víc reflektuje přirozené prostředí

Google své první mapy představil už v únoru 2005, mobilní aplikaci přidal o tři a půl roku později a od té doby tomuto oboru v podstatě dominuje. Měsíčně si Google Mapy zapne více než jedna miliarda lidí po celém světě, kteří se teď dočkají přepracované vizuální podoby s většími detaily dané lokality.

Změny, které Google představil tento týden, výrazně více odrážejí reálnou vizuální podobu měst i přírody. Díky nové algoritmické technice mapování barev je firma schopna lépe pracovat se satelitními snímky země, kterými pokrývá 98 procent lidské populace.

Při analýze satelitních snímků Google využívá počítačové vidění pro identifikaci přírodních rysů, ve kterých se zaměřuje na vyprahlé, ledové, zalesněné a horské oblasti. Těmto charakteristikám pak připojuje nově aktualizované barvy – hustý les zobrazuje jako tmavě zelený, oblasti luk a polí ukáže s jemnějším odstínem.

download

Nový design Google Maps (vpravo) má propracovanější grafiku

Foto: Google

Uživatelé tak mohou lépe odlišit vyprahlé pláže a pouště od modrých jezer, řek, oceánů nebo roklí. Na základě odstínu zelené je pak vidět, jak hustá vegetace místo pokrývá, v horských lokalitách mapy nově zobrazují i sněhové čepice jednotlivých vrcholů. Update mapových podkladů by měl být postupně viditelný po celém světě od největších měst po opuštěná místa.

Bohatší informace mají do budoucna doplnit i mapy ulic měst, ve kterých Google plánuje zobrazovat šířku vozovky, chodníků, přechodů pro chodce či pěších ostrůvků. Právě tyto informace jsou stěžejní například při navigaci pro lidi s invalidním vozíkem či kočárkem, ale hodit se mohou i pěším.

Novinka bude v nejbližších měsících představena v Londýně, New Yorku a San Francisku, v plánu pak je rozšíření také do dalších měst. Jestli a kdy se podobného zlepšení dočkají i mapy měst v Česku, zatím Google neoznámil.

V mezičase český konkurent Seznam se svými Mapy.cz, které podle sezóny měsíčně využívá od 500 tisíc do 1 milionu lidí, nedávno představil dopravní navigaci. Pro tuzemskou internetovou jedničku jsou podobné aktivity krokem transformace z turistické na plnohodnotnou aplikací nabízející ucelené řešení pro každodenní cestování.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.