Alza začíná prodávat i alkohol a nápoje. Do příštího roku zároveň pětinásobně zvětší síť svých AlzaBoxů

AlzaDrive u dálnice D10 v pražských Horních Počernicích

Foto: P3

Tuzemská e-commerce jednička v posledních měsících i díky pandemii koronaviru rychle roste. Jak nám nedávno řekl místopředseda představenstva Alzy Tomáš Havryluk, zpomalovat rozhodně neplánuje, s čímž souvisí několik globálně nastavených prioritních směrů rozvoje. Teď firma představila další detaily, kdy kromě vstupu do nového segmentu prodeje alkoholu a nápojů zároveň masivně investuje do rozšiřování sítě AlzaBoxů.

Rozšiřování portfolia produktů do nových segmentů je jedním z hlavních motorů růstu Alzy, která v posledních letech začala nabízet například vlastní ekologickou drogerii, vlastní IT a elektro příslušenství pod značkou AlzaPower či zboží pro psy a kočky. Teď přidává i alkohol. Nově tak nabídne 700 druhů tichých vín, šampaňského a sektu a dalších 600 druhů destilátů včetně prémiových rumů, vyzrálých whisky či pálenek.

V návaznosti na alkohol pak Alza svůj segment rozšíří také o nealkoholické nápoje jako minerální vody či limonády. Nové produkty do portfolia zařadila prostřednictvím svého dropshipmentu, ve kterém partnerským prodejcům umožňuje využít její zázemí a infrastrukturu včetně vyřizování vratek a reklamací. Dodavatelé zajišťují jen skladové zásoby a expedici objednávek.

petr-bena-2-min

Místopředseda představenstva Alzy Petr Bena

„Podařilo se nám získat silné partnery v oblasti, jež má tradiční zakotvení spíše v retailu. Letošní jaro totiž ukázalo, že obliba online nákupů roste, a to i v dříve typicky ‚kamenných segmentech‘. Díky této nové spolupráci budeme moci na zvýšenou poptávku reagovat a prostřednictvím virtuálního tržiště přinášet zákazníkům to, co opravdu chtějí,“ vysvětluje místopředseda představenstva Petr Bena.

Donedávna obchodní ředitel firmy si pochvaluje také spolupráci se Shoptetem, kdy pomocí doplňku Alza Expando umožňuje e-shopům jednoduché napojení a možnost prodávat své zboží přímo na Alze. „I díky tomu tržby z této formy prodeje neustále rostou – za červenec to bylo v meziročním srovnání o více než 200 procent,“ doplňuje Bena.

Stovky nových AlzaBoxů do několika měsíců

Pro největší tuzemský e-shop však nejde o jedinou novinku. V oblasti logistiky dále pracuje na rozšiřování sítě svých AlzaBoxů, kterých aktuálně ve třech zemích provozuje celkem 205. Do příštího roku chce jejich počet zpětinásobit a v České republice mít 600 boxů, na Slovensku 300 a v Maďarsku další stovku.

alzabox

Do konce roku chce mít v Česku Alza rozmístěných 600 boxů

Foto: Alza

Aby Alza stihla instalaci dalších 800 schránek během několika měsíců, každý měsíc jich zprovozní 120 až 150. Reaguje tak na oblíbenost boxů, která se potvrdila i během nouzového stavu – zájem o tento způsob doručení, respektive vyzvednutí zboží byl na úrovni rekordní vánoční sezony.

„Od března do června 2020 se vytíženost schránek zvedla v průměru o více než 130 procent ve srovnání s loňskem a za celé období takto firma doručila stovky tisíc zásilek. AlzaBoxy jsou ideální řešení pro bezkontaktní, a tím pádem bezpečný výdej objednávek – vyzvednutí zásilky trvá zpravidla jen několik vteřin a s každým závozem navíc boxy dezinfikujeme,“ uvádí ředitel expanze a facility Alza.cz Jan Moudřík.

havryluk-alza

Přečtěte si takéAlza může růst o 100 % ročně. Je jen naše nedokonalost, že tomu tak není, říká Havryluk. Z krize umíme vyjít jako vítěz

„Právě možnost bezkontaktního výdeje nás utvrdila v rozhodnutí instalovat nové schránky a přiblížit se zákazníkům v dalších městech. Chceme být připravení jak na hlavní sezonu, tak na případnou druhou vlnu pandemie,“ doplňuje Moudřík s tím, že na displej AlzaBoxů se bude přidávat také antibakteriální folie, jež slouží jako prevence proti šíření nákazy.

K dalšímu rozšiřování sítě boxů Alza zároveň přizvala i města, obce či firmy, které mohou požádat o umístění boxů dle svých potřeb. E-shop navíc ve druhé polovině roku spustí obchodní model na bázi franšízy umožňující zapojeným partnerům čerpat z výhody z provozování úložné schránky.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.