Český startup zjednodušuje spolupráci obrazovek různých značek a nabírá desítky milionů korun od Reflex Capital Ondřeje Fryce

Zakladatelé singageOS: Lukáš Daněk, Stanislav Richter a Michael Žabka

Foto: singageOS

Určitě jste na ně už narazili – digitální obrazovky fungující jako reklamní nosiče či informační tabule jsou běžnou součástí prostor od letišť přes banky a retail po fastfoodové restaurace. Obrazovky od jednotlivých výrobců však mívají různé a navzájem nekomunikující operační systémy, což výrazně komplikuje práci provozovatelům obsahu. Přesně tento problém na trhu tzv. digital signage řeší český startup signageOS, který nyní získal investici dva miliony dolarů (45 milionů korun) od tuzemského fondu Reflex Capital.

„To, co děláme, je na vysvětlení relativně komplikovanější,“ směje se na úvod rozhovoru pro CzechCrunch spoluzakladatel a CEO startupu Stanislav Richter. Všichni výrobci obrazovek na trhu, mezi něž patří Samsung, LG či Philips, každopádně využívají vlastní operační systém, přičemž každý vyžaduje vlastní unikátní příkazy. Dohromady je jich několik desítek, což komplikuje jejich potenciální propojování.

„Vyvíjíme unifikační platformu, která na základě API dokáže komunikovat se všemi z nich a příkazy překládat. Naši zákazníci nemusí vyvíjet vlastní napojení na jednotlivé výrobce, z displejů tak děláme jednoduché platformy na zobrazení obsahu,“ popisuje Richter s tím, že signageOS je dodavatelem klíčové technologie řešící kompatibilitu hardwaru a softwaru.

ceo_stanrichter

Stanislav Richter, CEO singageOS

Foto: singageOS

Český startup, který vznikl v rámci pražského akcelerátoru xPort VŠE, přitom v globálním měřítku vytvořil svůj vlastní trh. Podle třiatřicetiletého spoluzakladatele je signageOS jedinou firmou, která tento problém řeší vlastní platformou nabízenou zákazníkům – všechny ostatní společnosti si podobné platformy vyvíjí in-house pro vlastní použití a dále je neprodávají.

Řešení přitom původně vzniklo jako reakce na stejný problém. Trojice zakladatelů ve své původní firmě prodávala systém pro správu obsahu na obrazovkách, na což potřebovala platformu komunikující se všemi výrobci hardwaru. Ukázalo se, že žádná jiná na trhu není, a tak vzniklo signageOS.

Startup aktuálně dosahuje v ročních tržbách na jednotky milionů dolarů a za první pololetí letošního roku ve srovnání se stejným obdobím v roce 2019 vyrostl o 140 procent. Zákazníci z řad systémů pro správu obsahu i samotných výrobců hardwaru jsou distribuováni od Severní Ameriky přes všechny země Evropské unie až po Japonsko.

A aby byznys rostl rychleji, firma mohla udržovat svou pozici jediného globálního hráče a také rozšířila poskytované služby, signageOS teď získal investici dva miliony dolarů (45 milionů korun) od venture kapitálového fondu Reflex Capital Ondřeje Fryce.

ofryc

Zakladatel investičního fondu Reflex Capital Ondřej Fryc

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

„Jako vždy jsme se rozhodli investovat především do týmu a skvělých founderů, kterým se podařilo vytvořit globální produkt a mají všechny předpoklady k tomu, aby s ním uspěli. Jsme rádi, že můžeme být s Reflexem součástí této cesty,“ říká pro CzechCrunch zakladatel fondu Ondřej Fryc.

„SignageOS je na cestě změnit status quo v kompatibilitě mezi hardwarem a softwarem, což může posunout dopředu celé poměrně zkostnatělé odvětví digital signage. Díky partnerství s Reflex Capital můžeme na této cestě pokračovat ještě rychleji a přinést naši technologii k ještě většímu množství partnerů,“ doplňuje spoluzakladatel startupu Stanislav Richter.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.