Z 3D tiskařů investoři. Josef a Ondřej Průšovi posílají přes 10 milionů korun do českého startupu Worldee

Ondřej Průša, Tomáš Zapletal, Tomáš Nakládal a Josef Průša se potkávají ve Worldee

Foto: Worldee

Když se řekne Průša, jistě se vám automaticky vybaví veleúspěšná 3D tiskárna z českých dílen společnosti Prusa Research. Přestože jde jen o shodu jmen, Josef a Ondřej Průšovi se jako bratři doplňují v byznysu a z Prahy vybudovali jednoho z předních hráčů na globálním trhu. A teď chtějí vydělanými penězi pomoci v dobývání světa i dalším.

Josef Průša a Ondřej Průša, s nimiž za úspěchem 3D tiskařské firmy stojí ještě Michal Průša, což je již tentokrát skutečně Josefův bratr, se nově vtělí do role angel investorů. Pro svou první investici si vybrali olomoucký startup Worldee, který má podobně jako oni světové ambice.

Digitální cestovatelský deník Tomáš Zapletal s Tomášem Nakládalem spustili loni v únoru a tisíce dobrodruhů již do Worldee nahrálo 15 tisíc cest a více než 200 tisíc fotografií. Právě pro uchovávání zážitků, sdílení itinerářů a také čerpání inspirace o cestách po celém světě je digitální deník z Olomouce stavěný.

worldee-2

Tomáš Zapletal, spoluzakladatel startupu Worldee

Foto: Worldee

Jelikož jde o cestování, logicky se chce Worldee postupně dostat do všech koutů planety. A právě v tom má nyní firmě pomoci investice od Josefa a Ondřeje Průšových, kteří do firmy posílají celkem 10,5 milionu korun. Oba za to dostanou po 10 procentech, přičemž stejný podíl patří i spoluzakladateli Tomáši Nakládalovi, zbytek drží Tomáš Zapletal.

„Investice je pro nás obrovskou příležitostí a zároveň motivací udělat z Worldee globální sociální síť a plánovač cest v jednom. Naší vizí je budovat hlavně parťáka pro všechny cestovatele, kteří u nás naleznou inspiraci a doporučení. Věříme, že časem zdigitalizujeme celý zážitek cestovních agentur,“ říká Tomáš Zapletal, který zároveň provozuje zážitkovou půjčovnu supersportů.

Worldee aktuálně funguje pouze v rámci webové aplikace, a tak chce nyní firma novou investici využít pro vývoj mobilní aplikace pro iOS a Android. Přidá také plánovač cest, díky kterému si bude moci cestovatel rovnou vytvořit vlastní itinerář, třeba na základě cest jiných dobrodruhů. Aktivně se pak chtějí na vývoji služby podílet i noví investoři.

„Worldee řeší přesně můj problém. Ročně absolvuji desítky cest po celém světě, a tak mi časem začal chybět nástroj, kde bych se mohl inspirovat a kde bych mohl jednoduše své vyzkoušené itineráře i s fotografiemi sdílet. Podobný nápad jsem nosil už dlouho v hlavě, takže jsem rád, že to napadlo i kluky z Olomouce,“ říká ke své první andělské investici Ondřej Průša.

Josef Prusa_Prusa Research_005

Josef Průša, zakladatel a CEO Prusa Research

Foto: Prusa Research

Druhým dechem tak jeden ze strůjců úspěchu 3D tiskáren v Prusa Research dodává, že o investici do Worldee příliš dlouho nepřemýšleli. „Pomůžeme hlavně s plánováním expanze a naším know-how s vedením globální společnosti. Zároveň se však chci zapojit i do samotného vývoje produktu, protože je mi blízký,“ dodává Ondřej Průša.

Zkušeností má společně s kolegou Josefem skutečně plno. Během let museli v Prusa Research řídit obří růst, jen v posledních čtyřech letech o 17 118 procent. Do celého světa teď firma rozesílá 8 000 tiskáren, živí na 500 zaměstnanců a koncem loňského roku oznámila překonání milníku v podobě 130 tisíc prodaných tiskáren. Loňský obrat firmy se měl podle předběžných výsledků vyšplhat až na 1,5 miliardy korun.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.